Autobusy Elektrobusy Lidé Zprávy

Škoda Transportation posiluje „gumová kola“, najala německou manažerku Tanyu Altmann

Elektrobus Škoda E’City. Pramen: DPP
Elektrobus Škoda E’City. Pramen: DPP
Škoda si od viceprezidentky slibuje větší spolupráci s tureckým výrobcem autobusů Temsa i zavedení nových pohonů.

Tradiční výrobce vlaků Škoda Transportation a její mateřská skupina PPF se hodlá v příštích letech více zaměřit na autobusy s nejrůznějšími pohony. Posílila kvůli tomu vrcholový management, kde zřídila novou pozici Senior Vice President pro Bus Mobility Solutions. Místo obsadila německá manažerka Tanya Altmann, která dříve působila například ve společnostech Airbus Military, Alstom Transport nebo GE Power Conversion.

Tanya Altmann. Pramen: Škoda Transportation
Tanya Altmann. Pramen: Škoda Transportation

Šéf Škody Petr Brzezina označil posílení týmu za „další logický krok ve vývoji obchodních příležitostí“. „Roste totiž význam oblasti kategorie kolových vozidel v hromadné dopravě a my se na tuto oblast zaměříme ještě více než dříve. Věřím, že se naší nové kolegyni povede využít synergie se sesterskou Temsou a také implementovat do našeho portfolia vozidel i nové technologie jako LNG a dále posouvat vývoj zelených technologií, jako je například vodík,“ uvedl Brzezina.

Připomněl tak, že PPF od loňského října vlastní polovinu v tureckém výrobci autobusů Temsa. Letos v únoru pak Škoda a Temsa ohlásily první zakázku, na které budou pracovat společně. Škoda Electric uspěla v tendru na 14 elektrobusů pro Prahu. Pražské elektrobusy Škoda E’City se budou stavět právě na platformě Temsa. První by měl do Prahy dorazit letos v prosinci, zbylých 13 pak na začátku příštího roku.

Tanya Altmann nastoupila na novou pozici 1. května 2021. Kromě pozice Senior Vice President pro Bus Mobility Solutions bude v rámci skupiny působit i jako druhý jednatel společnosti Škoda Transportation Deutschland GmbH. Připojí se tak k současnému jednateli, kterým je Daniel Dietmar Schambach.

Odebírat
Upozornit na
guest
8 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
medvěd

Pokud vím, EU bude dávat podpory na elektromobilitu a firma se na to připravila. Stejně nás k tomu pokutama dokopou.

Někdo2

Vlakem je to do centra 59 minut

Na to sídliště je to něco přes 40 minut

Takže ve výsledku je to + – stejné

Nicméně čím více lidí do VHD tím lépe

PetrJ

Očekávání jsou, na výsledky je třeba si počkat. Temsa je výrobně způsobilá, ale v zemětřesné oblasti. Vodíkové technologie mají budoucnost a jsou systémově nejperspektivnější. Takže ŠT – nyní to chce zamakat na techologickém pokroku.

Kubrt

Co to znamená „systémově nejperspektivnější“?

Jiří Kocurek

Rovnoběžky asi budou nejrovnoběžnější a úbežník(y) nejúbežníkovatější. Nejgeometričtější tvar je koule!

Chronosphere

Myslíte politicky zemětřesnou oblast?
No jestli ten nový Sultán nepřestane blbnout,tak na ty sankce může opravdu dojít.

Toníček

Sultán je naštěstí nebezpečný i pro Turecko. Vždyť koukejte jak tam řádí s centrálními bankéři….

Jiří Kocurek

Politicky je ta oblast dokonce výbušná.