Škoda je v Lotyšsku vítězem tendru na dodávku 32 vlaků za 6,2 miliardy
Původní vizualizace nových elektrických jednotek pro lotyšské železnice
Škoda Vagonka ze skupiny Škoda Transportation míří za velkou zakázkou v Pobaltí. Lotyšské dráhy (Pasažieru vilciens) napodruhé vyhlásily českého výrobce
Já jim přeji úspěch,čas ukáže,ale věřím jim.Opět se zde ukazuje ten český optimismus!Ještě se nic nevyrábí,ale většina už věští z koule průsery.Třeba s novým mejitelem se určité věci mění k lepšímu a to si přiznat musí být strašně težké pro prostoduchého Čecháčka,který předpokládám je zaměstnanec a vše tak nějak dostává rovnou pod nos!Bez úsilí!
Kdo maže, ten jede!
Tobrmane, tomu snad nevěříte ani v tom svém skanzenu komunismu, jakým ŠVAG bezesporu je, že jste vyhráli nejlepší nabídkou. Všichni víme, že jste to uplatili a věřím, že to opět vyjde najevo tak jako u tramvají. Kolik jste si dali z toho rozpočtu bokem na penále? To je přeci folklór Škody – platit penále za vše co dodáte
A taky tam není napsaný, že nižších provozních nákladů se dosahuje dlouhodobým odstavením jednotek. 😀
Je to tak – pokud Panter nejezdí tak jsou náklady téměř srovnatelné s Desirem od Siemensu 🙂
DB už se teď těší na bezproblémový provoz špičkového NIMu ….. 🙂 to bude LCC do Guinessovky.
Ptát se na zdrojová data pro vaše tvrzení asi nemá smysl, že? 😀
Zdrojová data jsou přímo z NIMu. Kdo neviděl neuvěří. O Panterech se asi ani nemusíme bavit, ne? Ještě se mi nestalo abych navštívil Pars, DPOV nebo DKV a nestál tam rozebraný Panter. Jejich počet a stáří jsou dalším faktorem. ČD+Škoda+šotouši=neutěšený stav kde může dodavatel soutěžit i po té, co naprosto zprasil předchozí dodávky a ještě si drze ze zákazníka střílí. Škoda je kvalitou srovnatelná s Pesou (ne bohužel není, je na tom mnohem hůř), ale cenově od ČD požaduje peníze jako Siemens nebo Stadler
Nevím, jak se o Pantery staráte ve vašich krajinách, ale u nás v Ústí n/L jen zcela výjimečně jede náhradní souprava.
A kolik stojí v depech rozebraných Stadlerů 840,841?Jaká je jejich spolehlivost?(Já mvím u Stadlerů za rozebrání může ČD 🙂 )
Jinak v Parsu je rozebraný Panter když je na EVY.
Do DPOV Pantery nechodí,tak tam rozebrány nebudou.
„Do DPOV Pantery nechodí“
To nevadí, Jiřík je vidí rozebraný i v mlíkárně, na letišti či v mateřské školce. Tudíž zcela nepochybně stojí zcela za *****
DPOV Přerov – leden – a vida ho Panter ….
Co to znamená, „zdrojová data přímo z NIMu“? Máte LCC analýzu z doby, kdy se kontrakt uzavíral? Máte LCC analýzu stávajícího stavu? Na FRACAS se neptám, ještě to nejezdí… A máte ta data jen za lokomotivu, vagony, nebo za celek? Rozumím tomu, že vztahy ŠTRN s ČD jsou problematické (slušně řečeno) a rozumím tedy i tomu, proč na ŠTRN/ŠVAG/PARS tolik lidí nadává. Jinak ke kvalitě – DB Regio objednal vlaky jak u ŠTRN, tak u Pesy, nároky na kvalitu byly předpokládám u obou zakázek stejné. ŠTRN auditem kvality DB prošla (a asi to nebylo jednoduché), Pesa nikoliv. A k ceně… Číst vice »
Zcela upřímně – ŠTRN/ŠVAG na tom opravdu není tak zle, ve srovnání s ostatními výrobci. DB Regio se těší na to, co má podepsané v kontraktu. A jsem si jistý, že ŠTRN nebyla ta strana, která by při tvorbě smlouvy tahala za delší konec lana.
Roky 2020-2023, to asi bude výroba upřednostňovat zahraničního zákazník před tou velkou objednávkou ČD. Jinak má někdo přehled, jak se zatím daří novým plzeňským Panterům? Zatím to vypadá, že se spolehlivostí drží lépe, než jejich o pár let starší kolegové.
Zrovna jsem s nim přijel :). Oproti plecháči s béčkama je skutečne jinde. Pohodlné tiché. Srovnání s moderními západnimi jednotkami nemám.
A neklepe jim podvozek?:-) Ale tak tam jezdí asi pomalu. ne..
Na plzeňské sérii je nasazena další verze tohoto prototypového vozidla, s dílčím vylepšením v oblasti podvozků.
Podvozek neklepe. Z Koterova do Plzence tipuju do 100km/h.
Tak uvidíme po nějakém nájezdu..
Jízda IP nad 130 km/h je nad podvozkem opravdu zážitek.
Není to spíš kolejema? InterPanterem jsem jel několikrát a na širé trati pohoda i při 160… Na zhlaví stanic je to však jiná, to je fakt.
Si srovnejte flirt a panter.. A Rajilet..
Je, tak oni chytráci na většině vynechali tlumiče.. Navíc..
Jo, můžu to celkem potvrdit. Zatím provozní ošetření, nulky a sem tam nějaká drobnost….
Nejlepší a nejlevnější řešení 😀 Smát se budu ještě celý den…
Vizualizace nových jednotek: https://static.lsm.lv/media/2019/02/large/1/apzl.jpg
Řešit vizualizaci je samozřejmě blbost, ale tahle navozuje pocit šířky roztažené do ruského profilu. To jsem zvědav na bližší podrobnosti.
Jednotky budou pro rozchod 1520
No to je logické, ale ne všechny výrobky pro tento rozchod plně využívají ruský profil, viz třeba 675 pro UŽ. Pro výrobce to znamená jinou skříň a právě proto mě zajímá, jestli na to pánové u RusoPantera mysleli dopředu, jestli to berou jako investici pro budoucí příležitosti nebo to jen tak vypadá na obrázku.
To tedy znamená i jiné uspořádání, než klasické 4+4?
To hlavně znamená uspořádání sedadel 2+3 místo 2+2. Čtyřvozová jednotka jako na obrázku tak klidně může dát těch 400 sedících, viz poznámka autora článku níže.
Okolo Rigy je velká kapacita rozhodně velmi potřebná – sice jsem tam nebyl už mnoho roků, ale „příměstské“ vlaky tam jezdily vždycky plné, protože jim neubíraly frekvenci žádné paralelně jezdící autobusy, a jsem přesvědčen, že takový stav tam trvá dosud.
To jste tedy velmi naivní.
Nějaké autobusy jezdí, ale pokud vím, většinou jsou dražší.
Jinak ty čtyři směry elektrického příměsta okolo Rigy představují odhadem tak 80 % výkonů osobní dopravy v zemi. Z neelektrifikovaných tratí je vytížená jen Riga – Sigulda, vše ostatní živoří s 3–4 páry denně, Liepāja dokonce jen jednou týdně.
A co konkrétně tam chtějí dodat – je někde aspoň k prohlédnutí nějaký informativní materiál?
Bohužel, to je vše, co je aktuálně k dispozici. Každopádně se této zakázce budeme ještě věnovat.
Dobrá otázka. Bez záruky nejspíš půjde o jednopodlažní jednotky pro 400 sedících. Až zjistíme, doplníme.
neřeší Škoda v Lotyšsku spíš korupční skandál?
Kdo maže ten jede, jak se říká. Samozřejmě, že řeší, ale jak už bylo vždy. Smlouvy jsou podepsané vlaky dodané tak ať si nikdo nestěžuje. A když vlaky nemůžou jezdit po původní trati, tak se také nic neděje, a můžou přece jezdit jinde zaplatit podle smlouvy se teď muselo zaplatit více než bylo původně sjednáno. No a když nikdo nepodmázne papír tak jede do Hamburgu Vektron.
ten řeší u jiného zákazníka)
To celé je nedorozumění, které se jistě vysvětlí. 😀