Škoda Group podepsala smlouvu na dodávku 30 elektrických vlaků do Uzbekistánu
Čtyřvozová jednotka Škoda pro Uzbekistán, vizualizace. Pramen: Škoda Group
Hodnota zakázky je 320 milionů eur, v přepočtu téměř osm miliard korun.
Jsem hlavne zvedav kudy to tam dopravi. S cestou pres Rusko bych uplne nepocital
Letecky po vagónu?
Přes Turecko, Arménii? Po kolejích to stejně kvůli profilu nepojede se dá čekat.
takhle to vypadá, jako by tyhle země měli víc elektrifikovaných tratí, než my v česku.
Příteli, udělej mi laskavost a odliš svoji přezdívku – ať nejsou tvoje komentáře zaměňovány za moje a naopak. Prima den!
Překvapuje mě, že to je možné.
Takhle to vypadá, že JMK má více elektrifikovaných tratí než Uzbegistán, protože si u Škodovky objednal ne 30 ale rovnou 37 vlaků.
Mají čtvrtinu toho co my.
Tak zrovna tady konkurence byla, rozhovory se vedly vedle Škodovky s následujícími firmami: Stadler, Talgo, Hyundai, CAF, Siemens, Alstom, Hitachi, Pesa, CRRC-Dalian. Návštěva premiéra v Taškentu v tomto skutečně neformálně pomohla, i když jinak se tady v Taškentu české dopravní strojírenství není vždy oceňováno (byť ne úplně zaslouženě) po dodávkách tramvají Vario LF. Mimochodem, celý nákup byl potvrzen nařízením prezidenta (https://lex.uz/pdfs/6631602). Jinak celý kontrakt je součástí velké reformy uzbecké železnice (vznik holdingu, rozdělení společnosti podle evropského vzoru – infrastruktura, nákladní, osobní doprava atd.). Její součástí je i reforma příměstské železnice (Taškent-Angren/Bekabad/Chodžikent), kde zatím není moc infrastruktura na vysoké rychlosti (kromě… Číst vice »
Pred cca 10 lety jsem UZB navstivil, sluzebne. Ale zbyl i cas na poznavani krás. Vse zmiňované je pravda, Zkusil jsem si jednodenni vylet z Taskentu do Samarkandu v Afrosyob. Fajn, ale nechapal jsem ekonomiku Talgo soupravy co jede rano tam a vecer zpatky.
Upgrade taškentskeho S-bahnu do pouzitelne podoby bylo (tehdy asi 10 paru denně vedenych Ganzy) to prvni co me napadlo v ramci uvah na vylepšení lokálního dopravního systému.
Ano, ta ekonomika několika vlakových výstřelů tady před 10 lety skutečně byla. Jen tehdy točili asi dvě soupravy. Trochu se to zlepšilo, už to nechávají jezdit z Taškentu až do Buchary a do Karši a také se využije jednotka mezi Taškentem a Samarkandem i přes den (zrovna pozítří jedeme podobou otočkou). V nejbližší době bude hotová elektrifikace až do Chívy, takže Afrosijob bude pokračovat z Buchary dále na severozápad (podle tiskových prohlášení to chtějí vyjezdit za 7 hodin jednu cestu, ale je to otázka). Tady by se v klidu uživil hodinový takt Taškent-Samarkand a dvouhodinový Taškent-Buchara po celý den. Jenže… Číst vice »
Vyčerpávající informace, vypadá to že jste v Uzbekistánu trvale. Smím se zeptat, co vás tam přivedlo?
Střední Asii (vč. Uzbekistánu) sleduji a jezdím sem asi 25 let a před nějakou dobou jsem se z pracovních důvodů přestěhoval do Taškentu, odkud zdravím :)).
Také zdravím, jak se žije čechovi v takové exotické zemi? Předpokládám, že moc příchozích ze západu tam asi nemají, ne? Nedávno jsem četl, že Uzbekistán je jedna z nejméně navštěvovaných zemí světa.
InterSandCat?
RegioUrial?
CityMarkhor?
Olgojchorchoj
Jsem zvědavej, jestli bude montáž v Uzbekistánu spolehlivější než na Slovensku..
Opravdu je na vizualizaci čtyřvozová jednotka ?
Nástupiště bude určitě v oblouku……..čtvrtý vůz je tudíž schovaný. 😉
Jaká bude maximální rychlost těch vlaků? Píšou, že budou podobné těm, co Škoda dodává do Lotyšska a Estonska, tedy Pantery 16Ev s maximálkou 160 km/h. V Uzbekistánu ale mají vysokorychlostní tratě s maximálkou 250 km/h, proto tam provozují španělské vlaky Talgo
Myslím, že kdyby to bylo víc jak těch současných 160km/h, tak se tím bude Škoda víc chlubit.
Kdyby jezdily 250 km/h, tak to nejspíš budou nejmenší rychlovlaky na světě.
Renfe má několik druhů stejně dlouhých rychlovlaků
Jenže tohle je na taškentský S- bahn a ne na dalkovku. V okoli Prahy taky na Kolíny je třeba jiný vozidla než na Praha- Ostrava
Dobře..škodovka jede.
To se teprve uvidí.
Ano, východní trhy, je přesně to kam se svojí kvalitou patří. U soukromých dopravců a na západě nemá proti současné konkurenci šanci, podobně jak autobusy SOR, což je stejná liga.
A proto Škodovka dodává tramvaje do Mannheimu ty šašku ne asi
Autobusů SOR je plné Německo. 😉
Gratulace Škodě k dalšímu úspěchu! Někdo by namítal, že důležitější jsou zakázky na západě, kde musí čelit silnější konkurenci, částečně ano, ale já bych neohrnoval nos ani nad ostatními. Snad budou Uzbeci spokojení.
Taky bych neohrnoval nos. Ale v těchto zemích vítězí ten, kdo dává úplatky. Takže se západem to není úplně srovnatelné.
A na zapade se uplatky nedavaji? 😀
Jsem asi naivní, ale myslím, že úplatky tam nemají tak dominantní vliv.
Tak to bohuzel maji.
Úplatky jsou neodmyslitelnou a hnací silou současné civilizace. Dávají se úplně všude.
Nejste naivní, ale prostě se nevyznáte tolik v byznysu.
Jenom na komunisty zapomněli.
V těchto zemích také rozhodují politické vlivy, viz přítomnost tamní garnitury u podpisu, a vláda tam včetně premiéra nedávno jednala. Ono mnohdy se lidé diví, proč dělají vlády výjezdy do různých „divných“ zemí, ale své efekty to má. Český zbrojní průmysl zase má úspěchy ve Vietnamu nebo Indonesii, také za diplomatické podpory státu.
Zrovna ty čínské návštěvy nebyly moc platné.
Číňané chtěli skupovat firmy, zejména ty velké. Jiné státy z Asie kupují naše produkty.
Pro Zemana asi platné byly.
Tak jasně, o tom si úplně iluzi nedělám. Ale zase říkám si, že každá zakázka dobrá pro to, aby Škodovka vyrostla.
Tak zrovna zbrojní průmysl je specifický protože tam je do značné míry vládní monospon. A jen pro informaci Česko do menšiny států, kdy při splnění podmínek dostanete právo vlastnit a nosit zbraň bez možnosti zamítnutí (mnohde jinde jako civil máte buď útrum úplně nebo sice můžete požádat, ale úřady vám žádost téměř jistě zamítnou protože shledají že zbraň k ničemu nepotřebujete).
JJ Letu Kunovice tam taky Fiala píchl.
Západ je čistý jako padly sníh 😀😀😀
To ne, ale na východě je to celé mnohem legračnější a primitivnější – třeba abyste dostal zakázku na tramvaje, tak musíte starostovi a jeho rodině třeba zaplatit dovolenou v karibiku. A samořejmě nejen to.
Však o tom zrovna plzeňská Škodovka něco ví 🙂
Teď v tv bylo sděleno, že za to může Fiala a jeho návštěva.
Jste si jistý svým tvrzením, že naše vláda uplácí?
No prostě je to jasné: Zase je všecko špatně. Kdyby tam raději Fiala naběhl a přikázal jim vyrábět lokomotivy!
Že vláda nemá právo nařizovat soukromým firmám, co mají vyrábět?
Pokud se do soutěže přihlásili i ostatní velcí hráči – Stadler, Alstom, CAF, Pesa atd. tak čelili stejné konkurenci, jaké by čelili na západě.
Píše se o jednání uzbeckých železnic s různými evropskými a korejskými firmami, nikoliv přímo o soutěži. Každá (výdělečná) zakázka dobrá.
Egypt, Uzbekistán, takové reference z těchto zemí nemusí být brány vážně. To je jediná kaňka na tom.
Kdyby to šlo třeba do Japonska, to by bylo jiné kafe.
Tím spíše, že to nebylo vysoutěžené, ale na základě „návštěv“. Ale souhlasím s vámi, to je jen na okraj.
Jestli budou mít ty jednotky tak hlučnou výzbroj jako Ibalginy, tak to si užijí – nedávno jsem omylem nastoupil do druhého vozu a nestačil jsem se divit… chudáci průvodčí, že v tom rachotu musí být celou směnu.
Ibalginy jsou pro tohle sousedství Afhanistánu vrcholem luxusu.