Doprava ve městě Tramvaje

Škoda ukázala, jak budou vypadat tramvaje pro Plzeň. Nikdo jiný se nepřihlásil

Nová tramvaj pro Plzeň. Foto: Škoda Transportation
Nová tramvaj pro Plzeň. Foto: Škoda Transportation

Škoda Transportation zveřejnila podobu nových tramvají pro Plzeňské městské dopravní podniky. V zakázce za více než miliardu korun neměla konkurenci: nikdo jiný se nepřihlásil.

Škoda Transportation zveřejnila první detaily o nových tramvají, které dodá do Plzně. Plzeňské městské dopravní podniky (PMDP) od ní koupí až 22 nových velkokapacitních tramvají, jednu za 55 milionů korun. Cena je vyšší, než s jakou částkou městský dopravce počítal. 

Vozidla pro Plzeň vycházejí z typové řady tramvají ForCity Smart. Tříčlánkové obousměrné velkokapacitní tramvaje budou stoprocentně nízkopodlažní s plně otočnými podvozky.

Tramvaje podle Škody nabízejí technické řešení vhodné pro ostré oblouky, i pro náročné stoupání tratí v Plzni. Každé vozidlo bude mít pět dvoukřídlých dveřích na obou stranách. Skelet čela vozidla je navržen tak, aby více chránil řidiče a cestující v případě kolizí a současně byl ohleduplný i k dalším účastníkům dopravy. Nové uspořádání stanoviště řidiče poskytuje lepší výhled pro řidiče a pohodlnější ergonomii řízení.

Interiér nové tramvaje pro Plzeň. Foto: Škoda Transportation

Škodovka dodá po téměř dvaceti letech opět vozidla do Plzně. Západočeská metropole se stane po Ostravě druhým českým městem, kde bude sloužit nová generace nejmodernějších škodováckých tramvají. Plzeňáci se mohou těšit na velmi pohodlná, spolehlivá a bezpečná vozidla vyrobená plzeňským koncernem Škoda Transportation,“ řekl předseda představenstva a generální ředitel Škoda Transportation Petr Brzezina. „Vozidla budou vybavena nejmodernějšími informačními systémy, kamerami a dalšími inovacemi. Nový bude rovněž interiér vozidel, který odpovídá dnešním trendům, které kladou důraz na funkčnost a jednoduchost. Tramvaje budou také plně klimatizované, což výrazně přispěje ke komfortu cestujících,“ doplňuje Brzezina.

Jsme rádi, že nově pořizované vozy přispějí ke zvýšení komfortu našich cestujících. Díky tomuto nákupu se u tramvají zvýší nízkopodlažnost ze současných 69 % na 86 %,“ říká Jiří Ptáček, dopravně provozní ředitel PMDP. Průměrné stáří tramvajového vozového parku se sníží až o 8 let.

PMDP zaplatí Škodě za jedno vozidlo 55 milionů korun bez DPH, celkem tedy 1,21 miliardy korun. Původně počítal dopravce s hodnotou kontraktu ve výši 1,1 miliardy korun. Podle zprávy zadavatele byla Škoda jediným uchazečem.

Rozšíření vozového parku je důležité i v návaznosti na plánovanou stavbu tramvajové tratě na Borská pole,“ dodal Michal Kraus, předseda představenstva PMDP.

17 komentářů

Klikni pro vložení komentáře

Diskuse pod články deníku Zdopravy.cz slouží pouze ke slušné výměně názorů. Prosíme diskutující, aby se vyvarovali vulgarismů a urážek jakéhokoliv druhu. Za obsah diskusí je zodpovědný vydavatel, který si proto vyhrazuje právo urážlivé, vulgární a jinak nevhodné příspěvky smazat bez dalšího upozornění. Děkujeme, že nemusíme mazat. Vaše redakce.

  • krása! umírněné, střídmé, žádné nevkusné kotasoviny á la 15T či upravené 14T.
    byla by taková tramvaj vhodná i do prahy? vypadá to, že po převzetí zápaního výrobce by škoda mohla být konečně s to dodat něco funkčního a nerachotícího. a T3RP budou muset brzy do šrotu.

  • Včera jsem udivneně koukal na německou verzi, nicméně tohle kdyby se podařilo zrealizovat v počtu 22 kusů, tak minimálně z estetického pohledu je se na co těšit.

      • Líbí, samozřejmě. Ten exteriér je parádní. Nicméně, vypadá to, že interiér tramvaje budou mít hezčí Plzeňáci. Ale necháme se překvapit.

        • Jenže na krásu exteriéru ani interiéru žádné vozidlo nejezdí, navíc ani krása interiéru nevypovídá nic ani o jeho funkčnosti a pohodlnosti.

          • To sice ne, ale to je jediné, co můžeme zatím posoudit a estetický dojem z nového vozidla může přilákat nové cestující. Druhá otázka je, jak ty cestující udržet.

        • V interiéru vidím velké množství bílé barvy.

          Problém je, že hodně bílé barvy nevypadá obvykle v realitě tak dobře, jako na vizualizacích – to je mimochodem důvod, proč teď mění barvy v interiéru ČD – z průzkumů vyšlo, že jsou moc „studené“ (protože je tam hodně bílé, trochu šedé a k tomu ještě modré sedadla).
          Tady jsou sice sedadla žlutá (jednobarevná – ne moc dobrá kombinace k udržování čistoty), ale celá vizualizace je nasvícená poměrně teplým světlem, v reálu to bude mít sklon k „sterilnosti“. Ale třeba je to tak žádáno.

  • Nemůžu si pomoc. Ale schematicky shodná s finskými vozy pro Helsinky…. Že by se převzetí finského výrobce začalo projevovat…

    • Však se tím nikdo netají – jmenuje se to ForCity Smart, což je řada vycházející z původních tramvají od Transtechu.

    • je tam jeden článek navíc a ta cena je proti ostravy asi odpovídající, vlastně levnější a to může jezdit na obě strany bez smyčky, kdežto v ostravě ne, ta má jen dveře na pravo.

Newsletter

Partneři


Výběr editora