Automobilový průmysl Automobily Bikesharing Cyklistika Doprava ve městě Elektromobilita

Škoda objevuje mikromobilitu, představila koncept on-line elektrokola Klement

Jednostopý koncept Klement. Foto: Škoda Auto
Jednostopý koncept Klement. Foto: Škoda Auto

Automobilka Škoda Auto ukázala, že budoucnost individuální dopravy nemusí znamenat vždy jen auto.

Na právě zahájeném ženevském autosalónu, kde automobilka předvádí i svoji vizi budoucí podoby svých elektromobilů, přišla také s konceptem elektrokola Klement. Má jít o „zhmotnění představy o budoucnosti individuální mikromobility,“ uvedla firma v tiskové zprávě.

Elektrokolo má motor o výkonu 4 kW v náboji kola, dosáhne rychlosti až 45 kilometrů za hodinu. Ovládání akcelerace a brzd je integrováno v naklápěcích stupačkách. Nad předním kolem je zabudovaná hydraulická brzda.

Automobilka se konceptem vrací ke svým kořenům, historie firmy začala před 124 lety výrobou jízdních kol. „Mikromobilita získává na významu. Konceptem Klement chceme na ženevském autosalonu ukázat vizi, jak si představujeme budoucnost mikromobility: udržitelnou, inovativní, elektrickou s puristickým moderním designem. Zkoušíme proto, jak by mohl doplnit naše portfolio,“ uvedl Guido Haak, vedoucí managementu produktu.

Výrobci aut začínají zjišťovat, že jen auta jim nemusí v budoucnu stačit. Například Seat loni představil své koloběžky.  „Sdílené dopravní prostředky jako Klement budou v hustě zalidněných městech ulehčovat např. denní dojíždění do práce a stanou se nepostradatelnými. Jednostopý koncept byl vyvinut pro mladé, kteří hledají udržitelnou alternativu k autu a očekávají více než klasické kolo, něco, co bude rychlejší, pohodlnější, zábavnější a jednoduše ovladatelné,“ uvedla automobilka. Kolo má hliníkový rám bez páček, kabelů nebo bowdenů, místo pedálů jsou jen stupačky.

Zrychlovaní a brzdění řeší koncept Klement jako u populárních hoverboardů. Přenesením váhy na přední část podnožky Klement s motorem v náboji kola začne akcelerovat. Přenese-li se váha nohou dozadu, koncept aktivuje hydraulickou kotoučovou brzdu s ABS vpředu a motorovou brzdu v zadním kole. Motor v náboji zadního kola poskytuje výkon 4 kW a umožňuje konceptu dosáhnout maximální rychlosti 45 km/h.

Dvě 52článkové lithium-iontové baterie mají celkovou kapacitu 1 250 Wh a nabízí dojezd 62 km. Baterie lze jednoduše vyjmout a nabít ze zásuvky, dobíjejí se také rekuperací během brzdění. Hmotnost kola je zhruba 25 kilogramů.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Vojta
Host
Vojta

Super. A az dojde baterka, tak se pose*u, az budu tlacit 25 kilo. XD

Petr
Host
Petr

A co teprve musis tlacit, kdyz ti dojde nafta u nakladaku.

T.H.
Host
T.H.

Jaký smysl má, že je to (elektro)kolo ONLINE?

D.M.
Host
D.M.

Podle me je kolo dopravni prostredek, kde jsou slapky, kliky, prevodniky, retez, vicekolecko atd. Prace nohou se prenasi na zadni kolo … a jede to. Tohle neni kolo, spis to pripomina odrazedlo s elektromotorem.

blonďák
Host
blonďák

Tak to není kolo, ale elektromotocykl.

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll

Krátce

Nadcházející akce

  1. Vánoční Nalaďte se v metru

    12. prosince
  2. Zážitková turistika v pražském metru

    14. prosince
  3. Křivoklátský expres

    14. prosince - 15. prosince