Škoda Auto udržela hranici milionu prodaných aut. V Číně oslabila o více než třetinu, dvojkou je poprvé Karoq
Škoda Karoq. Foto: Škoda Auto
Automobilka je mírně optimistická ve výhledu na letošní rok.
Automobilka je mírně optimistická ve výhledu na letošní rok.
V Číně je tan propad prodejů obrovský, dokonce tak velký, že by mělo dojít ke změně koncepce a marketingu. S takovými propady tam potom budeme mezi ostatními prodejci trpaslíky.
Automobilka měla letos na 39 dní uzavřené české závody… To bylo loni.
díky.
Ta Čína tam nevychází. Nástup „SUV“ variant je pro mě velmi překvapivý a pouze utvrzuje to, že Škoda není a nemá být Dacia. Je to takový nižší standard VW. A proto je tak oblíbená nejen u nás, ale i u našich sousedů. Za hlavním městem, českým pivem, je Škoda největší českou chloubou. 🙂
Ano, naše národní automobilka.
Tatra není dost česká?
Tatra je moravská 😉
Morava byla dobyta a obsazena Čechy už asi 1000 let zpět:-) – https://cs.wikipedia.org/wiki/D%C4%9Bjiny_Moravy
A kdo z majitelů, vrcholného managementu, hlavních designerů u Škody Auto jsou Češi? Utahovat šroubky u pásu zvládne kde kdo.
Vývoj?
V Brně máme také hodně „českých firem“, kde ve vývoji finálních produktů pracují téměř samí Češi – Redhat, Siemens, Thermo-Fisher Scientific, Honeywell, nevšiml jsem si, že by o nich ve světě někdo mluvil jako o českých firmách. Škoda je německé auto postavené na německé platformě, pár špatně placených českých vývojařů ve světě nikoho nezajímá.
Tohle škodovkářům nevysvětlíš. Vůbec nechápou, že v Česku běží vývoj obrovského množství sofistikovaných produktů, včetně satelitů a družic, umělé inteligence, robotiky, optoelektroniky a mnoha dalších…
Většina z nich si myslí, že „blbé“ auto je výkřik technologie…
Ono by to pro ní nakonec tak špatný být nemuselo. Kde je Škodovka co se prodejů soukromým osobám týče, kde je její bestseller Octavia? Za onou Dacií. Hrdost nad „domácí“ automobilkou, kde si většina těch hrdejch koupí jen olítanou verzi po firmě mi přijde horší, jak kdyby ze Škodovky ta Dacia byla a většina si jí mohla koupit novou i jako rodinný auto. Ve firmách by se to kupovalo taky a možná ještě víc, protože ne každá firma Škodovce holduje. A nová Octavia na základech minulý generace VW pořád nebude špatný auto.
Škoda má v segmentu firemních vozidel několik přesností – smlouvy s několika leasingovkami, autorizovaný servis v každém okrese. A segmentaci pro kategorie ředitel, manažer, technik.
Třeba Dacie se naopak kupují do vlastnictví firem pro řemeslníky na stavby – levné auto, velká užitnost.
Hlavní předností pro fleet je cena, kde Škodovka dokáže jít až na neskutečně nízké částky.
Něco o tom hovoří i to, že více než 80% Škodovek registrovaných u nás je pro firemní zákazníky.
Nejsmutnější na celém tom je to, že ti hrdí škodovkáři, kteří si v bazaru koupí zánovní Superb za něj dají víc, než původní firemní zákazník za nový.
A T mobile a etc dělají co ? Ty samé rozdíly v ceně pro korporace a obyčejné smrtelníky …
Obávám se, že přístup T mobile a etc je dlouhodobě neudržitelný. Jde jenom o tom, kdy jim řeknou, že východní manýry už nikoho nezajímají.
Hlavně se v článku píše, že domácí trh je až na 4. místě a představuje zhruba 8 % z výroby, tak by nebylo taktické tomu přizpůsobovat strategii. Borec z montovny s 25 hrubého holt dělá to, na co měl, tak musí i jezdit tím, na co má.
Historicky měla Škoda standard nad běžnými modely jaké pak vyráběl VW, a dnes zvláště s uvedením Golfu VIII je tomu tak opět.