A druhá věc, co mělo to ETCS umět, plnohodnotné zasahování do řízení lokomotivy, nebo jen obrazně řečeno odstřelit ventil hlavního potrubí, jako ETCS na parních mašinách a starých ekektrikách? Protože ta primitivní varianta jde nasadit snad na jakékoliv vozidlo.
Jakékoliv? To bychom se museli vracet do dob před vynálezem pana Westinghouse, kdy brzdaři na vlaku ovládali brzdy ručně.
Tohle byl impuls k zavedení průběžné brzdy ve Francii: https://en.wikipedia.org/wiki/Montparnasse_derailment
qěcy
11 měsíců
To se zdá jako drsná výzva, jednotky vozidel atypických řad, 16 zemí tzv. jednotného ETCS.
Možná se jedná o instalaci mobilky L2, podobné tomumuto:
https://www.railtech.com/infrastructure/2022/01/17/siemens-mobility-launches-swissapp-to-reduce-etcs-costs/?gdpr=accept
Evidentně se neinformovali, jak se věci hýbou v Česku…
Už vidím jak jednoho dne vyjedou na Švýcarských kolejích Panteři. Nebo ne? 🤣
A a na silnicích SORky co?: -D Že by provozovali největší low-cost, když sami vyrábí prémiové soupravy je dost nepravděpodobné.
Tak ta firma umí instalovat ETCS na všechny vozidla všech výrobců na světě, jen u řady 380 mateřské firmy Škoda na to po 2 letech nepřišli.
Nepřišli, nebo je to pouze otázka vysoké ceny?
A druhá věc, co mělo to ETCS umět, plnohodnotné zasahování do řízení lokomotivy, nebo jen obrazně řečeno odstřelit ventil hlavního potrubí, jako ETCS na parních mašinách a starých ekektrikách? Protože ta primitivní varianta jde nasadit snad na jakékoliv vozidlo.
Jakékoliv? To bychom se museli vracet do dob před vynálezem pana Westinghouse, kdy brzdaři na vlaku ovládali brzdy ručně.
Tohle byl impuls k zavedení průběžné brzdy ve Francii: https://en.wikipedia.org/wiki/Montparnasse_derailment
To se zdá jako drsná výzva, jednotky vozidel atypických řad, 16 zemí tzv. jednotného ETCS.
Měli to udělat jednotné, jedny pravidla. Ale v tomhle je železnice pořád v minulém století.
Asi ještě neslyšeli o „české cestě“ v zavádění ETCS u Uničova…
Určitě v tom bude nějaký podvod, když jim to tam funguje a mnozí tam byli vlakem a ani si toho nevšimli.
Soudě podle článku o trati Olomouc- Šumperk přes Uničov, jsme na ETCS na slovo vzatými odborníky.
Však v reálu to bude řešit ta nová belgická dcera.
Tak snad to bude řešit i u nás.
Myslíte AŽD, Škodu zez Plzně, nebo někoho jiného z Česka?