Škoda ukázala, jak budou vypadat tramvaje pro Plzeň. Nikdo jiný se nepřihlásil
Původní návrh tramvaje ForCity Smart pro Plzeň: Foto: Škoda Transportation
Škoda Transportation zveřejnila podobu nových tramvají pro Plzeňské městské dopravní podniky. V zakázce za více než miliardu korun neměla konkurenci:
krása! umírněné, střídmé, žádné nevkusné kotasoviny á la 15T či upravené 14T.
byla by taková tramvaj vhodná i do prahy? vypadá to, že po převzetí zápaního výrobce by škoda mohla být konečně s to dodat něco funkčního a nerachotícího. a T3RP budou muset brzy do šrotu.
Včera jsem udivneně koukal na německou verzi, nicméně tohle kdyby se podařilo zrealizovat v počtu 22 kusů, tak minimálně z estetického pohledu je se na co těšit.
Ta německá tramvaj se vám vizuálně nelíbí?
Líbí, samozřejmě. Ten exteriér je parádní. Nicméně, vypadá to, že interiér tramvaje budou mít hezčí Plzeňáci. Ale necháme se překvapit.
Jenže na krásu exteriéru ani interiéru žádné vozidlo nejezdí, navíc ani krása interiéru nevypovídá nic ani o jeho funkčnosti a pohodlnosti.
To sice ne, ale to je jediné, co můžeme zatím posoudit a estetický dojem z nového vozidla může přilákat nové cestující. Druhá otázka je, jak ty cestující udržet.
V interiéru vidím velké množství bílé barvy.
Problém je, že hodně bílé barvy nevypadá obvykle v realitě tak dobře, jako na vizualizacích – to je mimochodem důvod, proč teď mění barvy v interiéru ČD – z průzkumů vyšlo, že jsou moc „studené“ (protože je tam hodně bílé, trochu šedé a k tomu ještě modré sedadla).
Tady jsou sice sedadla žlutá (jednobarevná – ne moc dobrá kombinace k udržování čistoty), ale celá vizualizace je nasvícená poměrně teplým světlem, v reálu to bude mít sklon k „sterilnosti“. Ale třeba je to tak žádáno.
Nemůžu si pomoc. Ale schematicky shodná s finskými vozy pro Helsinky…. Že by se převzetí finského výrobce začalo projevovat…
Však se tím nikdo netají – jmenuje se to ForCity Smart, což je řada vycházející z původních tramvají od Transtechu.
Hrozně mi ta tramvaj připomíná plzeňskou vario 2/2 in
Mně vůbec ne. Ani exteriér ani interiér. Počkejme si až bude prototyp vyrobený.
Vypadá to jako CAF pro Budapešť 😀
Budapestsky tramvaje jsou super –
Jsou nejdelsi na svete. Zdravim od nas z Budapesti.
Jsem jediný, komu to připomíná Evo2 od TWT-Pragoimexu? 😀 Akorát to má dva klouby.
Na rozdíl od tramvaje pro Ostravu vypadá tahle skutečně jako velkokapacitní. 😀
je tam jeden článek navíc a ta cena je proti ostravy asi odpovídající, vlastně levnější a to může jezdit na obě strany bez smyčky, kdežto v ostravě ne, ta má jen dveře na pravo.
Pokud obousměrnost DP nepotřebuje tak proč, akorát to zabírá místo