Škoda Transtech dnes předala první z 19 obousměrných tramvají pro Tampere
Finská společnost Škoda Transtech, která je součástí skupiny Škoda Transportation, dnes předala první obousměrnou stoprocentně nízkopodlažní tramvaj ForCity Smart Artic
Finská společnost Škoda Transtech, která je součástí skupiny Škoda Transportation, dnes předala první obousměrnou stoprocentně nízkopodlažní tramvaj ForCity Smart Artic do Tampere. Postupně do třetího největšího finského města zamíří devatenáct těchto vozidel v hodnotě přes 100 milionů eur (cca 2,7 miliardy korun). Škoda to oznámila v tiskové zprávě.
Tramvaje jsou vybaveny pro severské podmínky. „Poskytují maximální pohodlí pro cestující, například i díky vyhřívání podlah, dvojitým sklům nebo klimatizaci na letní měsíce. Vozidla vycházejí z ověřených řešení, která jsme získali při výrobě vozidel pro hlavní město Helsinky, kam jsme dodali celkem 72 tramvají,“ uvedl Zdeněk Majer, předseda představenstva Škody Transtech a senior viceprezident pro obchod skupiny Škoda Transportation. Podle Majera má nová generace tramvají ForCity Smart Artic velký exportní potenciál.
Tampere si tramvaje objednalo v rámci první etapy budování nové tramvajové sítě. Škoda zajistí i desetiletý servis. Smlouva zahrnuje tři opce až na 46 dalších vozidel.
„Vzhledem k tomu, že výrobní závod Škody Transtech v Otanmäki nemá zkušební dráhu potřebnou pro zkoušky, je nutné některé z nich provést přímo v Tampere. Proto také některé části interiéru jako například čalounění budou namontovány až po dokončení instalace elektrické výzbroje tak, aby nepřekážely při měření, seřizování a dalších zkouškách. Část testů se navíc provádí v dálkovém režimu, kdy se na předávanou tramvaj připojí skupina softwarových inženýrů z Plzně a provede zkoušky systémů tramvaje,“ doplnil generální ředitel Škody Transtech Juha Vierros.
Obousměrná tříčlánková tramvaj ForCity Smart Artic Tampere je dlouhá 37,3 metru, je plně nízkopodlažní a pojme až 360 cestujících. Má pohon všech kol.
Společnost Škoda Transtech je největší výrobce kolejových vozidel v severských státech. Firma byla založena roku 1985, v roce 2015 se stala členem skupiny Škoda Transportation. V roce 2018 došlo k úplnému převzetí společnosti skupinou Škoda Transportation. Mezi její hlavní produkty patří dvoupodlažní elektrické vagony (provozované jako pushpull soupravy), nízkopodlažní tramvaje a strojírenské výrobky. Zaměstnává více než 650 lidí.
Do Finska v příštích letech rovněž zamíří dalších 29 tramvají Škoda pro novou linku, která bude spojovat Helsinky a Espoo.