Škoda předala první RegioPanter ze Šumperka. Jezdit bude v Olomouckém kraji
První jednotka RegioPanter 640.2 ze Šumperka. Foto: Škoda Group
Všechny nové jednotky pro Olomoucký kraj mají být dodány do jara příštího roku.
Všechny nové jednotky pro Olomoucký kraj mají být dodány do jara příštího roku.
Jakou funkci má ten pan preziddednt Ignačák
Oni mají divné funkce. Jistý Jan Švehla tam je group communication manager. Co dělá, jen Bůh ví (a možná i on).
Zatímco dodávky olomouckých Panterů se zpožďují, ty moravskoslezské na uničovce už docela zdomácněly. Bez nich by to ale na ETCS holt nešlo. Dvě z těchto dvoudílných jednotek při včerejším křižování v Libině:
https://youtu.be/TWBkvMOfJRk
Díky za pěknou dokumentaci. Sledujete někdo soustavně frekvenci cestujících v úseku Uničov – Šumperk? Máte případně porovnání obsazenosti 2- a 3dílných jednotek? Na to, jak je žst Libina daleko od obce, mi připadá (aniž bych to měl přesně podloženo), že tam vystupuje/nastupuje víc lidí, než bych čekal. (Viz též zaparkovaná osobní auta pravidelných dojíždějících.) Teď ještě kdyby si notáblové v Olomouci na kraji a v kancelářích IDSOKu trochu polámali hlavy nad tím, jak v Libině zavést zatím téměř neexistující návaznosti vlak-bus. Jízdní řád vlaků se už doufejme ustálil a potenciál by dle mého názoru byl. (Zatím nebudu předjímat další vývoj… Číst vice »
No můj kamarád bydlí právě v Libině a i tak si to nemůže vynachválit. Navíc, není to nejmenší dědina, co si budeme.
Co že si budete?
Ano. Sama Libina má 3300 obyvatel. A navíc by se z toho mohl stát přestupní uzel bus/vlak ze směrů od/do Kamenné/Rohle/Klopiny nebo od/do Oskavy a některých obcí v jejím okolí. Vlak by mohl posloužit např. dennímu dojíždění do Uničova, kde je práce a kam je jinak spojení z této oblasti naprostá katastrofa, protože v cestě jsou hranice bývalých okresů SU a OL. Právě proto mluvím o potenciálu, který je kvůli nezájmu/pasivitě/neschopnosti IDSOKu (a možná i některých obecních úřadů) nevyužitý.
No, já jsem se tam ochmětl několikrát, to když vznikly z Libiny moje videa, a vždycky to bylo v odpolední špičce. Zde z ledna tohoto roku: https://youtu.be/rAoa7g0GhN0 Z vlaku od OC (ale i od SU) vystoupilo poměrně dost lidí, část se jich rozešla do Obědného (obec ležící hned u žst) a cca stejně velkou skupinu pobral bus, který se tu chvíli po odjezdu vlaku objevil a jel dolů do Libiny… Dokonce jedna z „nástupištních“ kamer je nainstalována na přístupovém schodišti z přednádraží a míří přímo na zastávku. Takže traťoví dispečeři z výstředního stavědla mají přehled i o příjezdech či odjezdech… Číst vice »
Zde ten odkaz ještě jednou, zanikl v textu:
https://youtu.be/rAoa7g0GhN0
Děkuji.
Ještě bez modrého zábradlí… 😀 To se dodělávalo až letos v létě.
Nemůžu být všude hned.
Já bych strašně příjemci přál, aby byl s nově dodaným vlakem spokojený a aby ten vlak dlouho a dobře sloužil cestujícím.
Ale nevěřim tomu – a tak vypisuju sázky na datum, kdy se to zas rozsype.. „kvalita“ z PARSu je přece dlouhodobě všobecně známá… (Kéžby to byla už jen historie.. ale zas na olomoucky jsou na ty sypací vlaky už zvyklí..- viz ty repasy)
Ty repasy nejsou z Prasu, ale ze slovenský ŽOS ne ? Arrivácký repasy jsou z Prasu a jezděj.
Jezdily i před Prasem. Prase tam jen pár věcí updatovalo, pohon se neřešil. Jediné, co tam dodali extra hyla u 4 ks klima, nefunguje spolehlivě ani u jedné.
Nevím jak u vás v Praze,ale tady ve Východních Čechách vždycky ze Šumperka, Žamberka,Vamberka.
Nevím, jak v Praze, ale v Liberci jsou podle pravidel ČJ použitelné obě verze:-)
Faktem nicméně zůstává, že nám místním ten tvar s „-u“ na konci zní divně.
A to jsem ještě zvědav na reakce, jestli/až bude někdy řeč o Zábřehu (myslím tím město Zábřeh na Moravě, nikoliv stejnojmennou ostravskou místní část); podle použitých tvarů 2. a 6. pádu se na první dobrou pozná, kdo je usedlík a kdo náplava, protože ti první to neřeknou jinak než „jedu do Zábřeha“ nebo „byl jsem v Zábřeze“.
Myslíte to předměstí Šumperské?? 😃
Já pán – ty pán. Obě města jsou po zrušení okresního stupně státní správy pověřenými obcemi III. stupně, takže si nemají co vyčítat. Taková míra animozity jako např. mezi Mechovem a Perníkovem mezi nimi naštěstí ještě (???) nepanuje a doufám, že to tak zůstane co nejdéle. I když je fakt, že někteří ze Šumperka si s nostalgií připomínají doby, kdy se mu říkalo moravská Vídeň… Ale přímí pamětníci už nežijí nebo byli odsunuti v r. 1945 a dnešní obyvatelé mají většinou jiné starosti.
To máš jako v Praze se pozná vidlák/východ podle toho, jestli řekne namísto: “ podle vody, u vody, k vodě apod vypustí z pusy: „k řece, u řeky a podle řeky“ – anebo “ (po)jedu červeným, zeleným, žlutým metrem, přestoupím na zelené metro/zelenou linku apod.- namísto normálně/správně: (po)jedu Áčkem, Béčkem, Céčkem a přesoupim na Áčko/Béčko/Céčko“
Takže chápu, že ti to trhá uši – stejně jako to trhá uši nám z oblasti PIDu ( Středních Čech a z Prahy… ) Prima den, kamaráde 🙂
Já jsem jako dítě bydlel nedaleko konečné metra Náměstí Míru a dodnes je to pro mě zelený metro… 🙂
Vidíte… Já nejsem ani jedno (Vsetín/Ostrava/Praha) a stejně jsem vždycky říkal „v Zábřeze“. Když jsem byl v Ostravě – Zábřeh, říkal jsem „v Zábřehu“ a tím to bylo odlišeno 🙂
No vida. Jazyk dolního lidu si řešení vždycky najde.
Město se jmenuje Zábřeh. Zábřeh na Moravě je jen nádraží. Je to údajně proto, aby to nemátlo cestující jedoucí do Ostravy.
Já vím, vždyť to tam mám podobně jako do Šumperka na dostřel. Právě proto, aby to někoho nezmátlo, jsem použil ten název stanice.
Dnes je to součástí obce Dolní Benešov.
Nicméně je tristní, jak kvůli tomu modrogumi neváhají prznit názvy význačných stanic. Totéž v bleděmodrém Hranice…
Zase jeden mimo realitu. Nikdo od modrogumních neřeší jméno zastávky. Již dlouhá léta máme od toho Drážní úřad…
Protože jsou ještě jedny Hranice a názvy stanic musí být unikátní. Ty druhé jsou v Ašském výběžku.
A kolik je Vyškovů? (Víškov nebrat.)
Tady v Chomutově se říká na břehu.
Faktem nicméně zůstává, že názor místních nemá přednost před ÚČJ.
Nic takového přece netvrdím.
O to se nepřu. Schválně jsem se podíval že to je podle pravidel. Ale to U nám tady zkrátka zní hrozně.
Rozumím a změnil jsem:-)
Genitiv končící na -a je archaická forma, hezky to zní od průvodců po hradech a zámcích.
Nevím, jestli je to vyloženě hrozné, takové slovo bych si vyhradil pro věci typu „příjdu dýl“, „sifon“ nebo „vaječiny“…
Nebo kopice, kára, pani, pikador, beztak, kropáč 😀 v jižních Čechách.
No z jihočeských patvarů mám husí kůži, když slyším to jejich „sousedovo dům“ a podobně.
„Po Plzni a Ostravě se stal Šumperk dalším místem, kde se elektrické vlaky Škody vyrábí“
No hodně elektrických vlaků Škoda se vyrobilo i v Trnavě.
Automobil TAZ 1203 byl proslavený výrobní kvalitou. Nevím jak ty vlaky.
Jakože se tam vyráběly nejkvalitnější dodávky v ČSSR? To asi jo. 😀
Ano. Jak nejkvalitnější, tak současně i největší šroty. Jiné dodávky než Š/TAZ 1203 nepamatuji. 😉
Kurzívou jsem to napsal záměrně, aby bylo jasné, že se jedná o pravý opak pochvaly.
Pravda, díky za doplnění.