Škoda Transportation představila nový dieselový autobus Škoda D‘CITY
Nový autobus D’CITY. Foto: Škoda Transportation
Vstup Škody na autobusový trh: Plzeňská strojírna dodá šest zájezdových autobusů ministerstvu obrany.
Vstup Škody na autobusový trh: Plzeňská strojírna dodá šest zájezdových autobusů ministerstvu obrany.
Dalsi kram s turecka neni na case udelat poradny cesky autobus ne jako sor.Iveco vyrabi v cechach uz jen cross.veskerou vyrobu mestskych busu vzaly Francouzi do Francie a tady zustal akorat srot jmenem sor jzd…..
ŠKODA nákupem zahraniční firmy asi něco sleduje. Je to úplný začátek zase něčeho nového. Hledání trhů není jednoduchá věc. Dělají to i jiné velké zahraniční firmy. Co třeba VW, Tatra a další. Zda to vyjde ukáže čas. ŠKODA má v zahraničí více poboček a firem. Je to i z důvodů daní a přepravy zboží. Jak Škodovka pojede v budoucnu záleží hlavně na přístupu majitelů a zaměstnanců. Jako obyvatelé ČR ji jistě budeme přát více úspěchů, než byly roky koncem 90tých let, kdy se rozprodalo 3/4 firmy. Je zajímavé, že to nikdo nikdy pořádně neprošetřil a nepotrestal.
VW má kromě jiného, majoritní podíly ve Scanii, MANu a Neoplanu.
Nemůžu si pomoct, ale ten bus vypadá dost lacině. Škodu považuji za celkem kvalitního výrobce, ale tohle prostě vypadá už na pohled jak domeček z karet.
Je sympatické, že v ůz je vybaven čalouněnými sedačkami, ne dřevěnými, jako v Ostravě.
Co si zákazník objedná, to dostane.
Kdyby si objednali uprostřed vodotrysk, řidičovo křeslo potažené kůží z aligátora a místo seslí pro kaštany mušle ve tvaru dámských přirození, tak to dostanou. Náš zákazník, náš pán. 🙂
Velice se na tyto autobusy v DP těšíme.
Horolezecky interier jako u jinych busu kratke delky. Nic proti, ale je to novinka spise 20 stol. nez 21 stol., kse se uvazuje o alternativnich palivech a elektromobilite, kde by skoda mela mit know how…
Ale sve kupce si stale urcite najde… drzim palce…
1/ tenhle je koncepce lowentry, tedy s vysokou zadní částí se počítá (jednodušší a tím i levnější uložení pohonného ústrojí)
2/ Ať má bus metrů 15 nebo 8, furt to má 4 (6) kola, motor převodovku, nádržči místo řidiče, které ve výsledku zabírají zhruba stejný prostor. Takže logicky u toho kratšího musíte zkrátit rozvor a tedy ubude NP prostor, u těch nejkratších v podstatě jen na prostor dveří a metr k tomu.
Ak sa aj prenesiem cez to, ze proste na turecku lacnu stavebnicu v holobyte nacapili napis Skoda…ale jeden pohlad na pracovisko vodica a staci mi. Zlata BN/CN.
Česká republika. Země s nejvyšším počtem ročně vyrobených autobusů v přepočtu na obyvatele, co ale sama busy dováží z Turecka.
A? V ČR se taky vyrábí hodně třeba osobních aut – a pléduje snad někdo za zákaz prodeje cizích značek v tuzemsku a povinnost kupovat jen domácí? To by se nelíbilo – ani zdejším spotřebitelům, ani okolním zemím, kam se zase vyváží auta z ČR.
pléduje hlavně škoda za zákaz nákupu zahraničních vlaků, si nepamatujete, jakej dělala škoda humbuk kvůli Railjetům??
Tak v Ostravě si neškrtnou
Četl jsem nějaký článek, že Škoda Plzeň koupila firmu v Ostravě…
Škoda, že nejde přidávat foto, akorát jedu s DPP midibusem od Solarisu. Interiér úplně jiná liga, než tenhle orientalní low-cost design. Na dílenské zpracování jsem také zvědav. Za mě je to tak do duelu se Sorem, malé Isuzu a Solaris jsou jinde. Lepší bus by uměla vyrobit i dceřinná Ekova.
No jo, jenže v Turecku ho vyrobí levněji než v Ostravě, protože objem výroby a cena práce.
Ale hlavně díky obrovské devalvaci liry za vlády Erdoğana. Díky jeho „neomalené“ politice padla z 12 Kč za liru na 2,5 Kč. Přičemž koruna se vůči euru držela na stejné úrovni.
Souhlasím, Ekova nemůže konkurovat, to byla spíš jen nadsázka. Ale mrzí mě, že Škoda chce konkurovat jen cenou. Díky Trasntechu se jí daří pronikat s tramvajemi na západ a teď přijde s takovým low-cost busem, se kterým podle mého názoru moc díru na západ neudělá. Pokud by měla k dispozici kvalitnější produkt, dalo by se pak hezky nabízet celé produktové portfolio (jako to má CAF a Solaris). Takle Škoda umí nabídnout top tramvaje a jen low-cost busy. U nafty ještě ok, ale pokud dáte už do kastle elektromotor, baterky atd, tak už chcete, aby kastle a interiér byl o dost… Číst vice »
Když byl na prodej Solaris, měl to PPF koupit.
Bylo by s tím víc muziky a hlavně kvality.
Předpokládám, že alespoň v několika městech vystřídá Škoda s přeznačenou Temsou autobusy od Soru. Z Tureckých značek autobusů mám rád městské autobusy Otokar. Přijdou mi subjektivně kvalitněji zpracované než Temsa.
Hlavní konkurencí bude spíš pro Dekstru, a tam to co do kvality a komfortu cestování moc horší nebude.
Turecký autobus prodávaný jako dálkový s motorem pro MHD
To si dělají April?
Doporučuji přečíst ten článek.
Motoru je to jedno, záleží na zpřevodování.
Tvl, co je to v tom interiéru za plechy? To je jak na patolce…
Chachá, to se zelení aktivisté picnou z dieselu.
Bude tam motor z USA. Tudíž nemůže být špatný, ani kdyby čudil jak tovární komín. 🙂
Neměl byste omezovat předepsanou medikaci. Následky vašeho neuváženého rozhodnutí si tu můžeme přečíst všichni.
Asi by nebyl problém použít motor zn. Kamaz. Kdyby ovšem splňoval evropské emisní limity.
PS: Zjistěte si, ve kterém státě zavedli emistní limity jako první v hisotrii.
Tenhle na první pohled “americký” motor je ve skutečnosti vyroben v indickém Chennai 🙂
Předpokládám, že se jedná pouze o brand Škoda, ale vývoj a výroba je plně realizována v Turecku?
vypadá to tak a bylo by to jen ku prospěchu, Turci ve mě vzbuzujou víc důvěry, pokus s neúspěšnou výrobou vlastních autobusů v podobě nespolehlivých Škoda 21ab je ještě dost živý
Přece jen od časů Š21xy se Škoda jako firma dost posunula vpřed. Tím nechci říct, že mám nějaký problém s tureckými autobusy, to vůbec ne, ale vyvozovat dnes nějaké konsekvence z 21Ab není vůči Škodě fér.
To bude víc jak 20 roků, žejo? Za tu dobu se víceméně vyměnil celý autobusový park v ČR.
Jj, je to prostě Temsa se samolepkou Škoda…