Dopravci Železnice

Škoda dodá finským drahám sedm jídelních dvoupodlažních vozů

Interiér restauračního vozu pro finské dráhy VR. Foto: Škoda Transtech
Interiér restauračního vozu pro finské dráhy VR. Foto: Škoda Transtech

Společnost Škoda Transtech ze skupiny Škoda Transportation získala další zakázku na finském trhu. Finským státním železnicím VR dodá sedm nových jídelních vozů. Celková hodnota kontraktu je zhruba 600 milionů korun.

Novou zakázku oznámila Škoda Transportation v tiskové zprávě. Vozy budou uvedeny do provozu v letech 2021-2022, vyrábět se budou ve finském Kajaani.

Daří se nám posilovat naše postavení na skandinávském trhu jakožto přední dodavatel kolejových vozidel. Jsme rádi, že díky této zakázce budeme nadále pokračovat v naší spolupráci s finskými drahami, které mají ve své flotile více než 290 škodováckých vagónů,“ říká Petr Brzezina, předseda představenstva a prezident skupiny Škoda Transportation.

Transtech už dříve ještě vyrobil pro finské dráhy 26 jídelních vozů. Všechny typy vozů jsou koncipovány jako tlakotěsné, díky tepelné izolaci umožňují provoz až do -35 stupňů Celsia. Tlakotěsné jsou i přechodové uličky, díky nimž je pohyb mezi vagóny pohodlný a bezpečný.

Vozidla splňují TSI a jejich maximální rychlost je 200 km/hod. Všechny vozy mají silnou hliníkovou konstrukci, která je navržena dle platných bezpečnostních norem tak, aby deformační zóny v případě nehody pohltily důsledky střetnutí a prostor pro cestující zůstal uchráněn následků kolize.

Zákazníci oceňují naše restaurační služby a jejich popularita roste – v posledních několika letech o 20 %. Současně pokračujeme ve zvyšování kapacity našich vozů včetně restauračních. Od roku 2015 jsme investovali do obnovy vozů 235 milionů Euro,“ říká Maisa Romanainen, viceprezidentka Finských státních drah VR.

Restaurační vozy ze Škody Transtech nabízejí kompletní servis pro pasažéry. Součástí restauračního oddílu ve spodním podlaží vozu jsou kuchyně, prodejní pult a jídelna. Na jednom konci vozu je umístěna kavárna, která nabízí otevřený prostor pro setkání cestujících a zároveň může být místem pro kulturní program. Na druhém konci vozu je umístěn kiosek, který zároveň zajišťuje obsluhu horního podlaží. Oddíl pro cestující v horním podlaží je možné využít i jako konferenční místnost až pro 41 osob,“ dodal Zdeněk Majer.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Anonymni Petr
Host
Anonymni Petr

Dvoupatro, proč ne. Ale ta zelená, zakázaná barva do kuchyní a jídelen, v jídelním voze.

Jinak vizualizace mi přijde sama o sobě nepovedená. Ten vagón je moc „vysoko“ nad krajinou. Očekávám, že spodní patro bude nízkopodlažní.

Neuwelt
Host
Neuwelt

A na tu zakázanou barvu jste přišel kde?

liberal shark
Host
liberal shark

Hotový food court na kolečkách :-). Škoda že to u nás nikdy neuvidíme :-(.

Miki
Host
Miki

Nekde se nove jidelni vozy kupujou, jelikoz ta poptavka tam je. I u nas navstevnost za posledni roky sla nahoru a lidi je vic, proto cd jidelni vozy rusi a predelava na odporny bistra, kde si normalni clovek co ma listek do dvojky ani nesedne, pac je to cele 1 trida.

liberal shark
Host
liberal shark

A co vám brání koupit si lístek první třídy ?

Xaver
Host
Xaver

„které mají ve své flotile více než 290 škodováckých vagónů,“

Fakt vtipné. Většina těch vagónů je ještě z doby, kdy byl Transtech samostatný a nazvat je tak „škodovácké“ je asi podobné, jako nazývat Škodu 120 produktem Volkswagenu

Georg
Host
Georg

taky jsem si rikal kolik tech 842 tam proboha prodali…

Ondřej
Host
Ondřej

Dvě patra gastronomie ve finském podaní…první patro kyselá ryba a druhé patro brambory 😀

Standa
Host
Standa

Kde jsou ti, co vykřikují, ze Škodovka dělá šunty , které kromě ČD nikde nechtějí?

Kubrt
Host
Kubrt

Fakt myslíš, že tvrzení pana ředitele „VR… mají více než 290 škodováckých vagónů“ je korektní? Kdysi se takovému výroku říkalo chucpe. Škodovce náleží za koupi Transtechu velká gratulace a poklona.

liberal shark
Host
liberal shark

To jako mluvíte o tomhle finském vagoně ???

Y.K.
Host
Y.K.

Škoda tyto vozy ani nenavrhla ani sama přímo nevyrábí. Škoda se stala majitelem finské firmy Transtech, na kvalitu v Plzni vyráběných konstrukcí to nemá žádný vliv.

Y.K.
Host
Y.K.

Nicméně pro Škodovku tahle firma byl kauf, o tom žádná.

Jan Sova
Host
Jan Sova

No tak k nám se něco tak propracovaného dlouho nepodívá. To by musel regulátor zasáhnout a říct všem na hlavním koridoru (formou zpoplatnění např.), že s „pětima až jedenáctima staréma křápama na přeplněné štrece“ teda ne !!!

Radek Janata
Host
Radek Janata

U nás to nemá smysl především proto, že to český cestující nezaplatí. On totiž ocení, když místo takového vozu bude řazen další vůz k sezení a jízdenka tak bude moci být o 15% levnější.

Permonik
Host
Permonik

No ale proč taky. Není to tak davno co jízdenka do Prahy stala pomalu to co benzin do auta na tu samou trasu, člověk si chtěl dát plechovku piva a ejhle 40,- (za 12,- byla v supermarketu, za 20,- na nadráží) a toho odradilo od toho zvažovát občerstvení ve vlaku (bohužel tohle má více lidi vžito)…. Málo koho napádne dám si jídlo ve vlaku a nestravim hodinu na jídle v resaturaci, ale využiji jinak třeba. Můj názor je takový, že kdyby jídlo ve vlaku bylo cenově stejné jako jinde (a ne s vysoko horským příplatkem) a nebo nabídne něco navíc… Číst vice »

Fedexak
Host
Fedexak

Pokud jedeme modrým vlakem, tak si vždycky dáme tu výbornou svíčkovou nebo alespoň to koktejlové ovoce v průsvitném kelímku… Cena jídla je velmi přijatelná či snad ještě levnější – pro porovnání s běžnou hospodou kde je cena jídla někde 179 – 220 kaček. Vim že tam měly levnější pivo než je běžná cena v hospodě za 50 kaček – tuším Budvar za 40??. Musím říct že se nabídka a kvalita hooodně zlepšila a ta svíčková je prostě boží..

Permonik
Host
Permonik

To už tady na webu někdo taky chvalil svičkovou ČD, u těch jejich hlavních jídel ty ceny mají v pohodě (musím někdy zkusit). Včera jsem si porovnával jejich nabídku jídel, tak je dost problém i srovnání, protože RJ ani LE nemají jidelní vůz, ČD a potom další linky ve spoluprácí OBB, PKP IC je mají. U ČD když to vezmu snidaně, jídlo bych teď ochutnál. Ale u Snidaně city a Tapas má přijde že za dost peněz dostanu take ždipky a hodně mi chybí popis. Taky mě překvapilo že nemají na vyběr třeba hánackou, poděbratku, kofola. Gambrinus – plech za… Číst vice »

Daniela Řeháková
Host
Daniela Řeháková

Já jsem teda byla zhrozená když jsem se posledně do nabídky občerstvení u Českých drah podívala. Ve vlacích s restauračním vozem jezdím v podstatě jenom pracovně a tudíž první třídou (protože zaměstnavatel má paušální in-kartu a je mu to tudíž jedno, ne proto, že bych chtěla rozhazovat jeho peníze), a když jsem se podívala do nabídky, že bych si dala alespoň kávu, protočily se mi panenky. Káva dražší než v Praze na hlavase (což je skoro to nejdražší, co v česku seženete). Navíc menu a ceny různé dle „klientely“ (z/do které země vlak jede). Já vím, bussiness je bussiness, a… Číst vice »

Fedexak
Host
Fedexak

Já si nemyslím , že by nabídka jídel a nápojů byla přemrštěná – naopak mě ceny vel mile překvapily a považuju je za více než příznivé.. Pokud si pamatuju správně – svíčková byla za lidových 140,- kávu sice nepiju – měl jsem horkou čokoládu – ale nabízím srovnání běžných míst kam se chodí na kávu nebo horkou čokoládu (mají víc než jen jednu provozovnu a čisté záchody) – začít můžete u nejlevnějšího Tchiba a Paula za cca 79,- s malými hrnečky,přes Boulevard , Costa café až po Starbucks za 99,- – 119,- za kávu/čokoládu. Co si pamatuju tak cena v… Číst vice »

Permonik
Host
Permonik

Ty ceny máte z jákeho města? Já se nepamatují že bych dál za kávu více jak 50,- kč….
Teď by mě zajimal spojítost kávy, horké čokolady s toalety……

Ondřej
Host
Ondřej

Nejdražší kafe je v ČR v Karlových Varech – espresso 79 Kč – a co se mě týká, za to espresso ve vlaku platím 39 Kč, v Praze stojí téměř všude 45 Kč, což ostatně stojí i v mém odlehlém rodném malém městečku. Navíc koukám na aktuální menu zde a nabídka je ještě bohatší, než jindy.

https://www.jidelnivozy.cz/uploads/menus/foodMenu/5.pdf

Permonik
Host
Permonik

Co to je za nabídku? Já když hledál nabídku tak to ukázalo tohle: https://www.jidelnivozy.cz/uploads/menus/foodMenu/2.pdf což je poloviční oproti vaši….

X 1
Host
X 1

Rozdílné verze jsou Bistro vůz vs. Plnohodnotný restaurant s kuchyní.

navratp
Host
navratp

Moje zena jezdí v modrem vlaku kazdych 14 dni 3a pul hodiny tam a pak zase zpet. svickovou ji jeste nenabidli,. Jenom vodnate kafe a oplatek. Faktem ale je, ze za lidovou cenu.

X 1
Host
X 1

Jan Sova
A co potom na koridoru zůstane?
ČD Railjet, Interpanter.
EC Hungaria.
Leo Stadler Flirt
Metrans kontejnerové Nexy
Nic novějšího tam není !
Kam ty na ty vtipy chodíš?

Jan Sova
Host
Jan Sova

X1
a to jako že když není, tak nemůže být ??
Přesně tohle úzkoprsé uvažování vládne na SŽDC už celé dekády při plánování koridorů. Radši 200 km/h, 1 tubus v tunelu, na dalších 40 let dopředu, než vůbec nic. Co naplat, že za 40 let se bude už jinde ve světě „lítat po magnetech“, my tady máme svoje malé české hřišťátko za koblihu, párek a pivo….

X 1
Host
X 1

Jan Sova
Nejste s Petrem.r v příbuzenském vztahu?

Standa
Host
Standa

Lítat po magnetech se ve světě za 40 let kromě pár víceméně experimentálních tratí nebude.
Maglev je pěkná technologická hračka,ale tak drahá, že nemá ekonomický smysl.
Obzvláště v době levné letecké přepravy.
Myšlenka Maglevu byla populární v sedmdesátých a osmdesátých letech, kdy lítat letadlem bylo drahé a zdálo se, že elektřina bude díky jádru a tokamakům v podstatě zadarmo….

Partneři



CSCARGO