Automobilový průmysl Automobily Elektromobilita

Enyaq. Škoda Auto odhalila název pro své první SUV, které pojede jen na baterie

Nový název modelu Škoda Auto. Foto. Škoda Auto
Nový název modelu Škoda Auto. Foto. Škoda Auto

Do seznamu modelů Škody Auto přibude letos nový název. Automobilka představila nové jméno pro svůj první vůz kategorie SUV, který bude čistě na elektrický pohon.

Nový název automobilka představila v tiskové zprávě. Název Enyaq má písmenem E symbolizovat elektromobilitu, Q je pak charakteristickým písmenem pro vozy SUV ze Škody Auto (Kodiaq, Karoq, Kamiq).

Podle automobilky je jméno odvozeno z irského slova „enya“, které znamená „zdroj života“. Samotné slovo enya pochází z původního irského slova „eithne“ a lze je volně přeložit jako „esence, duch, princip“. Nové jméno se vyslovuje stejně, jako se píše.

Nový model má být postaven na koncernové platformě MEB, automobilka ho chce představit ještě letos. Do konce roku 2022 chce společnost prezentovat celkem deset čistě elektrických modelů. Do roku 2025 mají představovat čtvrtinu všech prodejů.

Automobilka uvedla, že do vývoje elektrifikovaných modelů a do rozšiřování uceleného a vzájemně propojeného ekosystému pro moderní a ekologická řešení mobility investuje dvě miliardy eur.

Prvním čistě elektrickým vozem Škody je model Citigoe iV.

27 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Karel

Dokonce pořizovací cena a i cena za 1 km je dražší jak u spalovacího motoru.

Karel

Elektro auto, naprosto slepá ulička.

Vojtěch

A kolik to stojí?

Démon

Pojízdný první počítač 🙂

Jakub W

kuci z německa nepochopily proč mají být auta na elektriku? aby měly malou spotřebu, SUV je tomu vlastně úplný výsměch
já bych to četl „inak“ ale to asi neprojde

Automobilka uvedla, že do vývoje elektrifikovaných modelů a do rozšiřování uceleného a vzájemně propojeného ekosystému pro moderní a ekologická řešení mobility investuje dvě miliardy eur.
sorry jako ale ta věta je celá sr..ka. jaký ekologický ekosystém? tak ať chodí pěšky ne?
a jak je to vlastně s Toyotou? ta už elektriku zavrhla a jde do budoucnosti s vodíkem?

Démon

Myslím, že SUV je ideální, protože je kam dát baterky než se posunou technologie dál. Lidé také za SUV platí více, takže cena kolem 1,5 mil. nebude problém
… ale je to věc názoru.

VSid

1,5 milionu nebude problém? Provokace, že? To bude problém pro 99 % lidí.

Dalibor

Asi tomu nerozumím, ale patrně se vede nějaká soutěž o „co nejulítlejší“ název s povinným písmenem Q. Německy to nic není, Česky taqky ne… tož nevím. POslední dobou názvy nějak nechápu. Ten Kodiaq je taky divný slovo.. medvěd je kodiak, ostov taky, jestli se nepletu. KArok zas byli indiáni, ale nikde tam nebylo Q… Enya je nějaká bohyně a taky zpěvačka, nicméně obě bez Q… Přičemž tu zpěvačku rád poslouchám…

Poudy

Dalibore, už zase všemi nerozumíte a zase za to může celý svět? Nebo na co si tu stěžujete tentokrát? 🙂

Dalibor

nechápu tu q mánii. JInak to jsem já furt si na něco stěžující, svůj názor píšící… Ještě mne napadl Eniac, ta smečka elektronek tvořící v podstatě první úplný (nebo jeden z prvních) počítač.

Kubrt

Smyslem Q je upoutat pozornost, což se zjevně daří, jak vidíte sám na sobě 🙂

dada

Fakt je ze pozornost poutaj. Ale stejne i nadale budu jezdit Renaultem. to je uz takovy muj osud.

Dalibor

Škodaq bude prodávat už jen výhradně autaq. Nemáš q nejsi simly clever. Připadá mi to tragikomický

Démon

Určitě by si vymyslel něco lepší ty tragikomiku. Mě se to líbí

Dalibor

Když si brát příklad v německu tak co třeba BMV? 525 a každý ví o co jde i bez q.

blonďák

Jednoduché V? Není to málo, Antone Pavloviči?

VSid

Pochopitelně kdo má vyšší než průměrný IQ, si nekoupí vůz značky Škoda, a už vůbec ne elektrovůz.

kanafasik

příští bude Škoda Qaq

eLKá

Elektronický pohon…
Tak asi jde o překlep, ale pobavil 😉

liposh

Já si zase vzpomněl na pokyn k vypnutí motoru toho opancéřovaného Peugeotu 605 ve filmu Taxi taxi. „Ňak…Ninjaaaa“

Arimatejsky

Zpěvačku Enyu jsem měl rád, snad nová Škoda dosáhne jejího úspěchu.

Kubrt

Mě to tedy evokuje ten prehistorický počítač 🙂

Dalibor

Budem doufat, že vevnitř není stádo elektronek, to by dojezd nebyl moc dlouhej…

Jiří Kocurek

Eniac byl ve své době supermoderní a patřičně drahý, mohla si ho dovolit jen US vláda. Spousta firem zůstala u děrných štítků a přešla pak rovnou na polovodiče.
Pochybuju ale, že Eniaq bude mít výkonovou regulaci v podobě lampového zesilovače.

dada

jestli se nepletu, tak eniac se programoval prepinacema a teprv po case mu upravili „vstup“ na derny stitky, cimz se programovani znacne zrychlilo. paku mu udelai dalsi upravu a zustaly derny stitky a k tomu paralelni zpracovani instrukci.

dada

nedovedu si dnes predsravit to stado elektronek vcetne dekatronu s houfem rele… masakr, ze to dali dohromady a ze to fungovalo!

Martin V.

Ale představa, že bych si dnes koupil nějaký software a přinesl si ho domů na děrných štítcích je opravdu legrační. Ani snad nebudu přepočítávat kolik by těch děrných štítků muselo být místo jednoho CD (což už tak skoro minulost).

Partneři

Škoda transportation
RLP
CSCARGO