Automobilový průmysl Doprava ve městě Elektromobilita

K autům elektrické koloběžky. Seat expanduje do mikromobility

Elektrická koloběžka Seat eXS KickScooter. Foto: Seat
Elektrická koloběžka Seat eXS KickScooter. Foto: Seat

Automobilka Seat začne poprvé kromě aut nabízet i elektrické koloběžky. Firma s nimi chce prorazit hlavně ve městech. Na výrobě bude spolupracovat se společností Segway.

Start nového programu má posunout automobilku více k takzvané mikromobilitě, jak je dnes označována přeprava do sedmi kilometrů. 

Novou elektrickou koloběžku eXS KickScooter má firma představit příští týden v Barceloně na Smart City Expo World Congress. Automobilka hledá města, kde ji začne testovat, do konce roku začne koloběžky prodávat. 

Seat ve své strategii sází na růst velkých měst, který posílí požadavky na takzvanou mikromobilitu.  Kvůli kolonám či nedostatku parkovacích míst se objevují čím dál častěji alternativy k autům, koloběžky jsou jednou z nich. Seat navíc upozorňuje, že poptávka po autech u generace do 30 let je nižší než v minulosti.

„Chceme, aby byl Seat vzorem v mikromobilitě,“ řekl Lucas Casasnovas ze Seatu. Nová koloběžka má zvládnout jízdu rychlostí až 25 kilometrů za hodinu, dojezd na jedno dobití má 45 kilometrů. Do konce roku ji začne prodávat za 599 eur ve vybraných evropských zemích, příští rok po celé Evropě.

5 komentářů

Klikni pro vložení komentáře

Diskuse pod články deníku Zdopravy.cz slouží pouze ke slušné výměně názorů. Prosíme diskutující, aby se vyvarovali vulgarismů a urážek jakéhokoliv druhu. Za obsah diskusí je zodpovědný vydavatel, který si proto vyhrazuje právo urážlivé, vulgární a jinak nevhodné příspěvky smazat bez dalšího upozornění. Děkujeme, že nemusíme mazat. Vaše redakce.

  • Ve městech obvykle dobře funguje veřejná doprava. Jaký smysl tam má takovýto samohyb, který ani nezvládne vyjet do kopce? Kromě toho, kde tento vehikl odložit? A co s přilbou? Jediné smysluplné využití mi naopak připadá dojet ze satelitní vesničky k nádraží a tam koloběžku s přilbou pod dohledem odložit, příp. dobít pro cestu zpět. Do města fakt ne.

    • Vezměme to postupně 🙂
      1) Smyslem je rychlejší a pohodlnější přeprava po městě. Do kopce to vyjet zvládne. Pokud je kopec opravdu příkrý nebo jste nehorázně tlustý, stačí se párkrát odrazit a trochu tomu pomoci.
      2) Vehikl je skládací, není potřeba jej nikde odkládat. Přilbu připnete k tašce a nebo ji vůbec mít nemusíte.
      3) Ano, tohle je docela typické využití, až na to odložení. Po širším centru města je to pořád rychlejší než jakákoli MHD, ovšem nejlépe to funguje právě v kombinaci s MHD.

      • Pojďme se podívat na samotnou koloběžku a na to, jak se na ní vlastně jezdí po Praze. Samotná elektrokoloběžka je poměrně velká, těžká, vysoká a trochu neohrabaná.
        Během testování jsem pak narazil na další dvě nepříjemnosti. V první řadě koloběžka nemá žádné tlumiče a při jízdě po dlážděných silnicích si skoro vymlátíte zuby.
        Možná největší překážkou je to, že elektrokoloběžky Lime nemají pro Prahu dostatečný výkon.

        https://fdrive.cz/clanky/test-vyzkouseli-jsme-sdilene-elektro-kolobezky-lime-zmeni-navzdy-tvar-prahy-2801

        • Lime nejsou jediné elektrokoloběžky. Jezdím teď na E-Twow Booster, má odpružení vpředu i vzadu, po kostkách se s ní jezdí skvěle, manévry se taky dají zvládat (ale to je o cviku, poprvé na kole taky člověk ještě nezvládne ukazovat směr a po chvíli ježdění už ani nemusí řídítka držet) a do žádného kopce jsem nikdy nejel pomaleji než 15 km/h. Po rovince krásných 30, z kopce i 40.

          • ja hlavne doufam, panove, ze temito jednostopymi motorovymi vozidly jezdite po silnici a mate na to i prislusny ridicak a pojisteni. protoze silence na techhle vehiklech potkavat docela casto a nejmene jednou tydne se mne nekdo z nich pokusi na chodniku srazit nebo jinak ublizit. zatim jsem se vzdy zachranil pouze uskocenim, nedo jinym defenzivnim manevrem. nevim, co bych ale delal, kdybych mel zrovna kocarek…

Newsletter

Partneři


Výběr editora