Škoda dokončila dodávku 10 nových trolejbusů pro Pardubice

Nové trolejbusy Škoda 32 Tr pro Pardubice. Foto: Škoda GroupNové trolejbusy Škoda 32 Tr pro Pardubice. Foto: Škoda Group

Pardubický dopravní podnik už má všechna vozidla s kamerami.

21 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jindra

Palec nahoru.Pardubice mají nejhezčí trolejbusový provoz v Česku.

Franta Pepa Jednička

Vozy mají klimatizaci? Tak doufám, že se jí řidiči naučí používat, protože se bohužel často setkáváme v Pardubicích s tím, že i v těchto vedrech ve vozidle, která tu klimatizaci mají, zapnutá není a cestující trpí.

martin749

A cestující by se na oplátku mohli naučit neotevírat okénka u vozů s klimatizací. Na co zapínat klimatizaci, když ji cestující nechtějí.

Šejdr

A někteří řidiči by se mohli naučit kouřit. Když už jsem tak línej, že s cigárkem nedojdu dál než na poslední schod prvních dveří vozidla, tak si aspoň zkontroluju, že mi průvan nejde dovnitř. Protože pokud jde, tak většina kouře skončí v prostoru pro cestující. A pokud se to stane, tak si jako cestující v zahuleném busu okénko otevřu. A řidič může hlášení o neotevírání oken při zapnuté klimě pouštět třeba dvacetkrát.

Franta Pepa Jednička

Upřímně, toto jsem v Pardubickém MHD nezažil ani jednou, a to jezdím defakto denně (posledních cca 6 let).

Šejdr

Já tenhle problém znal ze socialismu a 90. let, kdy to byla zcela běžná věc. Pak si to DP začal hlídat a byl klid. Ale v posledních 3-4 letech se zakouřený interiér opět objevuje, naposledy jsem ho zažil před pár týdny na sedmnáctce od nádraží. Ale musím podotknout, že to jsou výjimky, drtivá většina řidičů nemá problém udělat pár kroků a zapálit si tak, aby jim kouř nelezl do interiéru. Pokud jste to nezažil, jeden dotaz: Jezdíte z konečných, kde vůz nějakou dobu čeká? Pokud nastupujete v půlce trasy, tak docela chápu, že problém neznáte, protože kouř se během cesty… Číst vice »

Franta Pepa Jednička

Pravda, z konečných zas tak často nejezdím, většinou nastupuji 2 (3) zastávky od konečné/výchozí.

Franta Pepa Jednička

Ano to souhlasím, to mě naštve (jako cestujícího), nastoupím do MHD s klimatizací a nějaký inteligent otevře okno, ale tomu jde zabránit – všechna okna pokud vím , mají zamykání, takže pokud klimatizace jde, okna zamknout.

Franta Pepa Jednička

Stejně jakoby mě zajímalo, kdo rozhoduje co bude na obrazovce ve vozidle, jestli trasa dané linky, nebo nějaká přiblblá reklama. Chápu, že MHD je dotovaná a potřebuje sponzoring, ale to snad jde řešit jinak, než to pouštět na obrazovce místo důležitých informací pro cestující, nebo aspoň ne celou trasu, ale třeba 2 minuty a hned zpátky podstatnější informace.

VHbrno

Tak to já třeba v posledních pár letech často v brněnské MHD vídám situaci, že si lidé ve voze bez klimy, který čerstvě vyjíždí na první kolo z vozovny, nejspíš z lenosti neotevřou ani jedno okno a je tam na padnutí. Kolikrát si říkám, jak to tam vůbec můžou vydržet.

Kamui

Proč má vůbec řidič mít možnost s klimatizací manipulovat? Mělo by platit, že pokud je vůz nastartován, klimatizace běží, a vypnutí je možné pouze nouzově zaplombovaným vypínačem.

Franta Pepa Jednička

Proč má například zbytečně klimatizace žrát energii klimatizace v zimě?
Ono i ten displej, atd… si něco z baterek bere, a pokud to není potřeba, tak zbytečně.

Kamui

Klimatizace nemusí jen chladit, může i topit. Prostě celkově udržuje klima ve voze. Ve vlacích také vzduchotechnika běží pořád.

Kamui

Kupuje dnes ještě vůbec někdo trolejbusy bez baterie?

-mm

Brno Maria, ale jsou připravená na přestavbu na bateriové

OndraS

Mario a Luigi nejsou, minimalně na střeše zavazí kompresor klimatizace a vedení kabeláže.

Náhodný Kolemjdoucí

Je tam výrazná úspora, aby to dávalo smysl? Přijde mi, že minimálně pro případ nějaké mimořádnosti se baterie vždy hodí i v městech, kde jsou trolejbusové tratě historicky rozvinuté.

Pája

U vozů s kastlí Solaris vyrobených o něco dříve je bez trakční baterie vzadu o 5 sedaček navíc. Tzn. každý spoj každé linky má místo krabice uvnitř větší kapacitu.

Šalina na Špilas

Opava, ale ta je svojí „koncepcí“ (rozumějte jako že jediná povolená změna je zrušení spoje) a úbytkem počtu cestujících v těžké krizi.

Kuba1

Opavské 36Tr dodané loni jsou bez baterií. A Jihlava plánuje koupit 6 trolejbusů bez baterií.