Škoda Auto začala vyrábět první hybrid, Superb dojede na baterii 56 kilometrů

Výroba vozu Škoda Superb iV. Foto: Škoda AutoVýroba vozu Škoda Superb iV. Foto: Škoda Auto

Automobilka Škoda Auto začala ve svém závodě v Kvasinách se sériovou výrobou svého prvního hybridního auta. Nový model Škoda Superb

55 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
R2R2

Nejhorsi na PHEV je to, ze je to casto v provozu vicemene jen hybrid, lide PHEV kupuji zejmena kvuli dotacim a danovym ulevam, i kdyz je mnohdy nemaji ani v umyslu dobijet. Muzete namitat, ze u nas nejsou zas tak vyrazne dotace na PHEV a mate pravdu, ale je treba vzit na vedomi, ze Skoda proda jen zlomek sve produkce v CR (u Superbu cca 9 %). Takze s nastupem PHEV papirove snizujeme produkci emisi, chranime vzduch ve mestech a poplacame se v Evrope po zadech jaci jsme ekologove, ale v praxi budou prinosy mnohem marginalnejsi, nez by po pohledu… Číst vice »

jip

To je bohuzel jeden z mnoha dukazu toho, jak je evropska komise odtrzena od reality. Papirove porad snizujeme emise CO2 u aut coz kazdy kdo auto ma vi, ze je poslednich 10 let jenom lez a tato lez je nyni umocnovala ele auty, kde jizda na elektrickou energii se povazuje za CO2 bezemisni.

dopravak

Vy si myslíte, že jsou lidé úplně pitomí? Proč by proboha auto nenabíjeli, když stojí km 4-5x méně? Pokud to mám do práce 20km, tak po práci hodím auto do zásuvky a přes týden jezdím jenom na elektřinu. Takže práce, nějaké pojíždění po nákupech, záleží na vzdálenostech, ale podle mě se dá reálně najezdit 10-15 tis. ročně čistě na elektřinu. K tomu pár tisíc na delší trasy, takže těch 35g více méně sedí. Když budete jezdit delší trasy, tak si prostě koupíte něco jiného. Spíše než rozvíjet konspirační teorie by chtělo se trošku zamyslet nad cílovou skupinou uživatelů.

R2R2

Prave naopak, protoze lide nejsou uplne pitomi, tak kupuji PHEV i kdyz je nemaji kde nabijet, pokud je to financne vyhodne. Ve velkych mestech Evropy je celkem bezne, ze tam ziji lide bez moznosti dobijeni.

Y.K.

Pořád nechápu co je na tom finančně výhodného, když to nebudu nabíjet. Slabší motor, tahat sebou baterku a elektromotory, které nevyužiju rozumně. Provozovat to jako čistě spalovací auto může jen hlupoň co si neumí spočítat náklady na palivo.

R2R2

PHEV bez dobijeni funguje jako hybrid a obvykle ma i pres vyssi hmotnost nizsi spotrebu nez verze ciste se spalovacim motorem, u spousty modelu neexistuje spalovaci, hybridni i PHEV varianta, takze volite mezi spalovaci a PHEV, kde PHEV ma obvykle nizsi spotrebu. K tomu jsou ve spouste zemi dotace pri nakupu, moznost odecist cast ceny z dani nebo treba nizsi registracni poplatek/dan … tedy je PHEV levnejsi k porizeni nez ciste spalovaci varianta. V neposledni rade se ve spouste zapadnich zemi plati nejaka forma silnicni dane, velmi casto je jeji vyse odvozena od emisi CO2. Hlupon by v mych ocich… Číst vice »

M.N.

Nezapomeňte na to, že např. toho auto můžete v Praze parkovat kdekoliv na modré zóně, finanční efekt je zde tedy nezanedbatelný.

MV.

Nicmene na to se muzete splehnout tak na 1-2 roky, podobne jako omezily hybridni vozidla omezi casem I PHEV a zustanou tak pouze elektro. Do peti let omezi i elektromobily na modrych – smysl modrych zon je aby se tam vesli mistni nikoli vsichni co jezdi na elektrinu.

jirka

tak tudy asi cesta vážení NEVEDE
řešení- hlavní silnice – trolej 🙂 a na vedlešky holt baterka, jinak to nepůjde

Jouda

Pane jo…. To si s rodinkou můžeme naplánovat s tímto autem výlet na celý den, 25 km od baráku, dát zmrzlinu, vychcat se a šup zase domů, než nám dojde šťáva. To je ale Mega velká motivace k nákupu Eco aut….

JiP

Asi jste nepochopil princip plug-in hybridu. Na elektriku opustite mesto a pak jedete zbytek na benzin, dojezd to ma jako klasicky spalovak a po vetsinu dlouhe trasy to take jede jako spalovak.Ciste pri jezdeni ve meste to ma „vyhodu“ ze kdyz pravidelne nabijite, tak kratke trasy na nakupy jezdite jenom na elektriku. Zasadni problem ale je jestli superb skoro za milion je auto pro davy na jezdeni na nakupy…… Za sebe vubec nechapu, do jakeho segmentu zakazniku a typu pouzivani toto auto miri.

Jirka B.

Pokud budete chtít být super eco moderní, tak ano, ale jestli to bude jako u Aurise, kde nesmíte na elektriku jet více, než 45 a moc prudce šlapat na pedál, tak se stejně bez spalováku neobejdete :o)

Já takhle zažil zklamání, když jsme si to letos s půjčeným Aurisem přihasil do Vídně a zůstal stát v zácpě u Stadlau. Baterka na 98%, zapnul jsme ti teda na popojíždění režim „EV“ a na baterku jsem v zácpě ujel celých 860m. Pak to píplo, nastartoval se benzíňák a auto suše oznámilo, že „režim EV byl ukončen z důvodu vybití baterie“.

Y.K.

Auris je ale hybrid, ne? Ne plug-in hybrid. To je nesmírný rozdíl v kapacitě baterie. Hybridy se počítají v podstatě na jeden rozjezd (resp. cyklus), ne na nějaké velké akumulování energie (a už vůbec ne z nabíječky) pro delší čistě elektrické ježdění.

Pedro72

Tak zaprvé je to full hybrid, takže bych nesrovnával. A zapínání EV režimu v koloně nemá smysl, auto samo má víc rozumu a nedovolí baterku vyluxovat, při delším přískoku si rádo pomůže krátkým zapnutím motoru. I těch 45km/hod je spíš orientační limit, často auto vypne petrol i při výrazně vyšších rychlostech. Třeba CHR s podobnými střevy dává čistě elektrický pohon i kolem 80 km/h.

Cyklista

Pokud chcete jet čistě na elektřinu tak spíše 20, reálně na letních gumách ujede tak 45 km, ale nic vám nebrání odskočit si i 200 km na prohlídku hradu na fosilní palivo =)

Jiří Kocurek

„emise CO2 činí v kombinovaném provozu méně než 35 g/km“

By mě zajímalo, jak je omezena délka kombinovaného provozu. Protože celých 930 km to rozhodně nebude. 35 g/km odpovídá spotřebě 1,5 litru na 100 km. Můj tip je 56 km elektricky a pak 25−30 km na benzín a honem rychle nabít baterii.

Alf

Jo, a taky v tom není započtené CO2 na výrobu elektriky.

Jiří Kocurek

To už ale výrobce auta neovlivní, zda budete automobil provozovat v jaderné Francii nebo v uhelném Polsku. Sice si do smlouvy můžete dát podmínku o 100% zelené elektřině z veřejné sítě, ale bude vám to platné asi jako smlouva na zalívání parku v Hamburku vodou z Labe, s podmínkou, že to nebude voda z Vltavy protože Temelín.

PetrD

A u benzinu/nafty je snad zapocitano CO2 z těžby,distribuce a rafimace?

jip

Toto je dulezity komentar. U ele aut se kritizuje napr. efektivnost elektraren prenosu, ani nabijeni neni zdaleka 100% konverze ale je zajimave, ze benzinu a nafty se energeticka narocnost pri vyrobe nejak zapomina. Jsou to pritom desitky milionu tun hmoty, ktere je nutne prevest na tisicikilometrove vzdalenosti, to cele uvest v refinerii narocnou vakuovou destilaci k varu, predestilovat, vycistit a dale dorafinovat. Tak jak se nekteri smeji majitelum ele aut ze elektrika se bere v dirce v zasuvce tak na druhou stranu obhajci spalovaku asi maji pocit ze se ze zeme pumpuje rovnou natural 98 a nafta.

jozka

A on snad nekdo resil tezbu, upravu a dopravu paliva elektraren?

jip

…tady jde ale o to, ze nejaka skutecne relevantni studie o celkove energeticke narocnosti hovorici ve prospech ele aut neexistuje, kolik energie se spotrebuje na vyrobu klasickeho auta a kolik ele auta, kolik energie se spotrebuje na vyrobu a distribuci fosilnich paliv od vytezeni po okamzik jejich spaleni, totez ele energie, vytezit miliony tun uhli, rozdrtit, roztridit, prevest vlakem do elektarny, spalit, distribuovat….atd. Abychom pak treba nezjistili, ze kdyz se podrobne rozpocita energeticka narocnost vyroby napr. bioslozky do nafty, tak bilance je negativni. A o to bezi v celem tomto elektro/fosil boji, kde je skutecne pravda, protoze kazdy segment si… Číst vice »

Y.K.

Každý trh jiné složení zdrojů, takže těžko udělat jednu studii. Třeba u nás je zhruba 50 % energetický mix fosilní/obnovitelné. Takže i v naší uhelné energetice máte půlku elektrické energie nefosilní. Dalším významným faktorem elektropohonu je rekuperace, tedy recyklace pohybové energie, což je něco co spolovací motory neumí (hybridy částečně ano).

Náročnost na výrobu můžete zanedbat, protože hlavní problém jsou ty hromady tun bordelu co vylétají výfukem (komínem) za provozu každého vozidla.

Jiří Kocurek

Proto má elektropohon opodstatnění leda tak při popojíždění ve městě. Který !@#$%^&*()_+ zrušil v Praze trolejbusy?

Jiří Kocurek

Lov zvěře? Neexistuje! Pol Pot zakazoval dokonce i lovit ryby!
Dost často vám řeknou že psa chovat můžete, ale pokud pro něj chcete opatrit krmení, tak je všecko špatně. Jelikož pes na vegetariánské stravě jaksi nepřežije.

Zlínka

Počkejte, přijde Česká Gréta a ta vám tu elektriku do ty hlavy natluče. Pak dostanete šlapací autíčka a ne superb. Šmejdi jedny neekologický 😄😅

R2R2

Je to cele trosku komplikovanejsi. Na zacatku testu mate nabitou baterii a jedete jeden cyklus za druhym, dokud uroven baterie znatelne klesa, v cyklech, kde dochazelo k poklesu, predpokladate ze se jelo na energii ze zasuvky. Zmerite CO2 vypustene behem techto cyklu. Zmerite emise CO2 behem cyklu s „vybitou“ baterii. Z delky cyklu s nabitou baterii odectete na zaklade namerenych emisi pomernou cast a ziskate teoreticky elektricky dojezd. Mrknete se do tabulky s takzvanym Utility Factorem (vyjadruje jakysi koeficient vyuziti baterie, u PHEV s malym dojezdem predpokladate nizsi procento nez u PHEV s velkym dojezdem, zavislost neni linearni). Na zaklade… Číst vice »

JiP

Problem plug-in hybridu je, ze na elektriku to nic moc neujede, pak jede stejne na benzin ale cena je temer identicka s plnotucnym elektroautem. Cena tohoto modelu je skoro 900 000 nejaky zaklad, pokud prihodite trochu vybavy budete hrave ke 1 100 000Kc-doslova lidovka. Jestli je neco skutecne nedocene tak klasicke hybridy. Mame napr Yaris hybrid, kombinovana spotreba mesto/dalnice max do 4.5l/100, ve meste klidne i pod 4 l a pritom cena auta je porad podobna klasickemu spalovaku.

Panoramix

Osobně myslím, že tento typ hybridů je zatím nedoceněn. Dojezd na elektrický pohon naprosto dostačující na poskakování v kolonách po městě a relativně úsporný benzínový motor vhodný na běžné ježdění. Emisně pro městské aglomerace určitě značné zlepšení a přitom bez nutnosti omezovat se na delších jízdách a neustále přemýšlet, kde a jak dobíjet. Z mého pohledu by bylo ještě lepší spojení s dieslovým motorem, který má obecně nižší spotřebu. Prodloužil by se tím také celkový dojezd. Ale asi tam bude problém se zástavbou do motorového prostoru.

JiP

Je ale auto velikosti superbu v hodnote skoro milion ten typ na jezdeni a skakani po meste urcene pro davy? Proda se toho naprosto mizive mnozstvi takze vliv na ovzdusi ve meste to bude mit zcela nepatrny. A mimochodem emise z aut jsou problem mozna nekolika nejvetsich mest v CR. My mame klasicky hybrid takze po meste taky jezdim na elektriku. Predevsim v zime ale pusobi doslova komicky, kdyz bzucim elektoautem a z rodinych domu okolo cesty se vali dym z palenych petek a uhli tvorici……i kdybych jel smradlavym coudicim naftakem, tak je to v dane situaci uplne jedno, protoze… Číst vice »

NBumBum

Korporát kde pracuji má sídlo v centru Prahy. Protože máme garáže (jako každá administrativní budova) polovina lidí dojíždí autem z nějakých periférií pár kilometrů za Prahou. Z politických důvodů mimo top managementu všichni musí mít škodovky (Superb). K tomu si už teď firma připlácí za „zelenou“ elektřinu, takže hybrid by pro ní mohl být další krok jak získat zelené body. Korporátů (zákazníků) s takovým myšlením/nastavením je mnoho…

jip

Z ekonomickeho hlediska automobilky jsou asi takovi zakaznici k nezaplaceni, realna otazka ale je, cemu to realne v „ekologii“ pomuze a nakolik je to pouze druh pozerstvi.

Y.K.

V dojíždění po městě to pomůže hodně. Všechny ty zácpy ve špičkách po Praze (Brně) a smog s tím spojený nejsou z lidí co se snaží dostat do Berlína, drtivá většina jich jede ze satelitu do města. 10, max 20 km. A dojíždění autem do práce je opravdu obrovská zátěž pro město.

Frantisek

Na to jsou ale nejlepší záchytná parkoviště u železnice, protože emise nejsou jediným problémem individuální autodopravy, byť asi nejpalčivějším.

Y.K.

Tak určitě, bylo by to ideální, ale spousta lidí pojede autem tak jako tak.

jip

No otazka je jestli kdyby penize misto do zeleneho nabozenstvi elektroaut byly investovany do podstatneho zlepseni verejne dopravy jestli by nebylo dosazeno realneho efektu a doprava by byla opravdu verejna pro vsechny misto dotovani aut pro bohate.

Y.K.

Nebylo, některé lidi do MHD prostě nedostane ani párem koní. Přece nepůjdou někam na zastávku a …

jip

Moje prvni otazka ale byla, jestli auto velikosti superbu je ten typ auta, ktery se ma pouzivat na poskakovani v zacpe ve meste a jestli auto v takove cenove relaci ma vubec sanci se rozsirit v takovem mnozstvi, aby to melo na prostredi ve meste vubec nejaky vliv. To co vy pisete je nejaka vize a ja se ptam ciste na technicko-ekonomicke otazky, ktere jsou hlavnim indikatorem mozne uspesnosti nejake vize.

Y.K.

No není, ale je to typ auta pro lidi, kteří chtějí svého Superba, chtějí s ním jezdit do práce a na chatu či co já vím kam.

Je to zatím takový nějaký mezistupeň, časem asi zanikne, ale zatím je to asi řešení pro ty, co by rádi elektro, nechtějí Teslu ani nějaké „elektro do města“ a chtějí jen jedno aby zvládlo i delší cesty.

Masovějšímu rozšíření pomůžou asi jedině restrikce. Třeba nízko/bezemisní zóny v centru města atp., do té doby to bude spíše pro lidi s vnitřní motivací.

jip

Asi souhlas az na ten konec. Obavam se ze auto je jiz natolik nepostradatelnou soucasti zivota civilizovaneho cloveka, ze zadne vyznamne restrikce ani nemohou vzniknout, jelikoz jakakoliv vlada, ktera by to udelala by sla okamzite od valu. Vzdyt na vlastnictvi automobilu je uz dnes navazano tolik sluzeb. Napr. veskera periferni obchodni centra, kde se dnes realizuje podstatna cast beznych nakupu, by byla nepouzitelna atd…

Y.K.

Tak restrikce asi přichází v úvahu jen u přetížených míst, kde stejně většina jezdí MHD a menšina to ucpává IAD, jako centrum Prahy. Na maloměstě a periferiích to nikdo (zatím) řešit nebude, ani to tam nemá až takový význam z hlediska hluku a emisí.

JiP

Jenze toto co pisete je v prikrem rozporu s politikou politbyra Bruselu, ktery tlaci elektromobily pod mantrou snizeni emisi CO2 ! POkud budou ele auta resit emise NOx a sazi v centrech mest, tak je to logicke a je to asi jedina spravna cesta. Problem ale je, ze hlavnim tlakem na vyrobu ele aut je ze spalovaci motory se dostavaji na fyziklani limit v produkci CO2 a tato se umele a lzive snizuje tim, ze provoz ele auta se povazuje s nulovymi emisemi CO2.

Y.K.

Ono to není uměle. Elektroauta jsou z energetického pohledu bezemisní, protože pro elektrárny se CO2 (i další) emise měří a počítají už při výrobě el. energie a musí se vyplácet emisními povolenkami. Nemá logiku emise počítat dvakrát, jednou v elektrárně a jednou v elektrickém spotřebiči, jednou jsou započítané a to statčí.

Jinak si pletete limity NO a CO2. Snižovat limity NO je dost náročné a souvisí se všemi těmi EURO (či americkými EPA atp) normami, CO2 nijak snižovat nejde, čistě je to navázané na spotřebu, kolik paliva se spálí a sváže s kyslíkem, tolik vyletí výfukem.

JiP

…to je tezka demagogie! Kdyby se to ele auto nenabijelo, tak by se prece tolik uhli nespalilo. Ele auto je zkratka dalsi spotrebic, kvuli kteremu se musi navysite vyroba elektricke energietudiz zvysit emise CO2 z elektraren.

GPGP

Co2 jsou prý 35 g na km, tak to nevím jak to počítají, asi že auto jede prvních 50 km na baterie, pak jede na benzín dalších 50 km, kdy je opět baterie nabitá.
Ale určitě převažuje jízda na benzín, což pochybuji že udělá 35 g na km.
Počítám že v zimě, kdy se v autě topí a klesá i kapacita baterie je dojezd max. 40 km.
Tzn. hodně málo

Y.K.

Mě tenhle koncept přijde ideální protiargument k tvrzení: „pro mě elektromobil není, protože občas jedu i delší trasu než dojíždění po městě“. Pro občasnou jízdu mimo běžný dojížděcí okruh je tohle ideální elektrický koncept. Pro notoriky co autem jezdí do práce by naopak 52 km mělo být dostačujících a zvládnou to čistě elektricky.

Jsem docela zvědav, s jakým úspěchem ho Škoda prosadí v naší sazomilné zemičce. 🙂

Jirka B.

Ale pouze za předpokladu, že jej máte kde nabíjet, což poměrně hodně lidí, kteří bydlí v panelácích, prostě nemá. A ani garáž není výhra. My máme pro cca 25 garáží na jističi nějakých 32A, je to vlastně akorát na svícení, případně vysávání a tak podobně. Pokud si tam všichni po práci připojí EV, nebo hybrida, nenabije nikdo nic. Ostatně i v DE přišli na to, že většina plug-in hybridů zásuvku od doby, co vyjela z autosalonu neviděla, takže žvásty o „sazomilné zemičce“ jsou úplně mimo. Ti lidi prostě nemají jinou možnost a chovají se zatím celkem logicky a předvídatelně. Jakmile… Číst vice »

Y.K.

Tak to je samo sebou, že to v první řadě musíte mít kde nabít.

Y.K.

Sazomilná zemička tohle rozhodně je. Slyšel jsem od spousty majitelů Wolksvagenů že je aféra s diesely netrápí, oni jsou s autem spokojení, lidi vymontovávají DPF, protože kdo by to platil a policie to má poměrně na háku (zato v Rakousku je vyhmátnou jedna dvě)atp.

Jirka B.

No, nechci Vám brát iluze, ale ani v AT je nevyhmátnou. Jezdím po AT poměrně dost a to jak dálnice, tak okresky a čoudící nafťáci tam jsou prostě taky, i když samozřejmě (s ohledem na finance) v menší míře, než tady v ČR. Policie je tam vidět o něco více, než v ČR, ale že by to nějak extra řešila, to ne. Hezký den. J.

Y.K.

Je jasné, že jsem si trochu zapřeháněl, myslel jsem to tak, že v AT riziko sankce hrozí, u nás skoro ne. Též jsem tam viděl čudící diesely. Vám též hezký den.

Jiří Kocurek

Jenže největším zdravotním rizikem jsou mikrosaze, které … není vidět. Bez přístrojů ty saze nenajdete.

rory2k

Cože?! Celých 56 km? Pane jo, to je terno;-))))) kde se přijímají přihlášky do pořadníku?;-)))))))))

Y.K.

Hihihi, hahaha, smějeme se vlastní hlouposti, když někdo čte jen titulky a pak mlátí smajlíky.

Jedná se o plug-in hybrid, takže po té co ujede 56 km čistě na elektřinu a baterka je „na nule“, může nahodit motor a jet na spalovák. K čemu by tam asi jinak byl 1,4 TSI.