Škoda dodala první tramvaj do Cottbusu, postupně nahradí vozy z ČKD
Podobné tramvaje zamíří do dalších dvou německých měst.
Škoda Group přivezla tento týden první tramvaj 47T pro dopravní podnik Cottbusverkehr v německém Cottbusu (Chotěbuz). Jde o součást velké zakázky pro trojici dopravců na severovýchodě Německa.
O příjezdu nové tramvaje informoval dopravní podnik v tiskové zprávě. „Po 34 letech jde o první novou tramvaj na kolejích našeho města,“ řekl ředitel Cottbusverkehr Ulrich Thomsch. Ve městě postupně nové tramvaje nahradí starší vozy z produkce ČKD Tatra.
Nové tramvaje jsou součástí zakázky pro sdružení FCB. Budou pro tři města – Frankfurt nad Odrou, Cottbus (Chotěbuz) a Brandenburg an der Havel (Branibor nad Havolou). Cottbus odebere 22 tramvají. Tramvaje pro Cottbus mají 61 míst k sezení, celková kapacita je 158 cestujících.
Nové tramvaje si budou velmi podobné, budou mít ale některé odlišnosti, a proto i pro každé město budou mít jiné číslo. Tramvaj pro Frankfurt bude 46T, pro Cottbus 47T a pro Brandenburg 48T.
Všechny tramvaje pro tři města budu mít metrový rozchod a délku 28,96 metru, budou jednosměrné. Tramvaj pro Cottbus je širší o 10 centimetrů než tramvaje pro ostatní dvě města (2,4 metru). Díky tomu pojme o sedm cestujících (158) více než u zbývajících dopravců.
Dopravci si objednali celkem 39 vozidel, na osm tramvají mají ještě opci. Celkem 13 zamíří do Frankfurtu, 22 do Cottbusu, čtyři do Brandenburg an der Havel.
Tříčlánkové tramvaje jsou ze 70 % nízkopodlažní, budou plně klimatizované. Mají dva hnací otočné podvozky a jeden běžný neotočný podvozek. Součástí je informační a kamerový systém pro lepší přehled řidiče a zvýšení bezpečnosti provozu. Nové tramvaje nahradí současné vysokopodlažní vozy. Ve městech dosud jezdí i tramvaje z produkce ČKD Tatra (KTNF6 a KT4D) z 80. let.
Společný tendr tří měst a jejich dopravců (Cottbusverkehr, Verkehrsbetriebe Brandenburg an der Havel a Stadtverkehrgesellschaft Frankfurt/Oder) byl vypsán už v roce 2018, výběr zdržoval soud o vítěze.
Dopravci požadovali téměř totožná vozidla, která musejí být současně schopná provozu ve třech velmi odlišných prostředích.