Škoda nepatrně zlevnila cenu za montáž klimatizací do tramvají, rozhodne posudek
V dalších 124 pražských tramvajích Škoda 15T ForCity se má letos a příští rok objevit klimatizace. Kvůli vysokým nákladům na
V dalších 124 pražských tramvajích Škoda 15T ForCity se má letos a příští rok objevit klimatizace. Kvůli vysokým nákladům na
Když dodávají klimu, dodají tam i wifi, která ne i současných 15T s klimou běžná?Dost mě zaráží, že tu o tom není ani zmínka 😀
Njedřív by se měla zajistit funkčnost stávajícíc WiFi a pak zavádět novou. Za poslední dva roky to v tramvajích nefunguje, respektive jede pomaleji než vytáčené telefonní připojení, pokud se člověku vůbec podaří přihlásit.
Autobusy od SOR mají opravdu vychytanou klimatizaci. Stojícímu cestujícímu fouká studený vzduch do obličeje.
Osobně se domnívám, že klimatizace ve vozech MHD je vyhazování peněz daňových poplatníků, neboť při poměrně velké četnosti zastávek a otevření dveří významně klesá účinnost. A je efektivnější použití okýnek a stropních ventilátorů.
U meziměstských a dálkových autobusů je klimatizace z hlediska použití výhodná.
To si nemyslím, ono se totiž hodně změnilo. Dřív nebyla klima potřeba, páč ze staré tramvaje šel udělat prakticky otevřený vůz. V dnešním přenormovaném světě si vyklopíte rámeček o velikosti cca 1/20 celého okna.
Pravda. Mně se hrozně líbí, jak mají okna řešené tramvaje T5C5 v Budapešti. Znáte?
„Efektivnější použití okýnek“ je možná z pohledu úspory energie, ale rozhodně nikoli z pohledu komfortu cestujícího o což jde především. A že je klimatizace účinná (pokud zrovna nemá poruchu) i při častém otevírání dveří v zastávkách, není třeba vůbec polemizovat. Totéž platí pro městské autobusy.
Nebudu popírat, že klimatizace je fajn, ale ten snížený komfort kvůli otevřenému oknu bych u tramvaje, která jede většinou relativně pomalu, tak nedramatizoval. Samozřejmě u Béčka jedoucího 140 km/h po koridoru je to věc zcela jiná.
Jedná se především o snížený komfort z důvodu nepříjemně vysoké teploty v prostředcích bez klimatizace, pomalá jízda tramvaje situaci ještě zhoršuje.
Byl jsem dřív též skeptický, ale Urbanway u DPMB mě docela přesvědčil o tom, že to má smysl i v MHD.
Věčně samé posudky a studie, aby se veřejné peníze jakoby hospodárně využily. A pak se vyhodí X set milionů např. za opravu Libeňského mostu, místo aby se levněji postavil most nový, s delší životnosti. Plus náklady na ty posudky a studie. Kocourkov hadr!
Novy most mel byt ctyrproudy z pesi zony Palmovku na temer pesi zonu Delnicka. To by byly vyhozene penize.
Ted se novy most stejne temer postavi. Cenny je jen most pres Vltavu, ktery se opravi podobne jako Negreliho viadukt – tj. z gruntu. Zbytek soumosti smerem k Palmovce (pres Voctarovu a Storchovu ulici), ktery je v nejhorsim stavu – jsou tam pomale jizdy tramvaji, se ma „opravit“ jeste radikalneji.
Negreliho viadukt se podle vasi logiky mel taky zborit a postavit misto neho pekny betonovy most?
No ono kdyz se pujdete k negreliho viaduktu podivat tak v mnoha mistech se jedna o demolici protoze nezustane kamen na kameni. Libensky most mel jit zkratka k zemi a postavit architektonicky podobny ale dle dnesnich pozadavku na dopravu. Oprava te jiz skoro zriceniny nakonec vyjde dlouhodobe draz nez uplne novy.
Jenže Negrelliho viadukt vypadá dobře, ale Libeňský most je odporný na pohled (a to i kdyby byl v dobrém stavu – můj osobní názor, pokud se někomu líbí, neberu mu to, ale mě se hnusí).
Někde jsem „pochytil“ informaci, že se u 15T nejméně opotřebovávají kola na prvním a posledním podvozku(?), čemuž by se při pohledu na boční profil 15T dalo asi i věřit. A to mne přivádí k myšlence, klimatizovat pouze první a poslední článek, dovedeno do extrému možná vhánět ochlazený vzduch jen na začátku a na konci salónu a tím zkusit zajistit, aby se v těchto částech zdržovali cestující na delší vzdálenosti, zatímco Ti co cestují jen na krátkém úseku měli možnost využít neklimatizovaného prostředního článku. Jen myšlenka, netvrdím, že geniální. ;o)
Sice je to slovíčkaření, ale dostat slevu 38 milionů – tedy nějakých 9% mi nepřipadne úplně nepatrně. 😉
+-2 stupně je dost mizerné. Třeba ve 40..
To je ovšem rozsah, který může ovlivnit řidič, nikoliv, že klimatizace dělá +-2 stupně. Mimochodem, ty +2 by byly dost vtipné.
Ke klimatizace by bylo dobré doinstalovat zámky do výklopných oken, jinak budou okna cestujícími otevírána i přesto, že na oknech budou cedulky, že vháněním horkého vzduchu do tramvaje účinnost klimatizace nezvýší.
Copak v tramvajích, ale v autobusech. Na druhou stranu někdy je člověk rád za ta okýnka, když ta klimatizace v podstatě nefunguje.
V Budějovicích to tak je a hodně lidí se diví že okno nejde otevřít, už jsem viděl že došlo i k zlomení zámku.
Až na pár joudů to lidi celkem rychle pochopili.
Maličko odbočím. Buďte za to rádi, tady na severu může být klima ve voze MHD nainstalovaná, ale nepoužívá se (př. vůz 808 u DPmUL) a i když je klima puštěná, tak se lidi snaží ty okna otevřít… Na kraji to je lepší.
15T má 3 klimatizační jednotky v salonu?