Škoda Electric a Temsa vyhrály tendr na dodávku elektrobusů pro Budapešť
Elektrobus Škoda E’CITY v Praze. Foto: Daniel Šabík /DPP
Škoda a Temsa nabídly jeden elektrobus o 35 eur levněji než konkurence.
Škoda a Temsa nabídly jeden elektrobus o 35 eur levněji než konkurence.
Hmm v Maďarsku teď obnovují vozové parky ..tak hádám za tych pár kousků když budou stát a každou chvíli reklamované budou mít dostatek založných vozů
Ikarusu se říkalo Kádárova pomsta, tak tohle bude zřejmě Kellnerova pomsta za Ikarus.
Tak snad to Škodovka vyladí a budou jezdit líp, jak v Praze.
To je hodně nízká laťka 🙂
U DPP je aktuálně skóre 5/14, ještě v týdnu to bylo 3/14.
V provozu dnes byly jen 3011, 3012 a 3014, tj. 3 busy.
Může mi někdo odporně říct, jaký ma takový bus výhodu nad trolejbusem? Napadá mi jen, že nemusí jezdit pořád pod dráty, ale stejně je to tedy parciální trolejbus
A to vám připadá jako „jen“? Zkrátka trolejbus – parciální trolejbus (s různě kapacitními bateriemi) – elektrobus se liší potřebným „množstvím“ trolejí (a náklady na ně) a proti tomu jde „dojezd“ vozidel a jejich cena. Každý přístup má svá pro a proti, své pole působnosti.
Jakou výhodu má sběrač, se kterým se nedá jezdit?
I když je zamyšlený koncept to dobíjet jen na konečných (a na to se taky dimenzuje akumulátor, odpovídající dojezd i nabíjecí proud) proč neudělat klasická tykadla?
Je tam i časové hledisko. Města budou postupně svou síť elektrifikovat, ale nejde to všechno najednou. Někam se dá nasadit elektrobus, který časem nahradí parciál, a elektrobus se pak přesune jinam. Ohledně tykadel, nedá se přes tento masivnější sběrač nabíjet rychleji než přes pohybuschopná tykadla?
Není to parciální trolejbus, neumí jezdit pod trolejí. Jenom při stání se umí nabíjet. (Akorát „konektor“ kromě kabelu jako elektroauta to umí připojeni na trolej)
Jedinou výhodu proti parciálu vidím legislativní – na elektrický autobus nejsou potřeba papíry od drážního úřadu.
Třeba to že má prostor na zástavbu stovek kWh baterek, zatímco trajfl má horkotěžko prostor pro pár desítek?
Copak východní trhy. Tam kdo maže jede.
Jak to vlastne vypada s E’CITY v Praze? Porad na reklamacich? Sotva jezdi 2.
Takže Mercedes prohraje kvůli délce záruky? Nu což, papír snese všechno. Škodovka napíše třeba 5 let, ale v reálu se pak budou kroutit a všechno budou závady způsobené běžným opotřebením. Přes záruku nepůjde nic. Tak ať si to maďarští občané pěkně užijí.
Tak od toho máme soudy, kdyby záruka fungovala jen na bázi ochoty výrobce ji respektovat, tak by to asi nebyl moc funkční koncept, čest výjimkám.
Je trošku ale škoda (s malým), že soud ani případné penále kaštany ze zastávky neodvezou 🙂
Záruka Škodovky je legendární a dodávání náhradních dílů víc jak za rok bylo běžné i před koronavirem. Není nad to mít rok odstavené nové vozidlo, protože pro výrobce po dodání klesnete v prioritě až na konec seznamu.
Tak zrovna MB včetně Mitsubishi jsou na tom stejně. Oddalovaní kontrol a odstavovaní kvůli nedodaným dílům je standart i v kontraktu.
Jakože se vozy v den dodání odstaví na dobu neurčitou s nejasným výhledem na jejich úplné zprovozuschopnění? Nemyslím si, za tohle by dodavetele každý slušný podnikatel kopnul do anusu 🙂
Zajímavé, že Ikarus nefiguruje na čele, když je to jeho obor i domácí půda.
Co je to Ikarus?
On má Ikarus nějakého životaschopného pohrobka? Nebo je to ironie?
Přiznávám, že aktuální stav nevím, ale ještě loni pohrobek existoval.
https://www.electrobus.hu/
https://www.ikarus.hu/
Vždy když dnes vidím městský bus bez samonosné karoserie, musím se pousmát 🙂
Ikarus se odstěhoval…do Alabamy 🙂
https://en.m.wikipedia.org/wiki/North_American_Bus_Industries
Tak teda nechápu, že se město Székesfehérvár chlubí tím, že nakoupili elektrobusy od místního výrobce. To může být taky nějaká kooperace jako u Škodů. Zajímalo by mě to, ale čerpám jen z webu.
Chudáci, ti dopadnou. Snad ne hůř jak Praha ..
Možná jen o trochu lépe, protože v Praze to ještě nevyladili. Skoro půl roku nové ebusy nejezdily, aktuálně jsou na lince 4 kusy z 15.
Co je s těma pražskýma konkrétně za problémy? Díky.
Spíš co není…
Kratší otazka je co není problém….jsou vyrobené a existují a tam jsme skončili