Škoda Electric žádá investiční pobídku, rozšíří výrobu trolejbusů a přijme další zaměstnance
Trolejbus Škoda 32Tr. Foto: Škoda Electric
Výrobce trolejbusů plánuje vytvoření 90 nových pracovních míst.
Výrobce trolejbusů plánuje vytvoření 90 nových pracovních míst.
Je to taková malá chudá firma co se bez pobídek neobejde….ale hloupý kdo dává, hloupější kdo nebere!
Hmm, 90 míst, hrubá mzda řekněme 50 000, při dani 21% (?): 90*50000*0,21 = 975 000 Kč ročně pro stát. Takže za +/- 70 let se pobídka vrátí? Kdo ví víc si čísla upraví dle skutečnosti 🙂
Zrušit všechny pobídky a dotace a nechat to trhu !!!
Hmm a bude tak akorát stloukat turecký kastle s vlastní výzbrojí. Na předraženejch trolejbusech vydělá dost na to, aby si to platila sama. To stejný, jako zPRAS to zNOva..
Investiční pobídka asi proč ne, ale je třeba mít nějakou záruku, že nejde o vytvořená místa za účelem dovozu pracovníků z levnějších zemí. Zrovna tohle je typická “ montovana“ se mzdou za jakou v Plzni nebudou místní ochotní pracovat. Navíc Plzeň taky není typický region s nedostatkem pracovních příležitostí.
Levnějších zemí, jako je například Ostravsko nebo Mostecko.
Dobrá zpráva, snad to vyjde. Ještě by měli investovat do výroby el. lokomotiv.,
Relativně aktuálně ještě získala Škoda Electric státní záruku od EGAPu na úvěr 532 mil. Kč před COVID Plus, Škoda Transportation pak na úvěr za 794 mil. Kč.
To nevnímám jako problematické, v případě těchto firem.
Jaká byla roční kapacita Škody Ostrov, když tam ještě dělali i vlastní kastle? Poslední byly asi 22Tr pro DPMB v roce 2004, kdy Brno chtělo ještě další, ale vnutili jim místo nich 25Tr.
Bráno dle 9Tr, během jejichž výroby se dá předpokládat víceméně maximální vytížení továrny a jiný model souběžně s nima neběžel, to bylo cca 350 ročně.
Úplně poslední trolejbusy z Ostrova byly dvě 15Tr pro České Budějovice, ty se dělaly ještě po těch 22Tr do Brna.
Jestli by tedy zatím nestačila ta fabrika v Ostrově ….
Jakou fabriku máte na mysli? Pohleďte pravdě do očí: https://mapy.cz/s/gajonezeru
Zřejmě příprava na nové haly 🙂
Jsou ve výpočtu výnosů zohledněny i vicenáklady objednatelů (prakticky vždy z veřejného sektoru) související s předražeností strojů od jediného správného dodavatele?
60 mil.? Tohle Skoda neda z vlastnich zdroju?
A proč by dávala, když nemusí?
Je to tak, třeba s tím nemusíme souhlasit, ale z jejich pohledu naprosto racionální.
Ano, to je mi jasne, souhlasim…
Jen bych rad pripomenul, ze to neni tak uplne ceska firma, sidlo ma v Holandsku…
Tak je to především o špatně nastavených pravidlech (legislativních / morálních), když si prosperující oligarcha může drze zažádat o dotaci a uspět.
A co byste říkal, kdyby o pobídku požádal krachující Jarda Pšenička? Tam by to bylo OK?
Smyslem těchto pobídek je hlavně zajistit stabilní pracovní místa a zvýšit konkurenceschopnost na mezinárodním trhu.
Pokud oligarcha investuje do domácí ekonomiky (podniku s vývojem a výrobou u nás), a to znamená, že investovat (reinvestovat) musí, tak má moji podporu. Pokud současně akceptuje strategický záměr EU na elektrizaci dopravy, má plné právo se ucházet o podporu na plnění tohoto záměru, který není jeho a zdaleka ne ve všem mu konvenuje. Prosím rozlišme alespoň mezi oligarchy pracujícími pro ty zahraniční a těmi, kteří pracují více či méně pro naši zemi a pro nás všechny.
Oligarcha pracující pro nás všechny :-)))))
Takže zastáváte názor, že každý čech má být natolik chudý, aby si nemohl dovolit vlastnit fabriku?
Právě, že ne. Kdyby prosperující oligarcha neměl nárok, zatímco neprosperující ano, tak se lehce může stát, že ten neprosperující a dotovaný toho prosperujícího dožene ke krachu.
Existují dvě cesty:
a) nedotovat nic a nikdy
b) dotovat všechny bez ohledu na cokoliv.
O smyslu takových dotací si můžete myslet co chcete, já tvrdím, že je to špatně, aby se masívně vybíraly peníze, které se podle libovůle úředníkem přerozdělí a nějakým způsobem zase vrátí zpátky.
Tady ale nejde o dotaci, tady jde o slevu na dani z příjmu. U dotace nelze než souhlasit s tímto názorem.
Což je ale taky dotace, jen se to jinak jmenuje.
Ono je úplně jedno, zda je oligarcha prosperující nebo ne. Snažil jsem se podtrhnout, že se stát chystá přisypat někomu, kdo zdroje má, ale nechce se mu je použít, když si může zaškemrat.
A pokud jde o to, jestli vůbec dotovat, tak jsem rozhodně proti dotacím firem. Pouze do rozvoje země a technologií. A představa, že k získání blahobytu společnosti je potřeba mít velké až obrovské firmy národní hrdosti (vesměs stejně se zahraničním vlastníkem), je dle mého názoru nesprávná. Raději více malých, kde není zisk natolik koncentrovaný, je menší prostor k daňovým optimalizacím a v podstatě neexistuje vyvádění zisku.
„Pouze do rozvoje země a technologií.“
90 nových pracovních míst není rozvoj země?
udržení konkurenceschopnosti firmy působící v ČR není rozvoj země?
Rozvoj pracovních míst v montážním závodu (závodech) je sice fajn, ale lze jej považovat za rozvoj země snad jen někde daleko za Uralem.
… a ta poslední věta je taková blbost, že ani nevím, jak na ni odpovědět
Presne tak, …
To je jako fór? Firma, co má monopol a dělá vše proto tomu, aby nebyla konkurence na trhu a nepřišla tak o předraženou dojnou krávu, tzn. města s trolejbusy, tak to nazýváte udržení konkurenceschopnosti?
Ten monopol má především díky národovcům, kteří raději 3x dražší, jen ne ze zahraničí. Ti, co se vztekali v diskuzi pod článkem o nákupu zahraničních tramvají do Ostravy – Stadler = německý šrot.
To je prilis zjednodusene, nevadi mi ani dotace, ani to kdo o ni zada, vadi mi, pokud dotace nesmeruje do inovaci, ale do rozsireni stavajici vyroby,…
Obecne ani to mi nevadi, nemelo by to byt ale pravidlem,… typicky priklad byl Philips, ktery dostal dotace na pracovni mista a na vyrobu klasickych obrazovek v dobe, kdy v Polsku dostala na LCD dotaci LG…
Dotace by meli jit spise na vyvojove a inovativni projekty, co se tyce vyroby…
„Oligarcha“ chce investovat čtyřikrát tolik kolik než má být pobídka, vytvoří 90 nových míst, stát odhadem ušetří 865 milionů korun, ale někteří budou kvákat něco o špatně nastavených pravidlech.
Jak je vytvoří? Co to je za blbiny o vytváření míst v době takřka úplné zaměstnanosti? Ti lidé sedí doma a v podstatě se celý život připravují na nástup do této nové fabriky? Nebo firmy, kde teď pracují neodvádí daně? Nebo je odvádí, co já vím na Kypru nebo v Holandsku? Nebo ty lidi je doveze ze zahraničí, stanou se z nich čeští občané? Tak jak to tedy je?
Úplnou zaměstnanost drží stát uměle, prostřednictvím Covidových dotací a ty dříve či později skončí a rozhodné to všechny firmy nepřežijí, pak zase budou chytráci jako vy kecat, proč vláda nepodporuje vytvoření nových pracovních míst. Pokud byste problematice aspoň trochu rozuměl, tak víte, že podmínky pro IP byli loni výrazně zpřísněny a v roce 2020 na ně dosáhnou opravdu jenom společnosti, které jsou schopné vyrábět produkty s vysokou přidanou hodnotou a žádné montovny. Zrovna Škodovka (Ať je to Eletrcic, Vagonka nebo Trasportation), tyhle podmínky plní. Navíc je na ní navázáno celá řada subdodavatelů z malých firem, u kterých se také dá… Číst vice »
A na každém trolejbusu zaplatí více jak 3 mil navíc, které si Škoda bez skrupulí nasadila do ceny, protože NEMÁ KONKURENCI.
Škodovka je jediný výrobce trolejbusů?
Taky se divím. Van Hool, Bogdan, Solaris …
Bureš žádá na čapák o dotace na seno pro 2 kozy a 4 ovce.
Bureš na dotacích bere 2 miliardy, na daních platí něco kolem půl.
Reinvestice do vývoje a rozšířené výroby?