Škoda Transportation zajistí údržbu tramvají pro ostravský dopravní podnik
Opravárenská hala Škoda Ekova. Pramen: Škoda Transportation
Zakázka má hodnotu zhruba půl miliardy a je rozdělena do čtyř částí podle typu tramvají.
A na obrázku je T3?
Historické vozidlo DPO.
Mě teda připadá jako pražská 7269, která tam byla na komplet rekonstrukci.
Nejdříve DPO Škodě prodá Ekovu, tedy původně svoje ústřední dílny a teď jí ještě zaplatí půl miliardy za opravy svých tramvají a podle všeho bude platit dále za opravy které dříve dělal ve svých dílnách, to je ekonomika jako hrom. DPO za současného vedení dělá jedno „ekonomické“ rozhodnutí za druhým a magistrát to platí z peněz daňových poplatníků a nikdo nic neřeší protože státní kasa je bezedná!
Nepřipomíná mi to náhodou České dráhy a kdysi jejich dílny?
Taky se divím, že jim to prochází a není nikdo ani vyšetřován…
Vyšetřován konkrétně pro co? Pokud máte podezření na spáchání trestného činu, podejte trestní oznámení. Zatím nikdo nic takového neudělal. Tedy jsme v rovině politického rozhodnutí prodat dílny a následné politické odpovědnosti k voličům (bylo to správné rozhodnutí? Ne. Nebudu vás volit). Nic víc.
I z běžně dostupných veřejných zdrojů informací je zřejmé, že okolnosti prodeje Ekovy byly minimálně podivné. Město tvrdilo, že pro Ekovu není práce, protože trh s modernizacemi tramvají téměř neexistuje. Přitom, Ekova v roce 2019 vyhrála zakázky na modernizaci 16T a 205NwrAs pro Wroclaw, což dohromady činilo 41 tramvají. Nicméně, Ekova nakonec obě zakázky odmítla. V současné přitom i ve střední Evropě běží i další modernizační programy. Zwickau nechává modernizovat tramvaje AEG, DP Poznaň řeší modernizaci Combin a třeba DP Gdaňsk zase modernizaci Duewagů. A například DP Brno renovuje pro DP Praha retro K2. Ve stejné době naopak Škodovce dost… Číst vice »
Můžeme se na to dívat jako na špatné, možná podivné, rozhodnutí majitele, respektive jeho lidem volených reprezentantů. Ale pořád tam nevidím žádný trestný čin, nic co by přesahovalo tu už zmíněnou „politickou odpovědnost“ za politické rozhodnutí prodat. Pokud se ukáže, že transakce měla kriminální pozadí, tak samozřejmě nechť je řádně vyštřena a vyníci potrestáni.
Škodovce se prostě líbil areál Ekovy (kdysi Ústředních dílen DPO), je velký, je tam dokonce žel. vlečka. Tak jim ostravský dopravní podnik ještě před prodejem za desítky miliónů opravil střechu a prodal to za cenu, za kterou v Olomouci postaví přístřešek pro pár tramvají. Ono je totiž skvélé koupit firmu, na které je DPO takřka monopolně závislý. Konkurenti by totiž byli dražší minimálně o přepravu tramvají z Ostravy do místa opravy, což dělá až statisíce korun. Ceny od škodovky by bylo dobré zjistit, ale odhaduji je aspoň na dvojnásobek . Ony ty ostatní dopravní podniky na celém světě ví, proč… Číst vice »
Když má podnik vlastní dílny, tak jejich provoz nic nestojí a lidi tam dělají zadarmo?
Stojí ,,jenom“ provoz a platy zaměstnanců. A když má kapacitu, může klidně dělat i pro jiné subjekty a vydělávat.
To sice ne, ale při outsourcingu musíte zaplatit i zisk.
Ono to celé není jen černobílé. Většinou se to dělá, když máte zastaralé zařízení a nemáte finance na rekonstrukci, nebo nemáte dostatek lidí, případně dostatek práce, eventuálně nemáte odkud brát náhradní díly a samozřejmě kombinace možností.
Nicméně to, že to nevyjde levněji je už patrné z článku, kde se píše, že se ceny zvedly z důvodu zdražení průmyslové výroby.
Tak co čekat v pozadi od PPF. Šilene vedeni, zamestnavaji pres agentury a pak lidi vyhazujou, silene vedeni a bordel, nechovaji se korektne k zamestancum a chaos, nedodrzujou terminy a zadne tramvaje nedodali, ta Prazska tramvaj tam lezi skoro rok
A když to máte vlastní, tak se zisk také hodí, aby na rekonstrukci a nová zařízení bylo. Zisková firma snáze dosáhne i na úvěr a bude ho mít levnější.
Zdražení průymslové výroby by postihlo dílny stejnou měrou, bez ohledu na vlastníka.
Podívejte se na údržbu vozidel plzeňských dopravních podniků skrz firmu Bammer Trade alias škodovka – tunel století
Majstrštyk primátora Macury, prodej Ekovy