Škoda ukázala své první elektrické SUV. Bude z Mladé Boleslavi, pohon se vrací na zadní kola
Škoda Enyaq. Foto: Škoda Auto
Škoda Auto představila svůj první vůz kategorie SUV, který bude poháněn čistě z baterií. Zatím jej neodhalila v jeho plné
nic se vyrábět nebude…
Co to je tzv,,sportovně založený řidič,,? To jsou ti bezohlední hňupy , co jezdí přes ves 80km/h , řežou zatáčky do protisměru a jezdí po louce plné zajíců? Nebo to jsou běžci , tenistů a jiní sportovci za volantem ? To je terminologie… Máme předpisy pro provoz po komunikacich a tím je to vyřešeno. Škoda že se tím řídí tak 5_%volantů.
Sportovně založený řidič umí projet zatačku a zůstat přitom na své straně silnice.
To jste mi udělal radost. To jsem tedy sportovně založený řidič 😁 .
Elektrické SUV je absurdita a dobře ilustruje mentalitu zelených mozků.
Když je auto elektrické, tak je umweltfreundlich a spotřeba energie – resp. výkon – už nikoho nezajímá. Kdo by si ale chtěl koupit takové „SUV“ v kategorii vysavačů, se zlou se potáže.
Elektrické SUV rozhodně není krok ke snížení emisí CO2 — lidé vlastnící SUV (světlým výjimkám se omlouvám) zpravidla nejezdí do práce veřejnou dopravou, čímž by klimatu prospěli více (ač pořád jen nepatrně), než přechodem na elektrický model. Ale el. SUV se objevilo na scéně, aby bylo učiněno zadost nesmyslnému požadavku průměrných emisí nově vyrobených vozidel.
No protože emise z elektráren se jaxi nepočítají, takže auto má emise 0. to že tou čoudí z komína elektrárny nikoho nezajímá (žejo Gréto!!)
To víš že jo, Dalibore, o WTW a TTW metodice, energetickém mixu a mnoha dalších postupech nevíš nic, ale o to víc jsi přesvědčený a.suverénní.To nedouci bývají.
A já myslel, že když se počítá, jestli se 95% prodaných aut v rámci automobilky v průměru vejde do 95g CO2/km, tak se elektrika počítá za 0. Je-li tomu jinak, rád se nechám poučit.
Hele Gréta umí česky! Tak mi ty metodiky popiš, rád se přiučím, když už si tykáme….
Ty zkratky vypadají vznešeně, ale v podstatě jde o to, že se při posuzování „zelenosti“ paliv započítají opravdu všechny emise i účinnosti přeměn (jestli je lepší pálit zemní plyn v elektrárně nebo v autě) a pak by se tam měl projevit i Vámi zmíněný komín a výsledek by měl být objektivní. I Greta v tom má trochu hokej: WTW (well to wheel) je celá metodika, která se dělí na dvě části: WTT (well to tank) a TTW (tank to wheel). Mě šlo spíš o to, že při výpočtu emisních limitů, který jsem zmiňoval, se na tyto metodiky nehraje (mýlím-li se,… Číst vice »
nemylíte. ty zkratky znám i ty metodiky. A právě že jsou docela děravý. Není v nich totiž zohlednena infrastruktura zdroje, tj v elektřině třeba palivo – dobývání uhlá, uranu, křemíku… trafy, dráty, ztráty konverzemi a přenosem… Zatím není standatrizovaná metodika, která zohlední celkový vliv. pokud půjdeme na sejnosměrnou trakci napájenou z uhelný elektrárny, započítáme poctivě účinnost všech prvků celého řetězu, vyjde nám, že diesel s mechanickým přenosem výkunu je ekologičtější, než elektricky poháněná jednotka. To jsou právě ty paradoxy různých „metodik“, které se tváří komplexně, přitom komplexní nejsou.
To sou paradoxy, to sou paradoxy…
To už je tady taková traďice 😀
Doplnění článku: Budou tři verze s pohonem zadních kol: – Enyaq iV 50, baterie 55 kWh, 52 kWh využitelných, dojezd dle WLTP 340 km, výkon 109 kW – Enyaq iV 60, baterie 62 kWh, 58 kWh využitelných, dojezd dle WLTP 380 km, výkon 132 kW – Enyaq iV 80, baterie 82 kWh, 77 kWh využitelných, dojezd dle WLTP 500 km, výkon 150 kW a dvě verze s pohonem všech kol: – Enyaq iV 80X, baterie 82 kWh, 77 kWh využitelných, dojezd dle WLTP 460 km, výkon 195 kW – Enyaq iV RS, baterie 82 kWh, 77 kWh využitelných, dojezd dle… Číst vice »
A ceny?
Zatím nejsou k dispozici, ale povídá se, že by měly přibližně kopírovat Kodiaq. Tedy bajvočko od 850 tisíc až někam k 1,3 mega za RS.
A dojezd na základní baterii není uveden. Což je dost podstatné, dokonce podstanější jestli má baterie kapacitu 55 nebo jen 52 kWh.
No když si ho koupí s koulí, může za něj zapřáhnout diesel centrálu a dojezd se zásadně zvýší!!
Někde je to dokonce s fotkou.
Já si elektrické auto určitě nikdy nekoupím,ale pokud to někdo shledává zajímavým či pěkným,proč ne.Každého svobodná volba
Pán je tedy ve velmi vysokém věku 60 a více – tedy pán se toho nedožije…
Pokud je pán mladší, je velmi bláhový…
Osobně bych to viděl tak, že současné sazomety skončí do 10-15 let = budou zakázané = respektive úředně nebudou mít povolený přístup k tekutým palivům…
Tak na těch 10÷15 let se s váma vsadím o flašku.. jestli do 15 let zaniknou auta se spalovacím motorerm, máte u mne špičkovej koňak Hennessy Paradis IMPERIAL ….
Určitě nezaniknou, ale spíš už je bude jako nové chtít jen málo lidí (pokud bude vůbec povolen prodej), protože to prostě bude překonaná technologie. Stejně jako už dneska mezi širokou veřejností moc nefrčí kinofilm, VHS a podobně.
Jenže digitál nebo DVD je prostě stejná spotřebka, ba dneska dokonce levnější než kinofilm a VHS. To asi pro elektromobil stále neplatí, že.
Ale nebyly levné vždy, naopak – svého času to byly ukrutně drahé věci. Všechny technologie jsou ze začátku drahé, než se začnou masivně rozšiřovat a výrazně zlevňovat. A elektromobily už tímhle začaly procházet – z téměř ruční či malosériové výroby před 10 lety jsme se dostali na statisícové série ročně a vývoj se zrychluje, protože velké koncerny do toho začaly hrnout svoje masivní R&D rozpočty. Příkladem budiž MEB platforma.
Cena elektromobilu je dána hlavně baterkama a ty se ani sériovou výrobou příliš nezlevňují.
V roce 2010 byla průměrná cena více než 1100 USD/kWh, loni jsme byli přibližně na 150 USD/kWh.
Což i při životnosti moderních článků není zrovna super cena. Kolik cyklů vydrží než spadne kapacita dejme tomu na 75%? najedu měsíčne kolem 50.000km. to máme za nějakých 167 nabíjecích cyklů, pokud počítám 300km dojezd. kolik let mi taková baterka vydrží? (nádrž na naftu, čerpadlo, vstřiky, motor.. mám furt ty původní akorát turbo budu měnit už po 2 …)
Empirická data jsou k dispozici v podstatě jen pro Teslu Model S a X, protože to jsou jediná auta, která jsou na trhu dostatečně dlouho a mají dostatečně vysoké nájezdy. Pokles kapacity je zpočátku rychlý. Při 70.000 km je kapacita na 95 %, poté se pokles zpomalí a při 300.000 km je kapacita na 90 %. Jedná se o průměr, v praxi záleží jak se k tomu chováte – stejně jako u fosilního vozu. Ovšem předpokládám, že u každého moderního vozu s kapalinou chlazenými články to bude obdobné, masivní ztráta kapacity se v praxi projevuje hlavně u Nissanu Leaf, který… Číst vice »
Predpokladam, ze jde o chybu autora, tedy ze nemate najezd jako ICE souprava, ale spis tech 50k km myslite za rok, ne za mesic. Standardni zivotnost Li-Ion clanku zavisi na napeti, Tesla uvadi napr. 1500 cyklu, to je u Vas vic asi devet let, cili 450k km najezd. Jak rychle menite svoje auta ted?
za rok, ten měsíc byla chyba…
No jak často je mněním? Až dojezdí. Scenika mám od 2002, najeto 700.000 km, Lagunu III mám od r 2008. najeto 320.000km.
Jezdím dokud to je únosný, pak kupuju nový. Myslím, že Scénik letos končí, už ho hodně žere rez. Lagouš ješe vydrží. Pokud se zadaří a zbydou nějaký finance, tak si brousím zuby místo Scenika na Dáčku Dokkera – hodně praktický stroj. Akorám motory jsou naprd, co k tomu teď dodávají.
S kdy prosím spíte ? Při průměrné rychlosti 80 km/h řídíte 20 hodin denně ?
A za dalších 10 let to bude 15 USD/kWh? Jinak českýmu koncákovi je celkem jedno zda to bude stát 10 nebo 1 milión. Stejně na to mít nebude.
Kolik bude stát za 10 let neví samozřejmě nikdo 🙂 Českej koncák si před 10 lety mohl koupit za 750 tisíc (31 platů) Peugeot iOn se 16 kWh baterií a dojezdem 100 km. Dneska za ty stejné peníze (23 platů) dostane o třídu větší Renault Zoe s 52 kWh a dojezdem 350 km. Ten pokrok je zřejmý. Jestli na to nebude mít, koupí je ojetinu, což dělá už teď u fosilních aut.
Jo, koupí si ojetinu za 300 000 co neujede ani 100 km. https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/ojety-elektricky-nissan-leaf-za-tri-sta-tisic-bude-vas-ale-d/r~6262f40c710f11ea9d74ac1f6b220ee8/
hmm až mi ukážete elektromobil za 470.000Kč, co po 18 letechv provozu co má na budíku nalétaných skoro 700.000km, pak možná začnu o této alternativně trochu přemýšlet. A pokud mi bude někdo garantovat, že bude kde nabíjet za podobný peníze, co vyjde nafta, pak teprv možná budu přemýšlet intenziněji.
Nabíjení je za výrazně menší peníze než nafta, nemluvě o servisu. 700 tkm za 18 let dělá nějakých 39 tkm ročně, což například u ČEZ vyjde na 23.200 Kč ročně, tedy 0,6 Kč/km.
Mimochodem ta částka platí pro veřejné nabíjecí stanice. Pokud máte možnost domácího nabíjení, dá se jít s cenou ještě níž.
No vzhledem k přívodu bych to doma nabíjel hodně, ale hodně dlouho…
to je zajímavý znám spoustu fotografů co stále fotí na film. Filmy se stále vyrábějí, jsou běžně k dostání…A taky znám spoustu jinejch, co tvrdí že fotí telefonem. Případně že natáší (nejlépe v přepáleným HDRku a nastojato…) Jediný co 100% vím, že pokud překlopíme 100% aut na elektřinu tak máme smolíka, protože tu elektřinu (tuto spekulativní potřebnou pro elektromobily) jaxi nemáme kde vyrobit. Podívejte kolik spotřebujeme paliv (benál + nafta) vynásobte notoricky známou výhřevností, vynásobte účinností spalovacího motoru (prostě tam dejte 33%) a zjistíte, že nám tu chybí několik temelínů. A přesně kvůli tomu tvrdím, že do 15 let prostě… Číst vice »
Nezapomeňte odečíst 1,6 kWh, které se nyní spotřebují na výrobu 1 litru paliva a fakt, že náhrada vozového parku bude probíhat mnoho let, nikoli naráz. Pak zjistíte, že žádné temelíny nechybí.
Chybí a chybět bude….Mj protože útlum uhlí. Rafinerie se nevypnou, palivo typu nafta a benál, je jen částí jejich provozu. Petrochemie zůstane, jen se snířží objem. 1,6kWh je „JPP“ vzniklé dělením, bez zohlednění provozu rafinerií na všechny výstupní produkty. Stáml se budou produkovat suroviny pro výrobu plastů, oleje, asfalty, prostě různí chemikálie, které získáváme z ropy. Dále mnoho dopravních výkonů na naftě zůstane. Možná se domimantně ulatní jiný zdroj energie, nicméně tvrzení, že do 10 let nebude spalovacích aut a nebude paliv do nich je, diplomaticky řečeno, úplně mimo
Nespotřebují! Tyto několikrát vyvrácené lži, kolují po několika pochybných dezinformačních webech. Tak to sem to lhaní prosím netahejte také. Na výrobu 1l paliva to vychází pod 0,2kWh. Lze dohledat výroční zprávu Slovnaftu.
Jasne, protoze kinofilm brutalne zdanili a na nekterych mistech se vubec nesmel pouzit, zatimco DVD dotovali, takze je to stejna situace.
Nebo ze by snad…
Nebo prijde dalsi korona nebo jina pohroma, lidi zchudnou a cele tyhle vymysly se odpiskaji. Abyste mi rozumel, ja bych si elektroauto rad koupil, ale zatim mi to vychazi, ze je to samy opruz. Dobije se to za dlouho, od toho se odviji, ze nemate svobodu jizdy. Vzpomente si vecer, ze nekam musite jet, a kuk baterka na 20 %, co bude? V garazi dobijeni je s rizikem pozaru. Posledni dobou byvaji casto vypadky proudu. Co pak? Dojezd pomerny maly, cena vysoka, pokud to ma byt auto na urovni. Zatim mi to vychazi ze aby elektro auto melo plny komfort… Číst vice »
no výpadky proudu se dají pořešit domácí dieselagregátem, aby bylo z čeho nabíjet baterky 🙂
národ Františka Křižíka
Tyhle bachraté tvary se mi vůbec nelíbí. Jsem zvědav jestli přijdou s něčím jako Tesla S nebo Tesla 3 – to jsou hezká auta.
Škoda Bachraq
a v policejní verzi Škoda Bachař
no u policejní verze bude stačit vydržet s nima závodit, než to vzadjí, protože jim dojdou baterky…
Oni mysli do budoucna! Az budou padousi utikat v elektroaute, tak se situace vyrovna…