Škoda Group vybaví trakční výzbrojí 112 trolejbusů pro Janov

Trolejbus Solaris Trollino 18, ilustrační foto. Pramen: Škoda GroupTrolejbus Solaris Trollino 18, ilustrační foto. Pramen: Škoda Group

Škoda vedle výroby a instalace trakční výzbroje zajistí i testování vozidel. To bude probíhat nejdříve v ulicích Plzně.

20 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pavel Vavříček

Jsem zvědavý zda někdy Škoda překoná svůj dosavadní nejlepší výsledek neboli 150 vozů Škoda 24Tr pro Rigu

JanZ

Škoda že Škoda neumí vyhrávat podobné tendry sama, ale jen jako subdodavatel pomerně mladé polské firmy. Klasický problém našeho slavného průmyslu.

tomas

Trolejbusy budou mít logo Solarisu, který zřejmě zhrábne i většinu zisku z prodeje vozidel. Je to až trapné, že Škoda na takové zakázky jako subdodavatel přistupuje.

tomas

*shrábne

Kubrt

Škodovka vyrábí elektrické výzbroje a ty dodává (i) dalším výrobcům vozidel, dělá to tak řada firem a je to normální, nikoliv trapné.

Jan T.

Pokud nemá dostatečné výrobní a integrační kapacity, aby si zařídila všechno ve své režii (můj oblíbený příklad vertikální integrace je Tesla), tak se spíš uplatňuje jako subdodavatel, což normální je. Dám český příklad, firma Elektroline se angažuje v mnoha českých městech s provozem MHD a na železnici na stavbách mnoha tratí. Ale neuvidíte ji jako vítěze velkého tendru, nýbrž jako subdodavatele, případně jako člena skupiny svého zahraničního majitele.

JanZ

pak se nedivme, že jde náš průmysl a HDP do kopru, jsme země subdodavatelů s co nejnižší marží.

Jirka K.

To je k popukání. Jeďte se podívat do Doudlevec, kolik ta „co nejnižší“ marže živí pracovníků.

Y.K.

Solaris shrábne kupní cenu, ale ještě předtím zaplatí dodavatelům, kteří každý mají svůj zisk.

1) uspět v nějakém tendru vůbec není snadné, není to jen někomu prdnout trolejbus, musí také plnit nějaké podmínky, třeba je tam údržba atp, nabídnou vozidlo co se klientovi bude líbit.

2) co přesně je špatně na subdodávkách? Za to nic nedostanou nebo co? Přeci prodají výzbroj za miliony na zakázce ze které by jinak neměli nic (výzbroje vyrábí dost firem).

Kubrt

Přesně tak. Plus bych dodal, že Solaris musí provozovat (= platit, personálně zajišťovat) obchodní oddělení, které tyhle zakázky po Evropě získává. To Škodovka řešit nemusí (při tomto typu spolupráce).

JanZ

nemusí, správně, spokojí se rolí subky. Důvod proč náš průmysl má tak nízkou přidanou hodnotu je, že neprodáváme finální výrobky kde je nejvyšší marže, ale jen komponenty. Poláci produkt umí prodat (dají si tu práci), čechům se nechce a stačí jim pár %. Firma s takovou tradicí jako je Škoda měla být dneska v roli dodavatele, ne subky 20 let staré polské firmě.

Kubrt

Nabídni jim svoje manažerské schopnosti a dostaň je na vrchol!

Y.K.

Gaučový manažer.

Fakt je u elektrických výzbrojí nejnižší marže? To bych fakt chtěl vidět. A že se s tím spokojí třeba Švýcaři (ABB), nebo Němci (Kiepe)… není to divné?

Mimochodem, Škoda v Plzni především nevyrábí žádná silniční vozidla, což tak trochu limituje možnosti co nabídnou za trolejbus.

JanZ

1 – když to umí 20 let starý solaris, proč to neumí škodovka?
2 – dostanou, ale mnohem méně než kdyby dodali komplet výrobek. Kdysi to uměli, dneska se jim buď nechce, nebo na to nemají, a to je škoda.

Kubrt

Ono stavět dneska busy je trochu jiná disciplína, než v době 14/15 Tr. Jistě, Škoda mohla v 90. letech v Ostrově postavit fungl novou fabriku á la Solaris. Jenže priority tehdejších majitelů a manažerů byly jinde. A ti, co to tam vedou dneska, vědí, že stavět dnes v Evropě fabriku na něco-busy, je nesmysl. Takže pracují s tím, co ve firmě mají. Tohle udílení knížecích rad od anonymních hrdinů jim nepomůže.

Y.K.

Dostanou úměrně tomu co prodali a co do toho nainvestovali. Výši čistého zisku klidně můžou mít úplně tu samou.

Solaris především získal obrovské zkušenosti v tom, jak vyrobit opravdu moderní autobus, ty Skodovka nemá, nikdy do toho nedělala.

Naopak Solaris neumí vyrobit elektrickou výzbroj, kterou nikdy nedělal (a která klidně může stát polovinu toho co celý trolejbus).

Honza R.

„… společnost Solaris Bus & Coach, která mimo zajistí karoserie“ – to jako kde?

Peeetr

Jak kde?
Solaris je významný výrobce autobusů, tak ve své továrně jako vždy v takových případech vyrobí 70% autobusu hlavně bez pohonu, přetáhne to do Plzně, a tam z toho udělají 100% trolejbus.

Pája

Asi je čmajzne? 😃

PvvS

Třebas je někde koupí.