Škoda ukázala první obrázky nové brněnské tramvaje, město chce využít celou opci na desítky vozidel
Nové vozy jsou určeny primárně pro provoz na nové tramvajové trati k univerzitnímu kampusu.
(17:30, v galerii jsme vyměnili starší vizualizace za novou, aktuálně dodanou výrobcem)
V plzeňském závodě Škody Transportation probíhá finální montáž první tramvaje ze série, kterou si loni objednal Dopravní podnik města Brna (DPMB). Škoda při té příležitosti ukázala první snímky nové tramvaje, která nese označení Škoda ForCity Smart 45T a v Brně má postupně nahradit stárnoucí vozidla KT8D5 z 80. a 90. let.
Rada města Brna dnes zároveň v působnosti valné hromady DPMB vzala na vědomí záměr využít celou rámcovou smlouvu a postupně do roku 2026 nakoupit všech 40 tramvají. Jednotlivé objednávky bude dopravní podnik městu předkládat a bude ho zároveň informovat o zajištěném způsobu financování.
„První článek je kompletně zaizolovaný a je dokončena kabeláž na střeše. V následujících dnech budeme osazovat střechu přístroji a pokračovat v práci na interiéru,“ uvedl výrobce.
Společnost Škoda Transportation podepsala smlouvu na dodávku nových obousměrných tramvají s brněnským dopravním podnikem loni v únoru. Jde o největší zakázku na tramvaje v tuzemsku za posledních deset let. Smlouva je rámcová na 40 vozidel, prvních pět tramvají by mělo být dodáno na začátku příštího roku. Na dalších 35 má DPMB opci do roku 2026, jejíž postupné využití dnes město vzalo na vědomí. Smlouva má hodnotu až 2,4 miliardy korun.
„Dalších 35 tramvají je možné odebrat za vysoutěžené ceny z roku 2021. Jedno vozidlo tak vyjde na 59 926 500 korun bez DPH. V současné době ani v budoucnu by tento typ tramvají již zřejmě nikdo nebyl schopen za tuto částku dodat. Součtem by to město, respektive dopravní podnik vyšlo o několik stovek milionů dráž,“ uvedla primátorka Markéta Vaňková.
Nové vozy jsou určeny primárně pro provoz na nové tramvajové trati k univerzitnímu kampusu.
Základní údaje o tramvajích Škoda ForCity Smart 45T
Délka: 31 m
Šířka: 2,50 m
Kapacita: 233 cestujících při 5 os/m2, z toho 64 sedících
Podíl nízké podlahy: 100%
Max. výkon: 560 kW
Max. rychlost: 70 km/hod.