Nové trolejbusy do Ústí nad Labem dodá Škoda, může jít až o 33 vozů
Trolejbus Škoda 27Tr, Ústí nad Labem. Pramen: Škoda Group
Nově dodávaná vozidla Škoda 27Tr budou mít dva trakční motory místo jednoho.
Nově dodávaná vozidla Škoda 27Tr budou mít dva trakční motory místo jednoho.
No hlavně ta nabíječka USB je úžasná! Ani si neumím představit kolik mi uteče informací cestou ze Severní terasy k nádraží!
Jsem dost zvědav na uspořádání interiéru. Jestli to bude tak, přední článek bude odpovídat 27Tr s pohonem druhé nápravy a zadní článek 27Tr s pohonem zadní nápravy, tak to bude znamenat většinu sedadel na podestách, minimum místa na stání a jedno jediný místo pro invalidní vozík, nebo kočárek. Snad to bude lepší, protože tahle kombinace interiéru by byla slušně řečeno nemilá.
Někam ten trakčák nacpat musí. Použití jiného uspořádání pohonu by vozy prodražilo
20 milionů za 1 kloub trajf ,,, to si Brno může pískat,, tam ta cena byla o dost nižší i když hnací náprava jen 1 ,,,
A bez baterek.
Brno 11.95mil. za kus ,, Ústí 20mil. – chápu tu výbavu i ty baterie , ale takový rozdíl ?
8 milionů za baterii, motor a hnací náprau, inflaci a dost možná i vývoj a testy prototypu rozpočítané do například 20 kousků (nemusí odebrat vše)…ono to nebude nijak moc nadsazené…
Tak je tam výzbrojově nacpaný další sólo vůz. A když vezmu cenu 32tr s baterkama a klasickej autobus, tak jen ve výběrkách je rozdíl v ceně okolo 6 mega. K tomu úpravy prvního článku, zkoušky, homologaci. A jestli platí ty podmínky, které se uvádí na ČsD , tedy žádný minimální počet vozidel a bez inflační doložky, tak se vyšší ceně ani nedivím.
Je škoda, že Škoda neumí vyhrávat ve férových soutěžích. Přál bych si silnou domácí značku, co prostě konkuruje kvalitou i cenou. Jenže, kdykoli se něco vypisuje, vždycky se do těch podmínek soutěže vloudí nějaké „národní specifikum“, které Škodu před konkurencí zvýhodní. Šířka dveří u RegioPanteru budiž toho zářným příkladem.
A tady to bylo konkrétně co?
Netvrdím, že nemáte pravdu, ptám se, zajímá mne to.
Nebyl ve hře ještě Sor TNB18?
Tady to musel dokonce ÚOHS napoprvé zrušit, protože v zadání byly takové podmínky co nemohl splnit nikdo jiný než Škoda. Bohužel v té tiskovce nebylo, zda se ještě někdo přihlásil do té druhé soutěže, ale nejsem natolik naivní, že když první tendr napsali Škodě namíru, že naprodruhé prozřeli a udělali ho křišťálově čistý. Možná si tak maximálně pohlídali aby to bylo v souladu se zákonem.
Jistě. Zahraniční výrobci asi nejsou schopni vyrobit vlak se širším dveřmi. Rodiče s kočárky a vozíčkáři se mají přizpůsobovat výrobcům vlaků? Nemá to být naopak?
Zvýšit šířku dveří by vyžadovalo značné změny v již hotové konstrukci vozidel, takže by takové nabídky byly nekonkurenceschopné, pokud by do toho někdo vůbec šel. Pokud si dopravce vymyslí požadavek, který žádný jiný dopravce nemá, je na místě se ptát, zdali je takový požadavek oprávněný. A jaká to náhoda, že specifický požadavek ČD splnila zrovna Škodovka!
„za zhoršených klimatických podmínek“
za špatného počasí. Je to nejenom kratší ale také přesnější. Sníh na silnici je totiž součástí klimatu ČR.
ZKP je běžně používaný termín. Špatné počasí je pro každého něco jiného, pro mne třeba moc velké vedro – ale na to nejspíš trolejbus dva motory potřebovat nebude. Ještě by mohli používat pojen jako snížená adheze, ale proč, když je to ještě méně srozumitelné.
Proč je pořád potřeba na něčem hledat chybu?
Nejenom kvůli sněhu (tam 2 hnané nápravy nepomůžou, když budou mít tak těžký baterky). 2 hnané nápravy budou dobré hlavně při dešti a na mokré vozovce. Tam mají jednonápravové napříč typy jednoznačné problémy (škubou jako když projedete dělič po plynem; cestující padají a zraňují se).
To cukání dělá skluzovka. Regulace skluz pozná a cukat budou i dvoumotoráky, ale míň. Jinak s dnešními vozy přejet izolák s našlápnutým rozjezdem zas tak problém není. Teda aspoň s těmi, co mají pořádné superkapacitory. Uznávám, nemají je všechny vozy.
Zapomněli na jeden aspekt. Dvoumotoráky – i ty prastaré dávno vyřazené Sandokany (Škoda Sanos 200) se na kopec třeba i nějak vyškrábaly. No a pak stejně musely čekat na ošetření povrchu, protože se naštěstí nenašel odvážlivec, který by to risknul i s cestujícími dolů. Ovšem na rozjezdy u tradičně uklouzaných křižovatek to pomohlo.
Tak snad už to bylo v pořádku a v Ústí se konečně dočká nových trolejbusů. Nebudu lhát, taky jsem si přál vítězství Škodovky, jejich poslední trolejbusy mám rád, ale nečistých soutěží už snad stačilo.
Zajímalo by mě, o kolik se asi mohla výsledná cena kvůli opakovanému rušení soutěže ÚOHS vzhledem k inflaci zvýšit. V tomto případě ÚOHS možná dost výrazně poškodil daňové poplatníky…
Když to nebudou psát na míru Schadewerku, tak jim to nebude shazovat ze stolu.
Zase kdyby to ÚOHS neshodil ze stolu, dost možná by nebylo vypsáno výběrko s požadavkem na 2 hnané nápravy. Těžko říct, co je lepší/horší.
A to má jako ÚOHS říct “hele, ty jo, teď všechno zdražuje, to je jedno, že to tady možná šmelíte”?