Škoda Transportation zakládá v Petrohradě společný podnik s ruskou dopravní dvojkou

Vizualizace tramvaje Sinara - Škoda- Foto: Škoda TransportationVizualizace tramvaje Sinara - Škoda- Foto: Škoda Transportation

Skupina Škoda Transportation a Sinara Group podepsaly dohodu o založení společného podniku na výrobu souprav metra, tramvají a trolejbusů. Výrobky

17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
jva

Takže nalepili nový čumák na EVO a nechali i ty debilní 4 dveře na 15 metrech, kdy není ve voze místo, kde by stojící někomu nepřekážel – buď ulička mezi podestami nad podvozkem nebo místo přede dveřmi (takže pak na každé zastávce dav vystupuje a nastupuje, což opravdu odbavení urychlí…).

Přemek

Držím palce, aby se Škodě a hlavně lidem v ní podařilo vrátit naší zemi na skutečnosti založenou dobrou pověst poctivé práce a kvalitní produkce pro všechny.

Michellini

Skoda je ruska firma ne%%

Kubrt

Na stejné bázi 50:50 funguje už dlouho a úspěšně podnik Sinary a Siemensu na výrobu lokomotiv a elektrických jednotek, tak snad se bude dařit i Škodě v oboru MHD vozidel. Každopádně se Škoda bude pohybovat v úplně jiném prostředí než doposud – cenově, kulturně, stavem infrastruktury. Odměnou za tvrdé podmínky může být úspěch na trhu, kde zatím pořád ještě stabilní výrobce s kvalitními – dlouhá léta provozovatelnými – vozidly není.

Martin

Predevsim bycjmh si ale chranil know-how, tedy nedat z ruky nic, co by bylo pro Skodu klicove, pac je to nestabilni trh,… ale kdyz vim kdo skodu vlastni, nedivil bych se…

Vlastimil Kocurek

Je to společný podnik. Otom bude rozhodovat jen Strnad, a všechno je to vždy o penězích.

Vlastimil Kocurek

Zřejmě mýlka majitele, sorry.

Vlastimil Kocurek

Fúze znamená vždy spojení všech patentů, u společného podniku to nevím, zaleží jak je postavena smlouva, ale řekl bych že se rusové dostanou ke všemu, nedělejte si iluze.

Filip

Fúze to není ale joint venture

Michellini

Rusaci

Daniel

Tak vlastníci ŠT mají s Ruskem bohaté zkušenosti a podstatná část jejich bohatství odtamtud pochází. Jedna věc jsou kvalitní výrobky, ta další pak znalost místního prostředí a ta je v PPF poměrně obsáhlá, takže se to může doplňovat.

liberal shark

Snad bude ruský partner seriózní a zákazníci za ty tramvaje taky zaplatí. Aby to nedopadlo jako obvykle. A doufám, že to nebude financovat EGAP z našich peněz.

Mašinka

Třeba lepší, než Tatra v rukou amíků :))))

Martin

Jen ti amici byly malou rodinou firmickou, asi jako by si par zamecniku s dilnou koupili obri fabriku na raketoplany… a aby ne pri kurzu dolaru a cene akcii tatry za par centu…

Přemek

Vy tomu věřite? Každý investor v postkomunistických (no, žádný komunismus u nás nikdy nebyl) zemích dosta minimálně velmi přívětivé úvěrové a tehdy i kurzové podmínky. To, že Adams a jeho parta zcela selhali, je zcela v jejich odpovědnosti.

Y.K.

To není po komunismu, ale po komunistech a ti tu byli.
A základní problém byl, že všechny ty fabriky stále žily z toho co znárodnili, inovace výrobních procesů minimální, orientace na Sovětský svaz a východní armády. Otevřená tržní soutěž ukázala, že není jednoduché ustát obrovskou konkurenci automobilek ani není jednoduché najednou inovovat zastaralé výrobky. A Rusko platit tvrdou měnou nechce, to chtělo barter (většinou v nevýhodném poměru). Někdo skok do studené vody zvládl, někdo ne, tak už to chodí.

Jiří Kocurek

Zatímco pod vedením Strany a Vlády dosáhla Tatra nebývalého rozvoje, kdy vyráběla jeden jediný typ osobního vozu a jeden jediný typ nákladního vozu, byť modulárního.
Před tím, než Tatra přišla pod správu „dělnické“ třídy pokrývala všechny segmenty trhu. Od lidových vozítek, přes dodávky, lehké náklaďáky až po průmyslové motory.

A vůbec to nebylo tím, že celé slavné RVHP zbankrotovalo a za vyrobená vozidla Tatra nedostala z východu zaplaceno. Koliž že to mazali nul z Rublu? 6 nul? Tak by vám vadilo, kdyby vám zaměstnavatel zaplatil 1∕4 mzdy, smolík.