Škoda poprvé pronikla do Švýcarska, bude řešit ETCS pro firmu na údržbu tratí

Vozidlo údržby. Foto: Speno InternationalVozidlo údržby. Foto: Speno International

Kontrakt počítá s dodávkou ETCS do čtyř vozidel.

16 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Michal Němčanský
Pitrys

Evidentně se neinformovali, jak se věci hýbou v Česku…

Nagymarosznik

Už vidím jak jednoho dne vyjedou na Švýcarských kolejích Panteři. Nebo ne? 🤣

Petr

A a na silnicích SORky co?: -D Že by provozovali největší low-cost, když sami vyrábí prémiové soupravy je dost nepravděpodobné.

Velký hektor

Tak ta firma umí instalovat ETCS na všechny vozidla všech výrobců na světě, jen u řady 380 mateřské firmy Škoda na to po 2 letech nepřišli.

qěcy

Nepřišli, nebo je to pouze otázka vysoké ceny?

qěcy

A druhá věc, co mělo to ETCS umět, plnohodnotné zasahování do řízení lokomotivy, nebo jen obrazně řečeno odstřelit ventil hlavního potrubí, jako ETCS na parních mašinách a starých ekektrikách? Protože ta primitivní varianta jde nasadit snad na jakékoliv vozidlo.

Jiří Kocurek

Jakékoliv? To bychom se museli vracet do dob před vynálezem pana Westinghouse, kdy brzdaři na vlaku ovládali brzdy ručně.
Tohle byl impuls k zavedení průběžné brzdy ve Francii: https://en.wikipedia.org/wiki/Montparnasse_derailment

qěcy

To se zdá jako drsná výzva, jednotky vozidel atypických řad, 16 zemí tzv. jednotného ETCS.

Atom

Měli to udělat jednotné, jedny pravidla. Ale v tomhle je železnice pořád v minulém století.

Jan

Asi ještě neslyšeli o „české cestě“ v zavádění ETCS u Uničova…

Jiří Kocurek

Určitě v tom bude nějaký podvod, když jim to tam funguje a mnozí tam byli vlakem a ani si toho nevšimli.

vasek.beroun

Soudě podle článku o trati Olomouc- Šumperk přes Uničov, jsme na ETCS na slovo vzatými odborníky.

Kubrt

Však v reálu to bude řešit ta nová belgická dcera.

Jan Tichavský

Tak snad to bude řešit i u nás.

qěcy

Myslíte AŽD, Škodu zez Plzně, nebo někoho jiného z Česka?