Škoda ukázala tvary nové Octavie. Bude větší a aerodynamičtější, jezdit bude i na baterii

Škoda Octavia 4. generace. Foto: Škoda AutoŠkoda Octavia 4. generace. Foto: Škoda Auto

Automobilka Škoda Auto představí 11. listopadu novou podobu svého klíčového modelu. Po zveřejněných skicách už zveřejnila jeho konečné tvary, nikoliv

9 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Karel

Pravé Škody Octavie jsou jen ty, které se vyráběly v letech 1959 – 1964.

navratp

A proč?

Dáda

Sice kombi, ale v honbě na nesmyslnými čísly v aerodynamice bude záď tak šikmá, že tam zase nic normálního „v krabici“ nepůjde naložit.
Všude samý „úkos“. Nízko střecha, tj vyšší dospělý bude mít málo místa nad havou. Kvůli spotřebě tam budou nízkoprofilový gumy, místo tlumičů podvozek z motokáry. Při jakýkoliv nerovnosti na vozovce půjdou „rtány“ do zad osádky. Praktická a pohodlná auta, ve kterých se dá lecos převézt, už se nějak přestaly vyrábět. Z těchto trendů nemám radost.

Přemek

Hodnocení od stolu na základě jediné a ještě maskované verze se ze zřejmých důvodů zdržím. Aerodynamika je na delších cestách zásadní faktor spotřeby, proto jezdím se svými aerodynamickými vozy pouze na delší cesty. Jinak veřejná doprava, nejraději vlak.

Dáda

Vlakem jet s vercajkem, žebříkem, 200kg kabeláže, případně i s rozvaděčemk mne fakt neláká. K tomu mám rád toho kombíka, s velkým prosotrem vzadu „skříňovité“ koncepce. Spotřebu snížíte hlavně stylem jízdy a hlavněrychlostí. (nono to v je tam v druhý mocnině). Jestli Cx bude 0,3 nebo 0,29 není z hlediska reálného vlivu na spotřebu až tak důležitý. Těžká noha na plynu má řádově větší vliv. Jsem hlavně zvědavej, jak ty vypěněný sloupky budou „sypat písek do soukoli“ při opravách po nehodě…

Dáda

snížení Cx o jednu desetinu teoreticky dokáže uspořic až 2,5%paliva, za předpokladu ideálních podmínek. V parxi to má vliv menší, protože jezdíme v turbulentním proudění a ne pořád ideálně rovně. Stačí pak vrazit někam „tůning“ a je Cx úplně někde jinde. Jen změna pneumatika ráfků může mít vliv o 0,05

Jiří Kocurek

Zaměstanec VaK Vyškov jede do Bučovic vyměnit kalové čerpadlo v čerpací jímce. Pokazilo se. Je to 15 km vzdušnou čarou. Táhne čerpadlo vážící 35 kg. Zpátky poveze to pourouchané čerpadlo, vytažené z čerpací jímky na splaškové kanalizaci. Má jet veřejnou dopravou? Nebo dokonce vlakem, kdy stráví 5 hodin na cestě?
Já jen, že není jediný správný všelék na veškeré případy.

Sitgestravel

Ma jet Fordem Transitem.

Petr

Pohodlná auta stále ještě vyrábí Francouzi.