Škoda ukázala tvary nové Octavie. Bude větší a aerodynamičtější, jezdit bude i na baterii
Škoda Octavia 4. generace. Foto: Škoda Auto
Automobilka Škoda Auto představí 11. listopadu novou podobu svého klíčového modelu. Po zveřejněných skicách už zveřejnila jeho konečné tvary, nikoliv
Pravé Škody Octavie jsou jen ty, které se vyráběly v letech 1959 – 1964.
A proč?
Sice kombi, ale v honbě na nesmyslnými čísly v aerodynamice bude záď tak šikmá, že tam zase nic normálního „v krabici“ nepůjde naložit.
Všude samý „úkos“. Nízko střecha, tj vyšší dospělý bude mít málo místa nad havou. Kvůli spotřebě tam budou nízkoprofilový gumy, místo tlumičů podvozek z motokáry. Při jakýkoliv nerovnosti na vozovce půjdou „rtány“ do zad osádky. Praktická a pohodlná auta, ve kterých se dá lecos převézt, už se nějak přestaly vyrábět. Z těchto trendů nemám radost.
Hodnocení od stolu na základě jediné a ještě maskované verze se ze zřejmých důvodů zdržím. Aerodynamika je na delších cestách zásadní faktor spotřeby, proto jezdím se svými aerodynamickými vozy pouze na delší cesty. Jinak veřejná doprava, nejraději vlak.
Vlakem jet s vercajkem, žebříkem, 200kg kabeláže, případně i s rozvaděčemk mne fakt neláká. K tomu mám rád toho kombíka, s velkým prosotrem vzadu „skříňovité“ koncepce. Spotřebu snížíte hlavně stylem jízdy a hlavněrychlostí. (nono to v je tam v druhý mocnině). Jestli Cx bude 0,3 nebo 0,29 není z hlediska reálného vlivu na spotřebu až tak důležitý. Těžká noha na plynu má řádově větší vliv. Jsem hlavně zvědavej, jak ty vypěněný sloupky budou „sypat písek do soukoli“ při opravách po nehodě…
snížení Cx o jednu desetinu teoreticky dokáže uspořic až 2,5%paliva, za předpokladu ideálních podmínek. V parxi to má vliv menší, protože jezdíme v turbulentním proudění a ne pořád ideálně rovně. Stačí pak vrazit někam „tůning“ a je Cx úplně někde jinde. Jen změna pneumatika ráfků může mít vliv o 0,05
Zaměstanec VaK Vyškov jede do Bučovic vyměnit kalové čerpadlo v čerpací jímce. Pokazilo se. Je to 15 km vzdušnou čarou. Táhne čerpadlo vážící 35 kg. Zpátky poveze to pourouchané čerpadlo, vytažené z čerpací jímky na splaškové kanalizaci. Má jet veřejnou dopravou? Nebo dokonce vlakem, kdy stráví 5 hodin na cestě?
Já jen, že není jediný správný všelék na veškeré případy.
Ma jet Fordem Transitem.
Pohodlná auta stále ještě vyrábí Francouzi.