Škoda loni měla vůbec poprvé větší tržby z trolejbusů než z vlaků
Trolejbus 32 Tr v ulicích Opavy. Foto: MDPO
První rok ve skupině PPF přinesl Škodě Transportation nepatrný nárůst tržeb a zisku. Firma loni o téměř pětinu zvýšila investice
nezna nekdo duvod proc skoda plzen vlastnila „Autobusová doprava-Miroslav Hrouda“, coz je garazista ze Zbiroha s par karosama (po rozpadnuti nahrazeno sorkama)?
(a je to skoda – ze hrouda uz nepatri hroudovi jsem nevedel a jeho existenci jsem celou dobu bral jako dukaz ze mistni drobne autobusove firmy muzou na trhu existovat a delat neco pro svuj mikroregion…)
Důvodem byl plán testovat na běžných linkách hybridní autobusy.
ok to je zajimava story. 🙂
Čtvrtina Transtechu za 105 milionů… To vypovídá o všem.
Mě ta částka taky zaujala, ale po pravdě jí nerozumím. Jejich tramvaje a vlaky se prodávají, z té tabulky je zřejmá vysoká cena práce ve Finsku, to je pochopitelné, ale co nechápu je ta hodně mínusová položka „ostatní náklady/výnosy“ – to jsou nějaké úroky, splátky atd? Děkuji.
To může být třeba odpis pohledávek atd. Úroky to nebudou to je finanční náklad, splátky se nepíšou do nákladů či výnosu ale do CF.
S největší pravděpodobností půjde o přechod na jiné účetní standarty a tím i přecenění majetku. Viz poznámka dole.
Díky, jsem jen prostý chemik 🙂
Proč tedy ten zbytek Transtechu byl tak levný? Dle mého laického dojmu, ta firma má šanci vydělávat. Třeba tušení/obavy (bývalého) minoritního akcionáře, že dojde k přesunu aktivit mimo Transtech Oy někam jinam v rámci ŠT a akcie Transtechu se stanou bezcenné?
Tipnu si lokální firma, která v zahraničí nemá jméno, nedostatek kapitálu, díky tomu ve ztrátě, i když má dobré výrobky. Většinou se podobné firmy obchodují za 7-10 násobek ročních zisků. Vzhledem k tomu, asi byla nákou dobu ve ztrátě, je takováto cena i dost vysoká.
Pro obě strany to je win win, škodovka získa status výrobce ze západu dost levně, kupovaná firma, získá zase do zad silný kapitál a nemusí to balit.
Minoritní akcionáři budou (pokud jsou, nevím nezjistoval jsem si to) pravděpodobně vytěsněni
Ne jen status, ale i dost kvalitní know how na tramvaje (v Něměcku zjevně úspěšné).
Skvělá zpráva. Trolejbusy jsou jedny z neefektivnějších druhů elektromobilů, mnohem lepší než autíčka na baterky s pekelnými dobíjecími ztrátami.
Spis to dost vypovida, ze bez zlateho telete v podobe ČD nemaji moc co a komu prodavat.