Škoda Transtech dnes předala první z 19 obousměrných tramvají pro Tampere
Tramvaj Škoda ForCity Smart Artic pro Tampere. Pramen: Škoda Transportation
Finská společnost Škoda Transtech, která je součástí skupiny Škoda Transportation, dnes předala první obousměrnou stoprocentně nízkopodlažní tramvaj ForCity Smart Artic
Krásné..
Moc hezká 😍 Je zajímavé že umíme udělat hezké věci jen pro export a pro nás dělají jen šrot 13T bez klimatizace a z pidi výklopným okýnečkem kde se všichni potíme při 50°C 😒
No vyrabu se ve finsku a Arctic se v Transtechu vyrabel uz pred prevzetim Skodovkou, technologie je tedy finska,… nepopiram, ze Skoda casti sveho know-how take neprispela u novych tramvaji,…
No, vzhledem k historii Transtechu je to spíš německá technika.
A hlavně, tuto zakázku získal Transtech už ve škodovácké éře, takže je to spíš solidní evropská technika, nemá cenu se tu dohadovat nakolik je německá, finská, nebo česká.
Souhlas…
Artic je z Finska, ne z Plzně. Ale i v Plzni se vyrábějí i tramvaje s klimatizací, jen byste si museli když tak připlatit.
Transtech je pro skodovku zlate vejce…
Tak Tampere buduje tramvajový systém? No a pak že tramvajím odzvonilo. 🙂 Zajímalo by mě, kdo dělá trakci.
Rád bych se o budoucím provozu dozvěděl něco víc.
A kde to prosím vás psali, že „tramvajím odzvonilo“?
Více informací o projektu je třeba tady: https://raitiotieallianssi.fi/in-english/
Já jsem někde psal, že o tom psali? Že to ve svém příspěvku nevidím.
V článku není jediným slovem zmíněno, že tramvajový systém v Tampere je teprve budován, tzn. jde o dodávku vozidel pro úplně nový tramvajový provoz.
Opce zmíněná v článku asi závisí na případných dalších fázích rozvoje.
Já to tam tedy vidím, ve třetím odstavci.
Uvedena cena je za 19ks, nebo za celou opci? Za 19ks (cena za 1ks cca 130ml Kc) mi pripadne dost vysoka a za 46ks zase na vyborne vybaveny striclanek celkem slusna (cena za 1ks cca 50mil).
Bez opce. Je to dost velká tramvaj, plně poháněná, vyrobená ve Finsku.
Vim ze musi mit pohanene kazde dvoukoli, ale cena mi pripadne neuveritelne vysoka.
V ceně je i deset roků servisu a plná provozuschopnost.
Formulace „dvoupodlažní elektrické vagony (provozované jako pushpull soupravy)“ není úplně šťastná – jsou to různé typy dvoupodlažních IC vozů, včetně řídících, tažené/tlačené elektrickou lokomotivou.
Tramvaj moc pěkná.
Taky poslední věta je nepřesná…pokud ovšem tramvaje nepochází skutečně ze škodovky.
Ty tramvaje vyrábí společnost Škoda Transtech a na čele mají logo Škoda.
Právě proto si myslím, že do Finska nepřijedou ale že se zde vyrobí.
Aha, už jsem to pochopil 🙂
zda se mi to nebo ta kastle vypadá lépe než u toho paskvilu co jezdí v Praze ?
Nerad obhajuji kotasovinu, ale tady jsme přece jenom o deset patnáct let v čase jinde. Ano, je hezčí.
Tak ono to nebude jenom časem, MLNRV III Transtech Artic do Helsinek jsou podle wiki dodávaný od roku 2012 a proti Kotasovým stonožkám je to vizuálně nebe a dudy. I pražský pindolino od Porsche design je zvenčí daleko hezčí (interiér je holt bohužel zabitej koncepcí tramvaje) a to je starší (že tenhle design přední a zadní části nedostala tramvaj, která by měla slušný provozní parametry a interiér je imo velká škoda).
Já bych taky nebudu obhajovat kotasovinu, ale obecně tramvaje s „úzkými čumáky“ jsou hezčí.
Ale u 15T při její koncepci neměl designér šanci čumák zúžit.
Jinak tahle tramvaj je hodně podobná Alstomům Citadis – konkrétně třeba tomu z Tours (který má akorát o něco víc „hardcore“ světla, ale jinak vypadá prakticky stejně).
Ale na rovinu – většina designů čumáků tramvají je variace na 2-3 základní témata (tohle je tzv. vertikální téma).
Jestli je podobná nějaké tramvaji Citadis, tak spíš Sydney než Tours. Aspoň dle mě. 🙂
To je pravda, to Sydney je dost podbné. Tours mě ale napadlo taky první (asi proto, že jsem ani nevěděl, že v Sydney jsou nějaké tramvaje, natož abych věděl jak vypdají..).
Tohle a hezké? 15T jednoznačně hezčí. A T3 nejhezčí.
Že je to nejhezčí tramvaj od Škody za posledních cca 15 let začala vyrábět bych se nehadal ale přesto moc krásy nepobrala
Vzhled tramvají se dnes obvykle tvoří dle konkrétních přání konkrétního zákazníka samozřejmě v rámci mantinelů daných legislativou a koncepcí tramvaje.
Obě kastle jsou krásné, ale pravdou je, že ta pro Tampere mírně hezčí. 🙂
Praha by taky měla koupit nove tramvaje místo těch starý rezavých hnusných T3.
Vy jste viděl zrezavěý laminát?
Laminát nikoliv, ale rám vozidla je ocelový. Ostatně, znáte Trabanta? Ten je taky laminátový, ale rezaví mu „vlaštovka“.
co oči nevidí, to srdce nebolí 🙂
Zrovna v Praze si dávají docela záležet, co se týče údržby povrchů. Nebo snad z nějakého vozu odpadávají kusy laku?