Škoda opraví tramvaje DPP poničené nehodami. Návrat 14T vyjde na 32,5 milionů
Srážka tramvají u Kotlářky. Foto: Drážní inspekce
Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP) chystá návrat šesti tramvají, které stojí kvůli velkým poškozením při dopravních nehodách. Počítá s
Za tu cenu opravy 14T by se dala koupit nova tramvaj, nema cenu ji opravovat, stejne tyto tramvaje ma DP v planu odprodat…
Tramvaje se srazily v roce 2015, opravy proběhnou v letech 2019 a 2020, to je teda rychlost…
Super, takže oprava bude stát víc než nová tramvaj. Škoda je prostě polská kvalita za západní ceny. Argument, že je větší, neberu. Spousta dílů se použije z původní.
Ačkoliv rozhodně nejsem zrovna příznivec škodovky, tyhle nehody budou na výrobu nových článků, z původního zbyde snad? výzbroj.
Prostě daň za nové vozy, netýká se jen Škodovky. Deformační zóny jsou za cenu zničení nejméně jednoho článku.
Zato když tam deformační zóny nejsou, je to v pohodě – žádný článek se nezničí a oprava je easy. Viz úvodní foto.
Znamená zařazení 9127 do takto nákladné opravy, že 14T jsou u DPP opět perspektivní řadou?
Vkládáte mi do úst něco, co jsem neřekl.
Samozřejmě i klasika se může srazit v tak vysoké rychlosti, že se zlomí. Ale u 14T nebo 15T se toto děje záměrně již při menších nárazech, pro pohlcení maxima energie.
Všiměte si, že aktuálně nemáme ani jednu T3 v neopravitelném stavu.
Na tom snímku mi přijde T6A5 v mnohem horším stavu než 14T.
Pořád na to, že se jedná jen o opravu mi přijde cena 32 mil přemrštěná. Nejméně jeden článek, možná dva, ale že by byly všechny tři články na odpis? I s podvozky a vším ostatním? To mi přijde jako nepravděpodobné.
Třeba vůz během té doby použili jako zdroj náhradních dílů (obvyklá praxe u dlouhodobě odstavených vozidel), takže bude potřeba ledacos dodat znovu.