Škoda dokončuje první objednané tramvaje pro Bratislavu, dohromady jich bude až čtyřicet
Nová tramvaj pro Bratislavu. Zdroj: Facebook.com - Dopravný podnik Bratislava
V minulém roce objednaná vozidla výrazně rozšíří flotilu bratislavských tramvají, v budoucnu jich od značky Škoda může být až sto.
V posledních letech má Bratislava za mě úroveň MHD o dost lepší než Praha. Ať už se podíváme na informační systém, označníky, vozidla-minimálně ty dodané v posledních letech, odbavení. Pražská MHD na mě působí takovým laciným dojmem. Mohla by se od Bratislavy inspirovat.
Informacny system je naozaj jeden z najlepsich, ake som videl a redizajn zastavok a oznacnikov je podla mna tiez hodne povedeny. Dufam, ze su tam aj RGB panely, vyzera to velmi dobre, ked su cisla liniek zvyraznene konkretnou linkovou farbou.
Je super a dobre to vyzerá. Navyše označníky prevzal aj Bratislavský kraj, takže je to kompaktné a hodné 21.storočia. Nové vozidlá vyzerajú celkovo dobre, či električky ktoré fakt sa mi páčia najviac z tej série škodoviek za posledné roky, tak busy, nové Otokary ale aj ďalšie ktoré sa nakúpili. Prakticky sa obnovila celá trolejbusová flotila pred pár rokmi. Je ešte veľa práce ale pohlo sa to výrazne. Ešte doraziť tú petržalskú električku a rekonštrukcie radiál a bude to dobré. Spolu s vlakmi môže MHD veľmi vyrazne ísť hore a zvýšiť kvalitu prepravy v meste ale.aj jeho okolí.
To se moc nemaji cim chlubit ze jim c kraksny od skody. Jasna sfera vlivu skodovacke mafie.
Meli by se spis podivat do Krakowa nebo Budapesti jak maji vypadat nove tramvaje na evropske urovni.
Takoví jsou i na STK. Vezmou si předtištěný seznam závad a vydají se je hledat. Někdy i seznam pro úplně jiný vůz a ejhle zvlnily se kotouče na bubnových brzdách.
S tými električkami tu panuje všeobecná spokojnosť. Sú spoľahlivé, komfortné a tiché.
Košice majú lepšie električky aj lepšiu MHD.
to je asi vtip, však? Košice mohli mať tiež práve teraz nové električky, ale keďže DPMK je banda amatérov a nie sú schopní urobiť poriadne súťaž, tak si ju tak zbabrali, že ju museli zrušiť a pre krátkosť času čerpania fondov do konca tohoto roku už ďalšiu nespustili. Či by to vyhralala Pesa, alebo Škodovka, určite by to bolo lepšie ako tie Varia bez klímy s vyletujúcimi kotúčmi do strechy. A teda 35 ročné KT8 už potrebovali výmenu, ale hold smola, resp.neschopnosť. Hlavne prišli o peniaze z EU, ktoré už tak skoro a ľahko nedostanú….
Hádám, že to chtěli nějak zaonačit, aby z toho něco káplo i pro ně … no a včíl mají kulové, od holubů po—-té.
Financovani je nerealni u operacniho programu “ Slovensko“ a take ani pres plan obnovy….. takze spis nejake sneni pred volbama do poslanecke snemovny v SK jak realita.
Veď to pôjde z nového programovacieho obdobia. Kde je problém? Parlamentné voľby nemajú nič spoločné s košickými električkami.
Problém je že presrali šancu. Z novýh peňazí mohli obstarať niečo nové, trate sú v dezolátnom stave, teda niekotre, hlavne na sidl.nad jazerom. Ostane sa dalo.dohromady este za Rašiho cez OPD. Na električkivé trate by únia peniaze dala, lebo ekológia. Takto nie sú ani trate ani vozidla. Neschopní manažment a už len čerešnička na torte je že primátor sa nebavi z riaditeľom DPMK. Ako môžem riadiť mesto a MHD v ňom keď tam mam človeka ktorému nedôverujem. A to netvrdím kto je lepši alebo horši. Ide o princíp. V DPMK je bordel už 30 rokov a celé to treba vyhádzať… Číst vice »
No dobre, venku je horko asi si zapomel na neco na hlavu a slunce udelalo sve… jinak normalne se to neda vysvetlit…. zmarena soutez na nove vozy a nasledna nutnost recyklace KT8 des… interval vozu na sidliste velikosti „Praha – Repy“ aneb “ Bratislava – Dubravka“ 20 min a ty to nazves lepsi???? Kdyz ti je nevolno na to je lekar.. jinak slusne se to neda nazvat.
Pan Davin asi rád provokuje, aby řeč nestála.
Nedávno se tady mj. vyjádřil, že oprava nádražní budovy v Plzni je, cituji: „Zbytočné vyhadzovanie peňazí.“
Dnešní příspěvek pouze potvrdil, že pevně drží linii. 🙂
Těším se, z pohledu cestujícího je to velmi příjemná tramvaj, měl jsem mnohokrát možnost se svézt. Lepší než pražské škodovky a daleko lepší než například Pesy ve Varšavě. Výborné na tom taktéž je, že Bratislava bude mít díky tomuto nákupu značně unifikovaný vozový park, pokud bude v konečném důsledku opravdu 100 ks k dispozici. A vyřadí se skleníky T6 a přestárlé K2.
Hodne T6 se generalkuje( a take ekonomizuje provoz elektrovyzbroje). V Bratislave je s nima spokojenost. Spis poleti K2 a T3…
Před rokem jsem se Škodováckýma tramvajema po Bratislavě jezdil a musím říct, že to bylo příjemné svezení. Překvapilo mě, že v obloucích byly oproti pražským výrazně méně hlučné. Tak snad můj pocit z jedné návštěvy odpovídá i pocitům pravidelných uživatelů a Bratislavčani budou spokojení.
Myslím že cestujúci sú, z nášho pohľadu je to veľmi príjemné vozidlo. Či sú z nich šťastní aj v dielňach je už druhá vec, počul som že technicky nie sú úplne vydarené.
No spíš je to o kvalitě zázemí pro údržbu. Tohle už nejsou tramvaje, kde stačí mechanikovi kladivo a specialistovi zkoušečka a šroubovák.
Tak ani na T3 se nedají kola srovnat pilníkem…
Tak či tak, je to úhel pohledu. Co na co nadáváme my zase můžou lidé z jiných krajin chválit.
Nemá někdo info jak to vypadá se vyberkem na nove tramvaje v Praze?
Jen dufam, ze lak bude kvalitnejsi. Dost casto vidim vozidla, ktorym sa odlupuje lak na hornych bocnych castiach, ktore kryju zariadenia umiestnene na streche.
Aby to nebolo ohovaranie inak fajn elektricek prikladam sem starsi link na foto z IMHD pre ilustraciu.
https://imhd.sk/ba/galeria-media/248345/Stretnutie-vlajkov%C3%BDch-lod%C3%AD-elektri%C4%8Diek-a-autobusov?ghv=10205&ref=ba%2Fvozidlo%2F10205%2F%25C5%25A0koda-29T-ForCity-Plus-7408
Na tomto linku z roku 2020 je elektricke trosku viac ako 5 rokov
https://imhd.sk/ba/galeria-media/250505/7408-Botanick%C3%A1-ul-zast%C3%A1vka-Botanick%C3%A1-z%C3%A1hrada?ghv=10205&ref=ba%2Fvozidlo%2F10205%2F%25C5%25A0koda-29T-ForCity-Plus-7408
V podstete sa stalo to iste, ako na niektorych autach, ze sa odlupuje vrchny lak od cervenej podkladovej farby.
Vetsina pripadu co pises jsou vozy kde byl reklamni polep a pak to nekto odstranil jak dobytek..
Nejsem si úplně jistý o tom že by 29/30T v Bratislavě nosily reklamu…určitě ne CVR
Na 29/30T sa polepy neaplikujú.
Krásná tramvaj, Praze by slušela
Praha ide súťažiť o pol metra kratšie tramvaje.
Proboha to snad není žádnej problém
Do 32 m. Je to otázka zaokrouhlení, jestli tam napsali přímo takhle nebo do 32,0 m. V tom druhé případě vyřehtá úřední šiml mrkvičku…