Škoda má dalšího manažera z Německa, dlouholetý šéf obchodu Majer skončil
Nová souprava metra pro Varšavu. Pramen: Škoda Transportation
Nový senior viceprezident má jako zkušený prodejce kolejových vozidel dostat Škodu na další trhy.
Zakázky v jihovýchodní Evropě? Prvně ať se jdou zeptat do Ostravy bývalých pracovníků Inekonu.
Ještě že už nedělám ve ŠT
Aha a co jste tím myslel?
Vítej Mike v České republice a přeji mnoho pracovních úspěchů v práci pro Škodu Transportation.
Tak člověk nemusí být génius, aby viděl, že o Škodovce se v souvislosti s nějakou novou zahraniční zakázkou třeba na tramvaje nepsalo už hóóódně dlouho. Skoro bych řekl, včera bylo pozdě.
Otázkou je, nakolik je to proto, že mají třeba výrobní kapacity naplněné.
Kéž by. Nevedu si seznam ani neznám kapacitu všech jejích fabrik, ale kromě metra pro Varšavu už o ničem dalším, co by je mohlo ještě za rok za dva vytížit, nevím. Ale rád se dozvím.
Tak dodávky Panterů pro ČD a JMK poběží až do roku 2024, k dodání do ČR jich zbývá dohromady ještě asi 70, dále tam je asi 40 Panterů pro Lotyšsko a Estonsko, ty mají být dodávané až do roku 2025, pak 12 tramvají pro Plzeň, 35 pro Ostravu a 5 pro Brno, v Německu je objednáno 26 tramvají pro Bonn a 80 pro RNV, většina z toho má ještě nevyužité opce, k tomu ještě to metro, a se Siemensem budou vyrábět 180 vozů pro ČD, myslím že na dva roky mají práce dost.
Ještě bych doplnil 40 tramvají pro Bratislavu do konce příštího roku. Nemluvě o vytíženosti projekčních kapacit na teprve chystané projekty, kterých je také slušná řádka.
Děkuju za shrnutí. Na první pohled to nevypadá zle, ale za úspěchy se většinou nevyhazuje.
A ví víte, že byl vyhozen pane škarohlíd?
Skoro bych řekl, že Panterů do ČR bude víc… Jen dlouhých a krátkých pro ČD zbývá předat 93 (110 z obou zakázek včetně opcí, mínus 15 Plzeňský kraj a první 2 z JČK) a pak 37 pro JMK. K tomu bych ještě zkusil připočíst další 9 Panterů pro ZSSK a pak tuším, že 24 tramvají pro Chotěbuz, Frankfurt nad Odrou a Branibor nad Havolou.
Ano máte pravdu, zapomněl jsem započítat těch 60 třívozových pro ČD. Takže co se týče Panterů, celkem zbývá dodat: 93 pro ČD, 37 pro JMK, 9 pro ZSSK, 32 pro Lotyšsko, 6 pro Estonsko = celkem 176 jednotek, neboli 564 vozů.
Myslím, že se shodneme, že jde o velmi slušnou řádku vozů, co ještě zbývá dodat:-)
Hm..nebo taky možná 570 – vše je odvislé od toho, jestli JMK nakonec uplatní u ŠKODY TRANSPORTATION tu opci na vložení prostředního článku do dvouvozovky řady 550 a udělá z toho řadu 540:-))
No ještě aby přihodili trochu lepší technické zpracování a kvality… ne jenom „upgradovaný“ čumáky..
Přidejte jen pro ČD je těch panterů ještě více než 90(dodání do roku 2025), dalších 37 je pro JMK (dodání letos a příští rok), dalších 9 pro Slovensko + opce, 32 Lotyško, 6 Estonsko, tam mají dost práce do roku 25-26 určitě.
Zakázek mají relativně dostatek, na druhou stranu byl cíl prosadit se více v regionu jihovýchodní evropy a tam zatím žádnou zakázku nezískali.
Druhá věc je, že Škoda rozšířila výrobní kapacity a bude potřebovat výrazně více zakázek do budoucna. A stávající zákazníci budou málo.
To není tak úplně pravda. Škoda má vlastní konstrukční kancelář na Ukrajině kde se projektuje pro východní trh. Problém je v tom, že rusové si kladou pro ně typické požadavky ve stylu – pošlete nám kompletní 3d dokumentaci, my si to vyrobíme a sestavíme a nemusíte se vůbec bát…nebudeme to kopírovat dál mimo smlouvu. Nehledě na jejich platební morálku.
Pod pojmem jihovýchodní Evropa si představím Balkán. Bohužel tam se moc nákupů tramvají a elektrických jednotek neděje a v těch zbývajících uspěl Stadler (Srbsko, Slovinsko) nebo domácí Končar v Chorvatsku.
Si nemusíte vést seznam vše se dočtete zde. 😂
Tak a Němci už nám přebírají i tu druhou Škodovku…
Velmi, velmi hloupý komentář.
Stejnou logikou Indové přebírají celý americký big-tech…
Vy v ní máte nějaký podíl?
Nám?
Já žádné akcie nevlastním. Vy jo?
No a ?
Zaměstnají tuzemské zaměstnance, kteří budou platit daně v tuzemsku …
Možná to dosazení německého managera mělo nastat dříve …
Být ministrem dopravy Kupkou, tak budu pro post náměstka pod něhož bude spadat odbor drah hledat někoho ze Švýcarska, aby vymetl ten úřednický Augiášův chlívek ….
Děkujeme místním traktoristům a dojičkám za podnětné komentáře!!
Mají tam také bývalého místopředsedu vlády. Tuším, že se jmenuje Martin Jahn.
Nemají. To je ta druhá škodovka. Ale děkujeme za názor.
Likvidátor Škody Ostrov, jeho pozice ve ŠE byla neotřesitelná. Kudy chodil, všude škodil. Asi mu dosloužily jatýrka. Ne nadarmo mu říkali vypítko. Když jsem s nim jednal loni na podzim, vypadal strašně 🙁
Nebyl to spíš jeho jmenovec?
Nebyl.
Bych chtěl vidět tebe, jak ten Ostrov kormidluješ ke světlým zítřkům.
A k čemu byla Škoda Ostrov, když odbyt trolejbusů poklesl … Tak jako technologii můžete odlifrovat do Asie nebo naopak, tak se dá odlifrovat z Ostrova do Plzně (kamkoli) …
Tak jelikož mají stále nedostatek zaměstnanců, tak je vidět že tu likvidaci nezvládl, protože jen tak zničit továrnu umí každý, ale umění je to udělat tak, aby pro vás odborníci chtěli dále pracovat a přestěhovali se do vašich jiných továren.
Schade Insel přežila zbytečně dlouho.