Doprava ve městě Metro Tramvaje Trolejbusy

Škoda Transportation zakládá v Petrohradě společný podnik s ruskou dopravní dvojkou

Vizualizace tramvaje Sinara - Škoda- Foto: Škoda Transportation
Vizualizace tramvaje Sinara - Škoda- Foto: Škoda Transportation

Skupina Škoda Transportation a Sinara Group podepsaly dohodu o založení společného podniku na výrobu souprav metra, tramvají a trolejbusů. Výrobky nové firmy budou na trhu pod značkou Sinara – Škoda. Obě firmy mají v nově založeném podniku stejný podíl.

„Rusko představuje obrovský a perspektivní trh, na kterém se chceme dlouhodobě etablovat. Místní vozový park vyžaduje masivní obnovu a s tím souvisejí velké investice a příležitosti. Ve společnosti Sinara Group vidíme stabilního a spolehlivého partnera, se kterým budeme schopni rozvinout výrobu elektrických vozidel městské hromadné dopravy přímo v Rusku. Už v minulosti Škoda na tamní trh dodala mnoho kvalitních výrobků a já pevně věřím, že se silným partnerem se nám na předešlé úspěchy podaří navázat,“ říká předseda představenstva a prezident skupiny Škoda Transportation Petr Brzezina.

Sinara si od partnerství se Škodou slibuje kvalitní a moderní vozidla pro městskou hromadnou dopravu. „Získané zkušenosti s vývojem, výrobou a servisem nám umožní vytvořit produkty, které překonají stávající vozidla z hlediska pohodlí, ergonomie, energetické účinnosti a šetrnosti k životnímu prostředí,“ podotkl Viktor Leš, generální ředitel Sinara – Transport Machines.

Sinara Group je ruská investiční společnost se sídlem v Jekatěrinburgu založená v roce 2001, která investuje zejména v oblasti nemovitostí, dopravního strojírenství a finančních služeb. Její dceřiná společnost Sinara – Transport Machines se zabývá především výrobou a kompletním servisem lokomotiv a dalších vozidel. Firma byla založena v roce 2007 a má více než 30 000 zaměstnanců.

Spojili jsme se se současnou dvojkou na místním trhu kolejových vozidel, která má zkušenosti, moderní výrobní základnu a subdodavatelské zázemí. Ve spojení s know-how společnosti Škoda Transportation nabídneme svým zákazníkům ten nejlepší produkt a servis na trhu,“ řekl Zdeněk Majer, člen představenstva a senior viceprezident pro obchod skupiny Škoda Transportation. Do Petrohradu například nabízí nové energeticky úsporné moderní vozy metra poslední generace nebo nízkopodlažní tramvaje ForCity. Firma také nabízí pro zdejší trh trolejbusy s karosérií jednoho z místních výrobců. Sídlo společností Sinara-Škoda bude v pětimilionovém Petrohradu, který má druhý nejrozsáhlejší a rychle expandující dopravní systém v zemi.

V minulých letech dodala do Ruska společnost OOO VAGONMAŠ ze skupiny Škoda Transportation celkem 24 souprav metra NěVa pro Petrohrad, které významně zvýšily bezpečnost a komfort pro cestující. Historie tohoto projektu nového metra sahá až do roku 2007, kdy byl vyvinut prototyp vozu NěVa. Souprava také získala prestižní ocenění v kategorii nejlepší inovační projekt Sankt Petěrburg.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
jva
Host
jva

Takže nalepili nový čumák na EVO a nechali i ty debilní 4 dveře na 15 metrech, kdy není ve voze místo, kde by stojící někomu nepřekážel – buď ulička mezi podestami nad podvozkem nebo místo přede dveřmi (takže pak na každé zastávce dav vystupuje a nastupuje, což opravdu odbavení urychlí…).

Přemek
Host
Přemek

Držím palce, aby se Škodě a hlavně lidem v ní podařilo vrátit naší zemi na skutečnosti založenou dobrou pověst poctivé práce a kvalitní produkce pro všechny.

Michellini
Host
Michellini

Skoda je ruska firma ne%%

Kubrt
Host
Kubrt

Na stejné bázi 50:50 funguje už dlouho a úspěšně podnik Sinary a Siemensu na výrobu lokomotiv a elektrických jednotek, tak snad se bude dařit i Škodě v oboru MHD vozidel. Každopádně se Škoda bude pohybovat v úplně jiném prostředí než doposud – cenově, kulturně, stavem infrastruktury. Odměnou za tvrdé podmínky může být úspěch na trhu, kde zatím pořád ještě stabilní výrobce s kvalitními – dlouhá léta provozovatelnými – vozidly není.

Martin
Host
Martin

Predevsim bycjmh si ale chranil know-how, tedy nedat z ruky nic, co by bylo pro Skodu klicove, pac je to nestabilni trh,… ale kdyz vim kdo skodu vlastni, nedivil bych se…

Vlastimil Kocurek
Host
Vlastimil Kocurek

Je to společný podnik. Otom bude rozhodovat jen Strnad, a všechno je to vždy o penězích.

Vlastimil Kocurek
Host
Vlastimil Kocurek

Zřejmě mýlka majitele, sorry.

Vlastimil Kocurek
Host
Vlastimil Kocurek

Fúze znamená vždy spojení všech patentů, u společného podniku to nevím, zaleží jak je postavena smlouva, ale řekl bych že se rusové dostanou ke všemu, nedělejte si iluze.

Filip
Host
Filip

Fúze to není ale joint venture

Michellini
Host
Michellini

Rusaci

Daniel
Host
Daniel

Tak vlastníci ŠT mají s Ruskem bohaté zkušenosti a podstatná část jejich bohatství odtamtud pochází. Jedna věc jsou kvalitní výrobky, ta další pak znalost místního prostředí a ta je v PPF poměrně obsáhlá, takže se to může doplňovat.

liberal shark
Host
liberal shark

Snad bude ruský partner seriózní a zákazníci za ty tramvaje taky zaplatí. Aby to nedopadlo jako obvykle. A doufám, že to nebude financovat EGAP z našich peněz.

Mašinka
Host
Mašinka

Třeba lepší, než Tatra v rukou amíků :))))

Martin
Host
Martin

Jen ti amici byly malou rodinou firmickou, asi jako by si par zamecniku s dilnou koupili obri fabriku na raketoplany… a aby ne pri kurzu dolaru a cene akcii tatry za par centu…

Přemek
Host
Přemek

Vy tomu věřite? Každý investor v postkomunistických (no, žádný komunismus u nás nikdy nebyl) zemích dosta minimálně velmi přívětivé úvěrové a tehdy i kurzové podmínky. To, že Adams a jeho parta zcela selhali, je zcela v jejich odpovědnosti.

Y.K.
Host
Y.K.

To není po komunismu, ale po komunistech a ti tu byli.
A základní problém byl, že všechny ty fabriky stále žily z toho co znárodnili, inovace výrobních procesů minimální, orientace na Sovětský svaz a východní armády. Otevřená tržní soutěž ukázala, že není jednoduché ustát obrovskou konkurenci automobilek ani není jednoduché najednou inovovat zastaralé výrobky. A Rusko platit tvrdou měnou nechce, to chtělo barter (většinou v nevýhodném poměru). Někdo skok do studené vody zvládl, někdo ne, tak už to chodí.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Zatímco pod vedením Strany a Vlády dosáhla Tatra nebývalého rozvoje, kdy vyráběla jeden jediný typ osobního vozu a jeden jediný typ nákladního vozu, byť modulárního.
Před tím, než Tatra přišla pod správu „dělnické“ třídy pokrývala všechny segmenty trhu. Od lidových vozítek, přes dodávky, lehké náklaďáky až po průmyslové motory.

A vůbec to nebylo tím, že celé slavné RVHP zbankrotovalo a za vyrobená vozidla Tatra nedostala z východu zaplaceno. Koliž že to mazali nul z Rublu? 6 nul? Tak by vám vadilo, kdyby vám zaměstnavatel zaplatil 1∕4 mzdy, smolík.