Škoda dokončila dodávku 10 nových trolejbusů pro Pardubice
Nové trolejbusy Škoda 32 Tr pro Pardubice. Foto: Škoda Group
Pardubický dopravní podnik už má všechna vozidla s kamerami.
Pardubický dopravní podnik už má všechna vozidla s kamerami.
Palec nahoru.Pardubice mají nejhezčí trolejbusový provoz v Česku.
Vozy mají klimatizaci? Tak doufám, že se jí řidiči naučí používat, protože se bohužel často setkáváme v Pardubicích s tím, že i v těchto vedrech ve vozidle, která tu klimatizaci mají, zapnutá není a cestující trpí.
A cestující by se na oplátku mohli naučit neotevírat okénka u vozů s klimatizací. Na co zapínat klimatizaci, když ji cestující nechtějí.
A někteří řidiči by se mohli naučit kouřit. Když už jsem tak línej, že s cigárkem nedojdu dál než na poslední schod prvních dveří vozidla, tak si aspoň zkontroluju, že mi průvan nejde dovnitř. Protože pokud jde, tak většina kouře skončí v prostoru pro cestující. A pokud se to stane, tak si jako cestující v zahuleném busu okénko otevřu. A řidič může hlášení o neotevírání oken při zapnuté klimě pouštět třeba dvacetkrát.
Upřímně, toto jsem v Pardubickém MHD nezažil ani jednou, a to jezdím defakto denně (posledních cca 6 let).
Já tenhle problém znal ze socialismu a 90. let, kdy to byla zcela běžná věc. Pak si to DP začal hlídat a byl klid. Ale v posledních 3-4 letech se zakouřený interiér opět objevuje, naposledy jsem ho zažil před pár týdny na sedmnáctce od nádraží. Ale musím podotknout, že to jsou výjimky, drtivá většina řidičů nemá problém udělat pár kroků a zapálit si tak, aby jim kouř nelezl do interiéru. Pokud jste to nezažil, jeden dotaz: Jezdíte z konečných, kde vůz nějakou dobu čeká? Pokud nastupujete v půlce trasy, tak docela chápu, že problém neznáte, protože kouř se během cesty… Číst vice »
Pravda, z konečných zas tak často nejezdím, většinou nastupuji 2 (3) zastávky od konečné/výchozí.
Ano to souhlasím, to mě naštve (jako cestujícího), nastoupím do MHD s klimatizací a nějaký inteligent otevře okno, ale tomu jde zabránit – všechna okna pokud vím , mají zamykání, takže pokud klimatizace jde, okna zamknout.
Stejně jakoby mě zajímalo, kdo rozhoduje co bude na obrazovce ve vozidle, jestli trasa dané linky, nebo nějaká přiblblá reklama. Chápu, že MHD je dotovaná a potřebuje sponzoring, ale to snad jde řešit jinak, než to pouštět na obrazovce místo důležitých informací pro cestující, nebo aspoň ne celou trasu, ale třeba 2 minuty a hned zpátky podstatnější informace.
Tak to já třeba v posledních pár letech často v brněnské MHD vídám situaci, že si lidé ve voze bez klimy, který čerstvě vyjíždí na první kolo z vozovny, nejspíš z lenosti neotevřou ani jedno okno a je tam na padnutí. Kolikrát si říkám, jak to tam vůbec můžou vydržet.
Proč má vůbec řidič mít možnost s klimatizací manipulovat? Mělo by platit, že pokud je vůz nastartován, klimatizace běží, a vypnutí je možné pouze nouzově zaplombovaným vypínačem.
Proč má například zbytečně klimatizace žrát energii klimatizace v zimě?
Ono i ten displej, atd… si něco z baterek bere, a pokud to není potřeba, tak zbytečně.
Klimatizace nemusí jen chladit, může i topit. Prostě celkově udržuje klima ve voze. Ve vlacích také vzduchotechnika běží pořád.
Kupuje dnes ještě vůbec někdo trolejbusy bez baterie?
Brno Maria, ale jsou připravená na přestavbu na bateriové
Mario a Luigi nejsou, minimalně na střeše zavazí kompresor klimatizace a vedení kabeláže.
Podle tohoto článku jsou
https://zdopravy.cz/mario-ma-schvaleni-od-drazniho-uradu-dpmb-urychli-vyrobu-vlastnich-trolejbusu-194879/
Je tam výrazná úspora, aby to dávalo smysl? Přijde mi, že minimálně pro případ nějaké mimořádnosti se baterie vždy hodí i v městech, kde jsou trolejbusové tratě historicky rozvinuté.
U vozů s kastlí Solaris vyrobených o něco dříve je bez trakční baterie vzadu o 5 sedaček navíc. Tzn. každý spoj každé linky má místo krabice uvnitř větší kapacitu.
Opava, ale ta je svojí „koncepcí“ (rozumějte jako že jediná povolená změna je zrušení spoje) a úbytkem počtu cestujících v těžké krizi.
Opavské 36Tr dodané loni jsou bez baterií. A Jihlava plánuje koupit 6 trolejbusů bez baterií.