Škoda dodá výzbroj do vozidel pro italskou správu železnic
Montážní vozidlo od společnosti Tesmec, ilustrační foto. Pramen: Tesmec
Vozidla budou moci být poháněna elektřinou z generátoru nebo z troleje.
Vozidla budou moci být poháněna elektřinou z generátoru nebo z troleje.
„Vozidla budou vybavena elektrickou převodovkou a bimodálním pohonem“
Elektrickou převodovku jsem teda ještě neviděl a bimodální pohon je taky nějaký newspeak, ne?
Elektrická převodovka je elektrický přenos výkonu, jaký má většina dízlových lokomotiv.
Bimodální pohon bude buď z troleje, nebo z generátoru poháněného dízlem.
Termín „Elektrická převodovka“ jsem tedy ještě neslyšel, i když elektrický přenos výkonu znám do detailu 😉
Asi nějaký pokus to říci jednoduše i laikům (na poměrně odborném fóru…).
No a termín „Bimodální pohon“ je opět nějaký jazykový kotrmelec, v češtině se běžně říká „dvouzdrojové vozidlo“. Přesně vzato, pohon je elektrický (protože dvojkolí jsou poháněna elektromotory) a může být buď závislý či nezávislý (na troleji). Často se mluví o elektrické trakci závislé a nezávislé, kde „elektrická trakce“ je definována jako „pohon dvojkolí elektromotorem“.
Fakt nevím, proč je potřeba vymýšlet nové pojmy…
Milouš Zeman kdysi hovořil o ostrůvcích pozitivní deviace. Toto je jeden z nich
Už třetí zpráva o nějaké zakázce pro českého železničního výrobce v Itálii za poslední týden. Jasně, nejsou to megakontrakty, ale i tak je to asi poměrně úspěšné nakupení za krátkou dobu.