Škoda opraví tramvaje DPP poničené nehodami. Návrat 14T vyjde na 32,5 milionů

Srážka tramvají u Kotlářky. Foto: Drážní inspekceSrážka tramvají u Kotlářky. Foto: Drážní inspekce

Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP) chystá návrat šesti tramvají, které stojí kvůli velkým poškozením při dopravních nehodách.  Počítá s

9 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin

Za tu cenu opravy 14T by se dala koupit nova tramvaj, nema cenu ji opravovat, stejne tyto tramvaje ma DP v planu odprodat…

Dash9

Tramvaje se srazily v roce 2015, opravy proběhnou v letech 2019 a 2020, to je teda rychlost…

Xaver

Super, takže oprava bude stát víc než nová tramvaj. Škoda je prostě polská kvalita za západní ceny. Argument, že je větší, neberu. Spousta dílů se použije z původní.

Radek

Ačkoliv rozhodně nejsem zrovna příznivec škodovky, tyhle nehody budou na výrobu nových článků, z původního zbyde snad? výzbroj.
Prostě daň za nové vozy, netýká se jen Škodovky. Deformační zóny jsou za cenu zničení nejméně jednoho článku.

Kubrt

Zato když tam deformační zóny nejsou, je to v pohodě – žádný článek se nezničí a oprava je easy. Viz úvodní foto.

Znamená zařazení 9127 do takto nákladné opravy, že 14T jsou u DPP opět perspektivní řadou?

Radek

Vkládáte mi do úst něco, co jsem neřekl.
Samozřejmě i klasika se může srazit v tak vysoké rychlosti, že se zlomí. Ale u 14T nebo 15T se toto děje záměrně již při menších nárazech, pro pohlcení maxima energie.
Všiměte si, že aktuálně nemáme ani jednu T3 v neopravitelném stavu.

Xaver

Na tom snímku mi přijde T6A5 v mnohem horším stavu než 14T.

Xaver

Pořád na to, že se jedná jen o opravu mi přijde cena 32 mil přemrštěná. Nejméně jeden článek, možná dva, ale že by byly všechny tři články na odpis? I s podvozky a vším ostatním? To mi přijde jako nepravděpodobné.

Dash9

Třeba vůz během té doby použili jako zdroj náhradních dílů (obvyklá praxe u dlouhodobě odstavených vozidel), takže bude potřeba ledacos dodat znovu.