Škoda dodá do Sofie metro, naváže na zakázku pro Varšavu
Nové metro Varsovia od Škody. Zdroj: Facebook.com - Metro Warszawskie
Nové soupravy se budou vyrábět v Česku, Škoda je dodá do roku 2026.
Nové soupravy se budou vyrábět v Česku, Škoda je dodá do roku 2026.
už se ví jakou značku bude ŠT od 2029 používat, když prodala okřídlený šíp i název Škodě Auto?
Škoda Plzeň se snaží a je vidět, že se i opět daří. Jsem rád, že zůstalo alespoň torzo z tak původně velké a úspěšné strojírenské firmy. Pro mnohé by bylo možná zajímavé najít si něco z historie vzniku a provozu firmy Škoda. Také ohromná nabídka výrobků pro světové trhy. Energetika, lodní komponenty, potravinářství, gumárenství, zbrojařina, doprava, nebo střed kola v centru Londýna.
Na druhou stranu se Škode nedaří uspět v dalších VŘ na nové tramvaje. Poslední větší zakázky vyhrála cca 3 – 5 ) let zpátky a teď je začíná pomalu plnit. Po dodání tramvají pro Plzeň, Brno, Bonn, RNV, Braniborsko, Bratislavu, Helsinki a Tampere (které by mohly být všechny hotovy nejpozději do roku 2025) bude zbývat Škodě nedávné vítězství v tendru na tramvaje pro italské Bergamo a to je vše. Proto si mimo jiné myslím, že vítězství v tendru pro Prahu by se jim hodilo vhod.
Přesně tak. Jak to před pár lety pod generálním ředitelem Brzezinou v segmentu škodováckých tramvají na západních trzích vypadalo dost nadějně a rozjetě, v posledních pár letech je to teda dost bída.
Můžeme jenom hádat, čím to je.
A nemluvilo se, že ŠT vyvíjí automatické tramvaje bez řidiče? Myslím, že by DPP měl v příštím VŘ zvážit již nákup autonomních tramvají.
K těm je ještě daleká cesta. Především legislativní.
Na uzavřené trati možná, ale v centru Prahy?
To je nesmysl, a ještě dlouho bude.
Teď ještě nějakou zakázku na metro ze západních zemí .Jinak super.
Nedávno se Škoda chtěla prosadit v rámci jihovýchodní Evropy, protože tam budou zajímavé zakázky.
Jinak zakázky pro metro mohou být zajímavé z důvody nasazení automatického provozu místo strojvedoucich. A dále získá Škoda důležité provozní informace pro zakázky na metro v Praze.
To je všechno hezké ale ideální by bylo zbavit se nálepky ostblock s uspět na západním trhu a tim si tam otevřít dveře
Normálně ať Škoda má zakázky, na kterých vydělají, než aby se z politických důvodů někde pobízeli, kvůli politickým zájmům. Tím by totiž ze sebe Ostblok udělai zcela zaručeně.
Škodovka, ta druhá, nic takového nepotřebovala, patos stodvacítky je dávno pryč.
Akorát tam nasypali technologie z Volkswagenu a dělají to na platformě pro Audi, Seat apod… Takže tam toho moc ostblock nelze najít. Ale máte pravdu.
Pro Škodu, ne Závody V.I. Lenina.
no to už nebyly Závody VIL, ŠKODA tam dodávala lokomotivy od 60let do 90let . Takže to má autor trochu chybu.
Auto nato že by měl být znalec v oboru dopravy tak se projevil jako tupoun. Závody V.I. Lenina to byli jen v 50letech. Pane Sůro opravte si to v textu. A jestli tomu někdo nevěříte tak se trochu vzdelejte.
Že to nebyl ZVIL vám už vysvětlili, jinak poslední lokomotivy dodala do Bulharska Škoda už jako a.s. v 90.letech.
Ať si o Škodě myslíme cokoliv, jsou tyto dvě zakázky důležitou referencí před tendrem na soupravy pro linku D v Praze. A já zastávám názor, že čím víc konkurence, tím lépe.
A umí ŠT vyrobit automatické metro?
Automaticky se už otáčely 81-71M na Dejvické, když tam byla konečná. Technický problém je víceméně vyřešen (byť bezobslužný obrat ještě není plnohodnotný provoz s cestujícími, na druhou stranu je to jeden z těch technologicky složitějších úkonů).
Nicméně bezobslužnému provozu zatím brání platná legislativa.
Zajímavá náhoda, že Varšava 8 opčních souprav nechce a rázem je tu zakázka na 8 souprav do Sofie.
zavolejte lovce záhad
Ano je záhadou, jak dokázali za ty dva měsíce postavit koleje, po kterých ty původně varšavské jednotky budou jezdit. Aby z toho nebyla ostuda, že je koupí a budou 8 roků čekat.
Co je na tom zajímavého? Vždyť ten tendr byl vypsán dávno a mimo jiné jsou to dvě úplně odlišné soupravy, což už je i z popisu patrné… Varšav je vyrobena sotva polovina a vy si myslíte, že už opčích 8 někde stojí a čeká na jiného majitele?
Varšava 8×6, Sofia 8×4 vozy,
a nejsou úplně stejné, podobné ano ale stejné ne.
To zdejší experti nejsou schopni vstřebat.
Asi vypadla část textu:
“ Soupravy budou mít dva pro osoby na invalidních vozících,“
Jo, to je tedy denně 🙂
Doplnění: Sofijské metro nemá napájení ze třetí kolejnice na lince 3, kde se napájí sběračem z horního vedení.
Tam ale tyto vozy nepůjdou.