Automobilový průmysl Automobily Elektromobilita

Škoda Auto začala se sériovou výrobou elektromobilu Enyaq iV

Sériová výroba modelu Enyaq iV. Foto: Škoda Auto
Sériová výroba modelu Enyaq iV. Foto: Škoda Auto
Elektromobily se vyrábějí na stejné lince jako vozy Octavia a Karoq, automobilka investovala přes 800 milionů korun do přestavby.

Společnost Škoda Auto dnes začala se sériovou produkcí nového modelu Enyaq iV. Jde o druhý elektromobil, který se v Česku vyrábí.

Automobilka vyrábí nový model na stejné lince společně se svým klíčovým modelem Octavia a také SUV vozem Karoq. Do přestavby linky automobilka investovala 32 milionů eur (858 milionů korun).

Enyaq je prvním automobilem značky Škoda Auto, který se od počátku vyvíjel jako elektromobil. Vychází z modulární platformy pro elektromobily (MEB) koncernu Volkswagen. Automobilka počítá s tím, že jich denně bude vyrábět až 350.

„Enyaq iV je prvním sériovým modelem značky ŠKODA, který byl od začátku koncipován jako čistě bateriový vůz. Tím klade naše nové SUV zcela jiné požadavky na výrobní procesy a sled výrobních operací než modely se spalovacím motorem,“ řekl Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti Škoda Auto za výrobu a logistiku.

Automobilka upravila statiku budovy, navíc dimenzovala technologie pro přepravu dílů na hmotnost čistě bateriových vozů i montovaných komponentů. Kromě toho automobilka zavedla například instalací termokamer bezpečnostní opatření v oblasti manipulace s bateriemi. Tyto kamery nepřetržitě kontrolují teplotu ve výrobní hale a v případě zjištění odchylky vyhlásí poplach.

Nový model je i nejdražším autem v nabídce automobilky, nejlevnější verze stojí 1,059 milionu korun.

V Česku se vyrábí elektromobil také v Nošovicích, kde Hyundai vyrábí model Kona Electric.

23 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
medvěd

Pěkné, ale vydrží mi týden v zimě v Prášilech při -15 ?

Jaroslav

Redakce: Už by to opravdu chtělo tu placenou verzi. Množství reklam je dnes enormní.

boris

A přitom ho stačí ponechat nepřipojený na nabíječku dva měsíce a můžete baterii vyhodit. U spalováku to bude jen za 4000, u Eniaqu za několik set tisíc.

kulhán

Já si myslím, že auto si každý kupuje aby ho používal a ne aby ho nechával 2 měsíce na nabíječce.
To zkus někde jinde tyhle kraviny.

tom

A co když pojedu na delší dovolenou?

Lojza

Nestane se vůbec nic. Nabíjení se ukončí…

Zdeněk

Kam jen chodí vedení koncernu na ty nové názvy škodovek? Vždyť to zní, jako když opilec škytne…Ale auto to je moc pěkné. Za ty peníze by však mohlo mít větší dojezd.

Pitrys

Název je OK

Václav John

Auto vypadá zajímavě, ale bude ho za tu cenu někdo kupovat? Obyčejný dělník na něj asi nenašetří.

boris

Dělník ho bude pouze vyrábět, ale může si vzít na něj úvěr za 8% ročně a splácet dalších deset let.

Petr

Když si „obyčejný dělník“ nemůže dovolit elektroauto, novýho iPhone a mladou milenku, tak se nic z toho nemá prodávat? 🙂

Pitrys

Pouze ve státech se štědrou dotační politikou.

Pišta

Ach ta cena…. 😔

JiP

Dle me jedna z nejhezcich Skodovek soucasnosti. Kdyby si „musel“ koupit ele. tak to bude Enyaq, jakoze doma Skodu uz dlouho nemame. Navic Enyaq je z meho pohledu zajimavy tim, ze to neni ciste SUV ale interierem je to neco mezi SUV/MPV. Navic oproti ID3 a ID4 me prijde hlavne vnitrni design takovy „lidsky“ zatimco ID3 a ID4 na me pusobi uvnitr velice stroze. ID3 na to ze to je auto za milion mi prijde uvnitr vyslovena slabota. Cenu a onen ekologicky prinos nebudu hodnotit.

Vladimír

Souhlas, myslím, že mateřský koncern zapláče…když srovnám Enyaq s e-golfem tak myslím že není co řešit.

R2R2

e-Golf neni tak uplne konkurent Enyaqu, ale spis pomalu koncici model, ktery bude nahrazen ID.3. Konkurentem Enyaqu je ID.4, coz je do znacne miry auto podobne Enyaqu, ale pravdepodobne (nezkoumal jsem) nabidne neco navic, aby se od low-end znacky odlisil.

Vladimír

Chápu, ale Enyaq se mi prostě líbí víc…

Adolf

Škoda, že nedodávají ty termokamery jako příslušenství, třeba do garáže…

Poudy

Předpokládám že máte domácí termokameru kterou kontrolujte svůj mobil.

Miky

Spolecne s vykonnou mobilni hasici jednotkou 😁

J.K.

Taky marně přemýšlím, když to uvidíte hořet, co jako vymyslíte…. 😀

noerf

Ohledně hašení elektroaut by šli obnovit bývalé požární nádrže v obcích.
Na druhou stranu například Nissan má jinak udělanou baterii než Tesla, takže při nárazu minimálně v rychlosti do 50 km/nehoří (testoval to i německý ADAC). Na druhou stranu má Tesla významně větší dojezd.

yxc

V USA je regostrováno 247 mil. vozidel, z toho 1 milion elektromobilů.
Když vezmeme, že tam denně shoří 150 spalováku mimo nehody, tak to vychází 54 750 požárů ročně a necelých 223 požárů na milion vozidel a rok.
Elektromobilů maj v provozu milion, z toho vic jak půlka jsou Tesly. Ročně mají tak tři požáry a o každém výjde članek po celém světě. Pokud by hořeli i ostatní elektromobily jako Tesla, tak to pak dělá 6 samovolných požárů na milion elektromobilů. To mi přijde jako zatracený rozdíl.

Partneři

Škoda transportation