Škoda loni měla vůbec poprvé větší tržby z trolejbusů než z vlaků

Trolejbus 32 Tr v ulicích Opavy. Foto: MDPOTrolejbus 32 Tr v ulicích Opavy. Foto: MDPO

První rok ve skupině PPF přinesl Škodě Transportation nepatrný nárůst tržeb a zisku. Firma loni o téměř pětinu zvýšila investice

11 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Georg

nezna nekdo duvod proc skoda plzen vlastnila „Autobusová doprava-Miroslav Hrouda“, coz je garazista ze Zbiroha s par karosama (po rozpadnuti nahrazeno sorkama)?

(a je to skoda – ze hrouda uz nepatri hroudovi jsem nevedel a jeho existenci jsem celou dobu bral jako dukaz ze mistni drobne autobusove firmy muzou na trhu existovat a delat neco pro svuj mikroregion…)

Georg

ok to je zajimava story. 🙂

bkp

Čtvrtina Transtechu za 105 milionů… To vypovídá o všem.

Kubrt

Mě ta částka taky zaujala, ale po pravdě jí nerozumím. Jejich tramvaje a vlaky se prodávají, z té tabulky je zřejmá vysoká cena práce ve Finsku, to je pochopitelné, ale co nechápu je ta hodně mínusová položka „ostatní náklady/výnosy“ – to jsou nějaké úroky, splátky atd? Děkuji.

Filip

To může být třeba odpis pohledávek atd. Úroky to nebudou to je finanční náklad, splátky se nepíšou do nákladů či výnosu ale do CF.

S největší pravděpodobností půjde o přechod na jiné účetní standarty a tím i přecenění majetku. Viz poznámka dole.

Kubrt

Díky, jsem jen prostý chemik 🙂
Proč tedy ten zbytek Transtechu byl tak levný? Dle mého laického dojmu, ta firma má šanci vydělávat. Třeba tušení/obavy (bývalého) minoritního akcionáře, že dojde k přesunu aktivit mimo Transtech Oy někam jinam v rámci ŠT a akcie Transtechu se stanou bezcenné?

Filip

Tipnu si lokální firma, která v zahraničí nemá jméno, nedostatek kapitálu, díky tomu ve ztrátě, i když má dobré výrobky. Většinou se podobné firmy obchodují za 7-10 násobek ročních zisků. Vzhledem k tomu, asi byla nákou dobu ve ztrátě, je takováto cena i dost vysoká.

Pro obě strany to je win win, škodovka získa status výrobce ze západu dost levně, kupovaná firma, získá zase do zad silný kapitál a nemusí to balit.

Minoritní akcionáři budou (pokud jsou, nevím nezjistoval jsem si to) pravděpodobně vytěsněni

Y.K.

Ne jen status, ale i dost kvalitní know how na tramvaje (v Něměcku zjevně úspěšné).

shr3k

Skvělá zpráva. Trolejbusy jsou jedny z neefektivnějších druhů elektromobilů, mnohem lepší než autíčka na baterky s pekelnými dobíjecími ztrátami.

Puvodni Pražák

Spis to dost vypovida, ze bez zlateho telete v podobe ČD nemaji moc co a komu prodavat.