Škoda dodala první tramvaj do Cottbusu, postupně nahradí vozy z ČKD

Nová tramvaj 47T pro Cottbus. Foto: CottbusverkehrNová tramvaj 47T pro Cottbus. Foto: Cottbusverkehr

Podobné tramvaje zamíří do dalších dvou německých měst.

Odebírat
Upozornit na
guest
8 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Traman

Alespon to me lepsi interier nez ty skodovacke kraksny v Brne.

Honza

Zase na kamionu 😤. Proč nejela po své ose??? Zas tak daleko to není!
(Vtip)

Pavel

Za mě taky super. Líbí se mi ta subtilnost – na rozdíl od hromskýcn 15T i 52T. Podobně zdařilé jsou v tomto ohledu i tramvaje pro Ostravu a Plzeň.

Jakub

Přesně to jsem si řekl.

Ondra K.

Jenže tohle hodně závisí na požadované šířce vozové skříně a uspořádání pojezdu. Tramvaje pro Německo jsou užší, Plzeň a Ostrava má zase delší čela díky požadavku na plnohodnotné přední dveře.

Milan

Až na to, že optická subtilnost většiny typů tramvají je způsobena nutností půdorysného zúžení jejich čel (i zadních konců), protože jsou to tzv představky kolejových vozidel (obdoba tzv. převisům silničních vozidel) mezi krajem vozidla a k němu nejbložší nápravou/podvozkem. Přičemž při projíždění kolejových oblouků (tratě/koleje nemají zatáčky) takové převisy vozidel vybočují vně toho oblouku a zvětšují průjězdný profil tratě od osy koleje + v neposlední řadě, pokud jsou zadní dvaře vozu v takovím zúžení, tak řidič TRAM má problém dění před nimi vidět ve zpětných zrcátkách! TRAM 15 mají v celé délce stejnou šířku vozové skříně, protože krajní podvozky mají… Číst vice »

Jiří Kocurek

V ČR jsou tramvaje širší o 20 cm, na stejnou délku se tak vejde více lidí, což je ve velkých provozech (všech třech) výhoda.

Zdrasa

Stejně mi tenhle design přijde fajn. Jasně, designerskou cenu za progresivitu a originalitu asi nedostanou, ale já mám tyhle střídmé designy rád. Tak snad budou i technicky v pořádku a obyvatelům Cottbusi dobře poslouží.