Váš subjektivní názor nikoho nezajímá. Kdo chce, Teslu si zdarma vyzkouší aby pochopil. Nejsem z designu Tesly uplně hotovej ALE je nadřízená efektivita nad krásou. Pracuje striktně s aerodynamikou a tzn. se spotřebou.
tak když si hoši v bolce řekli, že elektromobilita málo sype a i stěrače v origo servise mění za 2500,- na hodinu, tak se nesmí divit. no a to, že minulé enyaqy nedostanou software verze 4.0, který umí předehřívat baterii před nabíjením je taky dobrá pecka. proti tesle můžu mít milion a jednu výhradu, ale prostě jsou dál, koncern stále žje v 20. století, kdy auto vyjelo z fabriky hotový a tak fungovalo. a dneska, je to sice smutný, je holt ten software zejména u elektromobilů značná část auta.
Myslím si, že za pár let bude mít VW a jeho dcerky existenční problémy…
Nicméně je to dobře, podívejte se na dnešní ceny aut? Superb za 1,4? Octavia za 1,1? Kodiaq za 1,1 – 1,5? mio
Jo, jsou to pecka ceny, a přitom to auto „jezdí“ jen marginálně líp než takové (zhruba) stejné před 20ti lety… jistě, je tam narvaná hromada fíčur, ale bez 75% z nich bych se v pohodě obešel…
I když se započítá inflace, pořád šly ty auta mírně nahoru.
No jako na to jak se hošani budou tvářit pod studenou sprchou se těším už tak dva roky. Koncern je mimořádně velká žába, musí se vařit velmi, velmi pomalu.
Optimální teplota baterie je důležitá při rychlonabíjení. Když je teplota mimo optimum, nabíjení probíhá pomaleji. Předehřev baterie mají Tesly, před příjezdem na v navigaci vybranou nabíječku Tesla předehřeje baterií na správnou teplotu.
Nejlepší je že tesla je ochotná předehřívat baterii jenom když jede k tesláckému superchargeru. Takže je potřeba ji oblbnout, slíbit jí v navigaci supercharger a pak už je jedno kde se zastaví. Ale aspoň taková finta existuje.
To určitě není pravda, měl jsem půjčeno na podzim v Itálii Model 3, „tankoval“ jsem všude možně, jen ne na Superchargerech (v okolí Pisy a Florencie skoro nebyly), a přesto i po zadání „neznačkové“ rychlé nabíječky do navigace začal předehřev.
předehřívá při navigování k libovolné nabíječce třetí strany, pokud je v navigaci. Nemusí být, pokud se lidmi často nepoužívá. Ale na druhou stranu – pokud ji často používáte, v navigaci se objeví sama.
Tesla si tak prověřuje kvalitu nabíječek třetích stran.
Při nabíjení jaksi narazíte na takový zákon, který se v chemii blbě obchází, dává do souvislosti teplotu materiálu a rychlost chemické reakce. Že jde lithiová baterie vybíjet za nízké teploty je víceméně zázrak, pro maximální rychlost nabíjení je nutno se dostat na teplotu cca 20°C, pak se tam těch 200kW dá cpát.
ceny hodinovky u EV: KIA EV9 1500,– ; Tesla 2000,– ; Nissan Ariya 2400,– MB, BMW ani radši nezjišťuji…. na výměnu stěračů snad stačí chlap i šikovná baba, na to neni třeba jezdit do servisu za jejich absurdní hodinovku (na gumičkách snad nedělají diagnostiku), to samé PF pylový filtr – to si člověk umí vyměnit sám (když ne, na Ytubu jsou většinou videa). V servisu potom při garančce zadat že to od nich nechcete – to nemá vliv na záruku. Konkretně s PF jsem měl zkušenost u neorigo servisu MB v Brně, měnili mi jej s každou, navíc zkrácenou výměnou… Číst vice »
Říkám to už delší dobu – není to tím, že by dnešní auta byla špatná a méně vydržela. Ale tím, že se ve skutečnosti neprovádí servis, který by se měl provádět. Když ta auta dostanou to stejné, co dostávaly auta před 20 lety, tak také vydrží stejnou porci kilometrů.
ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW
10 měsíců
Pamatujete na doby, kdy jsme měli v kapse telefonu vyrobené v Evropě? Nokia, Siemens? Nebo jak jistej ožralej předseda vlády dojednával továrnu na CRT obrazovky, kam se pak přesunula výběhová výroba, aby za pár let skončila? Ju? Tak přesně tohle se stane evropským automobilkám. Samozřejmě, že nejhůř dopadnou v Absurdistánu.
Nu, a dnes jedinými ziskovými výrobci v segmentu mobilů jsou Samsung a Apple. Zbytek se stěží udrží na nule, většina číňánků je krutě dotována státem.
A Nokia se Siemensem? Vesele vydělávají na mnohem zajímavějších a důležitějších věcech.
Jestli vidíte souvislost v plakání nad osudem evropských značek, tak to souvislost opravdu není. Jinak můj první mobil byl v roce 1999 vyroben v Číně. Nokia.
Tedy příteli, Nokia Siemens Alcatel vyrobené v Evropě?? To už bylo hooodně dávno, a taky co tehdy stály že? Na výrobu v Číně přešly i „evropské“ značky poměrně dávno…
Závod Nokia Bochum končil 2008. Poslední telefon byla Nokie N73. Závod byl potom v Rumunsku do 2011. V Rumunsku závod patří od 2012 DeLonghi. Závod Bochum patří firmě Molex. Vyrábí tam elektrické komponenty.
Evžen
10 měsíců
Já si letos kupuji novou Teslu 3 ! EV je perfektní dojedu domů dám do zásuvky, ráno odjíždím se 100% kam potřebuji, večer přijedu dám do zásuvky. Žádné benzinky, tankování. Žádný olej, filtry, rozvody, svíčky, převodovka nic. Čisté krásné auto. Roční servisní náklad 0 Kč !
Jedu dálku? Všude zastavím na 5 – 10 min a pokračují dále. Lidé nadávají na EV, ale nikdy ho neměli. Jakmile člověk má EV tak změní názor…
Běžte si půjčit novou Teslu na 2 – 3 dny a nebude se Vám chtít zpět do spalováku.
Víte proč? Protože na kole Vám maximálně v té garančce promažou řetěz a seřídí brzdy.
Náklad blízký 0, tak to majitel obchodu má jako konkurenční výhodu.
U auta máte štěstí, že pracujete v korporátu a jste tak odtržený od reality.
Já naražel na to, že sice odpada starosti s díly na spalovácí motor a jeho udržbu. Ale častěji se mění voda do ostříkováču apod.
Jinak co jsem našel tak elektromotory má vodou chlazené.
Suma sumarum:
Interval udržby motoru s převodovkou v tesle je shodný jako interval udržby motoru s automatem. Jediné rozdíly je vyměna ol. filtru u spalováku (i oleje) a sviček.
Naprostý souhlas… já budu měnit ropáka za Tesla Y ! Přijedete domu nabíjíte přes noc za spotové ceny 2-3 CZK/kWH, takže Vás náklad na 100km vyjde na 40 CZK… Mám fotovoltaiku takže 1/2 roku náklady nula… a ten komfort a ticho, výkon a reakce…. jiná planeta…. kdo si jednou zkusí EV případně Teslu třeba na jeden den, už nechce zpět k ropáku
Dokud nebude adekvátní náhrada za osobní dodávky, tak zůstávám u nafťáka.
Například s takovým E-Ulysse, kde uvádí dojezd 230km, bych „opravdu chtěl“ jet na dovču s rodinou po Evropě 🙂
EV u mě zatím max jako dárek manželce na nákupy, ale pro větší rodinu ne 🙂
je otázka, proč potřebujete osobní dodávku? Podnikáte s ní? Nebo máte tak velkou rodinu? Pak to chápu.
Ale TMY jako rodinné auto pro 2+děti bohatě stačí.
PS: existuje jeden takový fenomén – i kdybyste jel na dovolenou kamionem, tak jej žena zaplní do posledního místa. Prostě povezete spousty krámů, které nepotřebujete. Jen „co kdyby“. A přesně tak je to v případě potřeby velkých aut. Dá se jen na tu dovolenou i menším.
No, řekl jste krásně – novou teslu. Jenže i ona tesla se opotřebí. Řekněme si za 10-15 let. Většina populace není tak bohatá, aby kupovala ekonomický nesmysl. Vše nové je vždycky krásné, protože to je nové.
Článek je o nových autech … Koukněte se třeba do Škoda konfigurátoru kolik stojí nový Superb či Kodiaq a pak třeba i na skladovky Tesly 3/Y.
Já třeba úplně fanoušek Tesly nejsem, jsem ale rád, že tu je. Tlačí pak dolů ceny ostatních EV a díky tomu je fakt z čeho vybírat. Bez Tesly EV od BMW či H/K by jen tak nestaly stejně jako spalováky.
a co s tím je za problém? Mám 8 letou Teslu a celkem to funguje. Ano, nějaké problémy tam po 230k km jsou. Ovšem ty by byly i na podobně výkonném a vybaveném spalováku. Opotřebení podvozku, různé drobnosti jako třeba elektromechanika aktivní aerodynamiky, poloosy.
Motory a baterie naprosto v pohodě. Opotřebení 7,8%.
A to mám Teslu řekněme 1,5 generace (není to ta nepříliš spolehlivá 2012-2014, kde bylo pár inženýrských failů)
A proč tedy jezdíš každoročně do servisu i s EV. Aby Ti ho zadarmo kontrolovali? Když zastavíš na pět minut to dobíjíš tak dvě. Proč to děláš?
Před dvěmi lety jsem byl s EV v Holandsku. Naštěstí na jaře , těšil jsem se na to a nezapomenu.
A co takové brzdy, nápravy, řízení, filtry, klima, stěrače, ostřikovače… to se vám též dělá samo nebo to jste velkoryse pominul??
Takhle ten příspěvek vypadá jako úmyslná provokace…
Já u Tesly nevyužil brzdy nikdy, snad v první moment kdy je člověk zvyklý brzdit. Elektroauto se ovládá jen jedním pedálem…..
Takže SYNE neseděl si v tom tak nekomentuj.
automat tak nebrzdi pri povoleni pedálu. Kdežto EV pri povoleni pedalu rekuperuje energiu nazad do baterky a to spomalenie je naozaj rovne brzdám. Pri chladnej hlave a hodne prdvidavosti naozaj brzdy na EV nenieje potreba používat.
brzdy vydrží cirka 200k km i těm sportovnějším řidičům. (ano, vím, na okruhu se dají zlikvidovat za pár kol). Znám lidi, co mají po 300k km původní kotouče i destičky.
Nápravy na starých TMS vydrží cirka 200k km. Tedy srovnatelně nebo dokonce déle jak na srovnatelných spalovácích.
Řízení … co s ním?
Filtry? Kabinový filtr za 500Kč. Uživatelsky přístupný.
Stěrače? Za 500Kč, vyměnit si to snad dokáže kde kdo.
Otřikovače? Tesly mají docela velké nádržky a nejspíše účinně šetří kapalinou, takže mi obvykle vystačí jedna 5l náplň na sezonu.
Přesně tak. Už se těším na levnější elektroauta. Zatím na něj nemám, ale 500 bych už dal za mírně jeté. Podmínka je závěs na 750kg káru.
Honimir
10 měsíců
A v 2024 bude jeste hur, a to diky tomu, jak se nove dani sluzebni auta pro osobni pouziti – dodanovat si misto tisicu par stovek a jeste mit levnejsi financujici uver hodne lidi z passatu, superbu a Kodiaqu vyzene do EV.
Hmm, zkuste se nekdy podivat na parkoviste nejakeho office parku … ty superby, passaty, audiny patri vyssimu managementu, kterej tak leda dojizdi z nejakyho souzeni s prirodou za Prahou, ale rozhodne pracovne neobjizdi pulku republiky kazdy tyden. Ostatne proto ty operaky na managersky auta jsou 15-25kkm rocne.
Nejvíc operáků je do 10 max 15 000 km a velkou většinou i méně, zbytek se těžce doplácí s bonusem „poplatek rádio“ a asistenční službou. Kromě doktorů co mají a nechtějí se o nic starat jsem neviděl nikoho komu se to ekonomicky vyplatí. 25tkm na operák jsem ani neviděl a nedává to smysl. Navíc je vidět jak se máme dobře. Žebrák jezdí vrakem za své a bohatým se dávají drobáky na povozy plus parkování a dálnice zdarma. Navíc padesát let autoprůmysl vydělával,živil mraky lidí a vyráběl co lidi chtěli. S pomocí dotací a ekofanatismem jsme celý sektor rozložili a můžem… Číst vice »
Superb 2.0 TDI ve slušné výbavě, k tomu palivo na 1000 km za měsíc jako benefit za cca 2000 Kč měsíčně a místo toho Eňák nebo něco podobného a nabíjet doma? Na služebce o hodinu až dvě déle kvůli nabíjení a eko-jízdě na dálnici mezi kamiony, to jako fakt?
jste mimo, OK dá se pochopit ta výhoda bonusu. Toť vše. nakonec i to se jistě dá se zaměstnavatelem domluvit na elektriku. A lidi co nespěchají ve svým EV ať si jezdí klidně i za kamionem, tato sorta lidí totiž nemusí už nikam spěchat jako dychtivý ,, obchoďák ´´ F TDí a bonusem 1000km v naftě :o)
Martin
10 měsíců
Dobry den, jen pro redakci, nevim jak to prijde vam, ale zmenil bych pozadi hlavicky z jedovate zelene na nejaky prijemnejsi odstin zelene.
Stačí nečíst články z kategorie Nová mobilita a hlavička zůstane v uklidňující modré. 🙂
Ale vážněji: Nějaký něžný zásah profesionálního grafika by serveru opravdu prospěl. Sice sem chodím primárně pro informace, nikoliv kochat se cool designem, nicméně kvalitní informace by si IMHO zasloužily odpovídající grafický kabátek…
Tesla Y je mimoradne hnusne auto.
Váš subjektivní názor nikoho nezajímá. Kdo chce, Teslu si zdarma vyzkouší aby pochopil. Nejsem z designu Tesly uplně hotovej ALE je nadřízená efektivita nad krásou. Pracuje striktně s aerodynamikou a tzn. se spotřebou.
Stejně tak bychom mohli říct, že Váš subjektivní názor nikoho nezajímá.
Co je na tom, co martin napsal, subjektivního?
tak když si hoši v bolce řekli, že elektromobilita málo sype a i stěrače v origo servise mění za 2500,- na hodinu, tak se nesmí divit. no a to, že minulé enyaqy nedostanou software verze 4.0, který umí předehřívat baterii před nabíjením je taky dobrá pecka. proti tesle můžu mít milion a jednu výhradu, ale prostě jsou dál, koncern stále žje v 20. století, kdy auto vyjelo z fabriky hotový a tak fungovalo. a dneska, je to sice smutný, je holt ten software zejména u elektromobilů značná část auta.
Myslím si, že za pár let bude mít VW a jeho dcerky existenční problémy…
Nicméně je to dobře, podívejte se na dnešní ceny aut? Superb za 1,4? Octavia za 1,1? Kodiaq za 1,1 – 1,5? mio
Jo, jsou to pecka ceny, a přitom to auto „jezdí“ jen marginálně líp než takové (zhruba) stejné před 20ti lety… jistě, je tam narvaná hromada fíčur, ale bez 75% z nich bych se v pohodě obešel…
I když se započítá inflace, pořád šly ty auta mírně nahoru.
No jako na to jak se hošani budou tvářit pod studenou sprchou se těším už tak dva roky. Koncern je mimořádně velká žába, musí se vařit velmi, velmi pomalu.
K čemu potřebujete předehřívat baterii? Jakože ta baterie vygeneruje teplo, aby se ohřála a zaroveň se tím vybije?
Až jim začne téct do bot, zalobujou a přijde clo na čínský elektroauta….
Optimální teplota baterie je důležitá při rychlonabíjení. Když je teplota mimo optimum, nabíjení probíhá pomaleji. Předehřev baterie mají Tesly, před příjezdem na v navigaci vybranou nabíječku Tesla předehřeje baterií na správnou teplotu.
Nejlepší je že tesla je ochotná předehřívat baterii jenom když jede k tesláckému superchargeru. Takže je potřeba ji oblbnout, slíbit jí v navigaci supercharger a pak už je jedno kde se zastaví. Ale aspoň taková finta existuje.
To určitě není pravda, měl jsem půjčeno na podzim v Itálii Model 3, „tankoval“ jsem všude možně, jen ne na Superchargerech (v okolí Pisy a Florencie skoro nebyly), a přesto i po zadání „neznačkové“ rychlé nabíječky do navigace začal předehřev.
předehřívá při navigování k libovolné nabíječce třetí strany, pokud je v navigaci. Nemusí být, pokud se lidmi často nepoužívá. Ale na druhou stranu – pokud ji často používáte, v navigaci se objeví sama.
Tesla si tak prověřuje kvalitu nabíječek třetích stran.
Děkuji za odpověď
Při nabíjení jaksi narazíte na takový zákon, který se v chemii blbě obchází, dává do souvislosti teplotu materiálu a rychlost chemické reakce. Že jde lithiová baterie vybíjet za nízké teploty je víceméně zázrak, pro maximální rychlost nabíjení je nutno se dostat na teplotu cca 20°C, pak se tam těch 200kW dá cpát.
Děkuji za odpověď
nepokládejte takové otázky pokud o tom nic nevíte, děláte ze sebe hlupáka.
Otázka se obvykle pokládá proto, že to nevím, a rád bych se to dozvěděl, ale jsem rád, že tu byla ta amnestie a debilů je tu o to víc 😉
ceny hodinovky u EV: KIA EV9 1500,– ; Tesla 2000,– ; Nissan Ariya 2400,– MB, BMW ani radši nezjišťuji…. na výměnu stěračů snad stačí chlap i šikovná baba, na to neni třeba jezdit do servisu za jejich absurdní hodinovku (na gumičkách snad nedělají diagnostiku), to samé PF pylový filtr – to si člověk umí vyměnit sám (když ne, na Ytubu jsou většinou videa). V servisu potom při garančce zadat že to od nich nechcete – to nemá vliv na záruku. Konkretně s PF jsem měl zkušenost u neorigo servisu MB v Brně, měnili mi jej s každou, navíc zkrácenou výměnou… Číst vice »
Říkám to už delší dobu – není to tím, že by dnešní auta byla špatná a méně vydržela. Ale tím, že se ve skutečnosti neprovádí servis, který by se měl provádět. Když ta auta dostanou to stejné, co dostávaly auta před 20 lety, tak také vydrží stejnou porci kilometrů.
Pamatujete na doby, kdy jsme měli v kapse telefonu vyrobené v Evropě? Nokia, Siemens? Nebo jak jistej ožralej předseda vlády dojednával továrnu na CRT obrazovky, kam se pak přesunula výběhová výroba, aby za pár let skončila? Ju? Tak přesně tohle se stane evropským automobilkám. Samozřejmě, že nejhůř dopadnou v Absurdistánu.
hihi:) je to tak a mohou si za to sami!
Nu, a dnes jedinými ziskovými výrobci v segmentu mobilů jsou Samsung a Apple. Zbytek se stěží udrží na nule, většina číňánků je krutě dotována státem.
A Nokia se Siemensem? Vesele vydělávají na mnohem zajímavějších a důležitějších věcech.
Kde ze se to vyrabi ten model Y? 😉
Nevyrábí se náhodou v Berlíně?
Jak váš příspěvek souvisí s tématem? Tesla má fabriku v Berlíně a jejím spoluvlatnikem můžete být i vy, akcie jsou veřejné obchodovatelné
Opravdu tu souvislost nevidíte?
Jestli vidíte souvislost v plakání nad osudem evropských značek, tak to souvislost opravdu není. Jinak můj první mobil byl v roce 1999 vyroben v Číně. Nokia.
Tedy příteli, Nokia Siemens Alcatel vyrobené v Evropě?? To už bylo hooodně dávno, a taky co tehdy stály že? Na výrobu v Číně přešly i „evropské“ značky poměrně dávno…
Závod Nokia Bochum končil 2008. Poslední telefon byla Nokie N73. Závod byl potom v Rumunsku do 2011. V Rumunsku závod patří od 2012 DeLonghi. Závod Bochum patří firmě Molex. Vyrábí tam elektrické komponenty.
Já si letos kupuji novou Teslu 3 ! EV je perfektní dojedu domů dám do zásuvky, ráno odjíždím se 100% kam potřebuji, večer přijedu dám do zásuvky. Žádné benzinky, tankování. Žádný olej, filtry, rozvody, svíčky, převodovka nic. Čisté krásné auto. Roční servisní náklad 0 Kč !
Jedu dálku? Všude zastavím na 5 – 10 min a pokračují dále. Lidé nadávají na EV, ale nikdy ho neměli. Jakmile člověk má EV tak změní názor…
Běžte si půjčit novou Teslu na 2 – 3 dny a nebude se Vám chtít zpět do spalováku.
No rocni servisni naklad asi bude v zaruce 0 vsude a kdyz se neco rozbije po ni, tak bych se nedivil, kdyby byl vyssi u elektroauta.
Vy asi nemate auto, co? Prakticky u kazdeho noveho auta jsou pravidelne garacky, ze vam meni kapaliny v kde cem.
Ja mam sluzebaka, ja s nim prijedu do garaze a dam klicky na recepci. Ale myslel jsem si, ze ty garancky jsou v cene toho auta.
To tedy nemate pravdu, pane Pravdo haha
Aha, tak to za me asi nekdo plati:-) Ale kdyz jsem si kdysi koupil kolo, tak tam garancka po asi 200km v cene byla.
Víte proč? Protože na kole Vám maximálně v té garančce promažou řetěz a seřídí brzdy.
Náklad blízký 0, tak to majitel obchodu má jako konkurenční výhodu.
U auta máte štěstí, že pracujete v korporátu a jste tak odtržený od reality.
Odtrzeni od reality se vetsinou jako vyhoda nebere… 😉
Stěřáče a klimu to ma taky ne?
NE ! Jediné co se mění je jednou za 4 roky vzduchový filtr 🙂 Stěrače dle potřeby – dobře tak ročně 2 tisíce
EV je budoucnost…
A na co by byl na elektrovoze vzduchový filtr? Chlazení kabelů čistým vzduchem? A pokud myslíš pylový a ten měníš až po čtyřech letech … 🙂
Tak to vás lituju, jestli měníte kabinový filtr jednou za 4 roky… Ten bude plný plísně…
Kabinový filtr určitě jednou za rok…
Já naražel na to, že sice odpada starosti s díly na spalovácí motor a jeho udržbu. Ale častěji se mění voda do ostříkováču apod.
Jinak co jsem našel tak elektromotory má vodou chlazené.
Suma sumarum:
Interval udržby motoru s převodovkou v tesle je shodný jako interval udržby motoru s automatem. Jediné rozdíly je vyměna ol. filtru u spalováku (i oleje) a sviček.
A převodovka tam je. U all wheels drive dokonce dvě.
Naprostý souhlas… já budu měnit ropáka za Tesla Y ! Přijedete domu nabíjíte přes noc za spotové ceny 2-3 CZK/kWH, takže Vás náklad na 100km vyjde na 40 CZK… Mám fotovoltaiku takže 1/2 roku náklady nula… a ten komfort a ticho, výkon a reakce…. jiná planeta…. kdo si jednou zkusí EV případně Teslu třeba na jeden den, už nechce zpět k ropáku
Dokud nebude adekvátní náhrada za osobní dodávky, tak zůstávám u nafťáka.
Například s takovým E-Ulysse, kde uvádí dojezd 230km, bych „opravdu chtěl“ jet na dovču s rodinou po Evropě 🙂
EV u mě zatím max jako dárek manželce na nákupy, ale pro větší rodinu ne 🙂
je otázka, proč potřebujete osobní dodávku? Podnikáte s ní? Nebo máte tak velkou rodinu? Pak to chápu.
Ale TMY jako rodinné auto pro 2+děti bohatě stačí.
PS: existuje jeden takový fenomén – i kdybyste jel na dovolenou kamionem, tak jej žena zaplní do posledního místa. Prostě povezete spousty krámů, které nepotřebujete. Jen „co kdyby“. A přesně tak je to v případě potřeby velkých aut. Dá se jen na tu dovolenou i menším.
Mám 3 děti a vozím spoustu sportovního vybavení. V mém případě toho vezu víc já a moje děti než manželka 🙂
No, řekl jste krásně – novou teslu. Jenže i ona tesla se opotřebí. Řekněme si za 10-15 let. Většina populace není tak bohatá, aby kupovala ekonomický nesmysl. Vše nové je vždycky krásné, protože to je nové.
Článek je o nových autech … Koukněte se třeba do Škoda konfigurátoru kolik stojí nový Superb či Kodiaq a pak třeba i na skladovky Tesly 3/Y.
Já třeba úplně fanoušek Tesly nejsem, jsem ale rád, že tu je. Tlačí pak dolů ceny ostatních EV a díky tomu je fakt z čeho vybírat. Bez Tesly EV od BMW či H/K by jen tak nestaly stejně jako spalováky.
a co s tím je za problém? Mám 8 letou Teslu a celkem to funguje. Ano, nějaké problémy tam po 230k km jsou. Ovšem ty by byly i na podobně výkonném a vybaveném spalováku. Opotřebení podvozku, různé drobnosti jako třeba elektromechanika aktivní aerodynamiky, poloosy.
Motory a baterie naprosto v pohodě. Opotřebení 7,8%.
A to mám Teslu řekněme 1,5 generace (není to ta nepříliš spolehlivá 2012-2014, kde bylo pár inženýrských failů)
A proč tedy jezdíš každoročně do servisu i s EV. Aby Ti ho zadarmo kontrolovali? Když zastavíš na pět minut to dobíjíš tak dvě. Proč to děláš?
Před dvěmi lety jsem byl s EV v Holandsku. Naštěstí na jaře , těšil jsem se na to a nezapomenu.
A co takové brzdy, nápravy, řízení, filtry, klima, stěrače, ostřikovače… to se vám též dělá samo nebo to jste velkoryse pominul??
Takhle ten příspěvek vypadá jako úmyslná provokace…
Brzdy se u EV opotrebovavaji nasobne méně, proto jich má hodně v zadu bubnové.
Možná opotřebovávají méně, ale problém je reznutí, proto jsou tam případně vzadu bubnové
Bubnové se použivaji spíše z důvodu ceny. Jinak opotřebení zavisi více na způsobu jízdy.
Bubny u EV se používají právě kvůli tomu, že jsou méně náchylné na korozi při nepoužívání. Cena nehraje roli.
Brzdy na EV? Ty skoro nepouzivate.
Já u Tesly nevyužil brzdy nikdy, snad v první moment kdy je člověk zvyklý brzdit. Elektroauto se ovládá jen jedním pedálem…..
Takže SYNE neseděl si v tom tak nekomentuj.
Prostě se ovláda tak jak automat,.
automat tak nebrzdi pri povoleni pedálu. Kdežto EV pri povoleni pedalu rekuperuje energiu nazad do baterky a to spomalenie je naozaj rovne brzdám. Pri chladnej hlave a hodne prdvidavosti naozaj brzdy na EV nenieje potreba používat.
proč děláte ze sebe hlupáka ?
brzdy vydrží cirka 200k km i těm sportovnějším řidičům. (ano, vím, na okruhu se dají zlikvidovat za pár kol). Znám lidi, co mají po 300k km původní kotouče i destičky.
Nápravy na starých TMS vydrží cirka 200k km. Tedy srovnatelně nebo dokonce déle jak na srovnatelných spalovácích.
Řízení … co s ním?
Filtry? Kabinový filtr za 500Kč. Uživatelsky přístupný.
Stěrače? Za 500Kč, vyměnit si to snad dokáže kde kdo.
Otřikovače? Tesly mají docela velké nádržky a nejspíše účinně šetří kapalinou, takže mi obvykle vystačí jedna 5l náplň na sezonu.
Přesně tak. Už se těším na levnější elektroauta. Zatím na něj nemám, ale 500 bych už dal za mírně jeté. Podmínka je závěs na 750kg káru.
A v 2024 bude jeste hur, a to diky tomu, jak se nove dani sluzebni auta pro osobni pouziti – dodanovat si misto tisicu par stovek a jeste mit levnejsi financujici uver hodne lidi z passatu, superbu a Kodiaqu vyzene do EV.
Kulový…nikdo kdo opravdu potřebuje služebně jezdit si nekoupí EV…
Hmm, zkuste se nekdy podivat na parkoviste nejakeho office parku … ty superby, passaty, audiny patri vyssimu managementu, kterej tak leda dojizdi z nejakyho souzeni s prirodou za Prahou, ale rozhodne pracovne neobjizdi pulku republiky kazdy tyden. Ostatne proto ty operaky na managersky auta jsou 15-25kkm rocne.
Plebs ma dnes Scaly a Fabie hmm mozna i Octavie
Superb je uz pro manazery
Nejvíc operáků je do 10 max 15 000 km a velkou většinou i méně, zbytek se těžce doplácí s bonusem „poplatek rádio“ a asistenční službou. Kromě doktorů co mají a nechtějí se o nic starat jsem neviděl nikoho komu se to ekonomicky vyplatí. 25tkm na operák jsem ani neviděl a nedává to smysl. Navíc je vidět jak se máme dobře. Žebrák jezdí vrakem za své a bohatým se dávají drobáky na povozy plus parkování a dálnice zdarma. Navíc padesát let autoprůmysl vydělával,živil mraky lidí a vyráběl co lidi chtěli. S pomocí dotací a ekofanatismem jsme celý sektor rozložili a můžem… Číst vice »
Poslušně hlásím, že mám operák na 30 tis ročně. Doktor nejsem.
Superb 2.0 TDI ve slušné výbavě, k tomu palivo na 1000 km za měsíc jako benefit za cca 2000 Kč měsíčně a místo toho Eňák nebo něco podobného a nabíjet doma? Na služebce o hodinu až dvě déle kvůli nabíjení a eko-jízdě na dálnici mezi kamiony, to jako fakt?
jste mimo, OK dá se pochopit ta výhoda bonusu. Toť vše. nakonec i to se jistě dá se zaměstnavatelem domluvit na elektriku. A lidi co nespěchají ve svým EV ať si jezdí klidně i za kamionem, tato sorta lidí totiž nemusí už nikam spěchat jako dychtivý ,, obchoďák ´´ F TDí a bonusem 1000km v naftě :o)
Dobry den, jen pro redakci, nevim jak to prijde vam, ale zmenil bych pozadi hlavicky z jedovate zelene na nejaky prijemnejsi odstin zelene.
Za to bych se taky přimluvil… Je to otázka 3, max 5 sekund, tak to snad problém nebude 🙂
Také se přimlouvám, ta zelená je moc agresivní.
Stačí nečíst články z kategorie Nová mobilita a hlavička zůstane v uklidňující modré. 🙂
Ale vážněji: Nějaký něžný zásah profesionálního grafika by serveru opravdu prospěl. Sice sem chodím primárně pro informace, nikoliv kochat se cool designem, nicméně kvalitní informace by si IMHO zasloužily odpovídající grafický kabátek…
Za mě je grafika webu vpohodě. Berte to tak, tohle není web, kde se protočí miliony lidí a kde je obrovský obrat z reklamy.
Me take grafika jako takova vyhovuje, a jde mi predevsim o obsah,…
Ale ta zelena je vazne moc jedovata…
Přesně, není problém v grafice, ale v samotné barvě. Zbytek je ok.
Nový design by to akorát udělal vše roztahanější a méně přehledné. Toto je ok, jen ta barva nám vadí.
Mě by se líbila modrá, příště to natři modrou….
…az to budu natirat priste, tak … uz tu nebudete… 🙂