Škoda Auto si staví vlastní most Laurina & Klementa přes D10, na dálnici má být méně kamionů

Vizualizace podoby mostu přes D10 do areálu Škody Auto. Foto: Škoda AutoVizualizace podoby mostu přes D10 do areálu Škody Auto. Foto: Škoda Auto

Nová komunikace bude sloužit pro návoz dílů do automobilky a expedici hotových aut.

45 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan Nesůra

Jsme odborné periodikum?
Pojmenování Exitů na D10, dle ŘSD:
Mladá Boleslav-jih (km 40), Mladá Boleslav-centrum (km 44), Mladá Boleslav-sever (km 46)
Jsme česky psané periodikum?
Nová komunikace bude sloužit pro návoz dílů do automobilky
a PRO expedici hotových aut.
Ale je to tady marný, je to marný, je to marný … diletanti

Pavel Skládaný

Nic tak převratně inovativního. Už JZD Slušovice si v 80.letech postavilo vlastní dálnici.

Jiřik

Až na to, že postavili veřejnou čtyřpruhovku II. třídy, žádnou soukromou dálnici jen pro JZD.

Petr

A nechtěla by Škoda Auto stavět všechny silnice a dálnice u nás? Loni začala projektová příprava a příští rok už se bude jezdit. Tomu říkám tempo!

Z750S

Je fakt, že by se to pohnulo. Stačí se podívat na to, jak to frčí. O cca 1km dal směr Turnov se staví nový „státní“ most mezi Kosmonosy a Horními Stakorami. Na skodovackym mostě se maká, kdežto na státním je asi furt technologická přestávka 😒

Jiřik

Určitě tam bude cedule, kdo je dodavatelem. Nejsou to náhodou slavné M-Silnice?

Projektant

Docela mě překvapilo, že to bude čtyřpruh. Ale tak asi vědí, co dělají, a hlavně za svoje…

Zbyněk

Já jsem se nedočetl, kdo to platí. Škoda auto je investorem, ale těch 650 milionů může být pokryto dotací ze státního.

Blzx

Jakej by byl dotační titul? Tohle není Agrofert.

Zbyněk

Agrofert je jediným příjemcem dotací?

Jiřik

Ještě že ten Agrofert existuje, nebylo by jinak do koho kopat. 😀

Dusanh

Dovolím si jen upozornit na skutečnost, která celou akci rámuje: pro Škodu Auto je efektivnější investovat vyšší stovky MKč do této stavby (s výhledem na ještě další úpravy), než „opustit“ (záměrně píšu v uvozovkách) nebo upravit stávající systém dodávek dílů. A podobné to bude i v dalších firmách, tím spíše když třeba tak úplně kritický tlak na just in time nemají.
Co z toho vyplývá pro železnici, nechť si doplní každý sám…

Železniční nákladní doprava musí nabízet dostatek pružnosti, což ale s dnešním katastrofálním nedostatkem kapacity realizovat nelze.

Viktor Nárožný

Ono je to trochu jinak. Drtivá většina dodavatelů sídli v bezprostředním okolí fabriky. A přepravovat něco z Jaroměře, Lysé nad Labem, Mnichova Hradiště či Liberce do ŠKODY po železnici opravdu nikdo nebude. Pokud jede něco ze zámoří nebo z větších dálek… pro toto zboží má ŠKODA vytvořeny sklady ve fabrice či v bezprostředním okolí…

Martin

Ano, z liberecké Magny už to nikdo vlakem vozit nebude. Vlečka v Magně byla totiž zrušena … a tak na I/35 a D10
vidíte jeden kamión z Magny za druhým.

Viktor Nárožný

I kdyby ta vlečka zrušena nebyla, tak by to po železnici nikdo nevozil. Navíc Magna má v Boleslavi plochu, kde se ty nárazníky montují z polotovarů, dovážených z Liberce. A ta plocha… světě div se, zavlečkovaná není.

Baraba

Máte pravdu, v automobilkách už většinou Just in time nenajdete. Většina jede v režimu Just in sequence……

Dusanh

Taky proto jsem to „just“ napsal s malým písmenem, jako obecný popis. JIT je (zatím) pro veřejnost známější pojem.

Viktor Nárožný

Jak co a jak kde. v JISu jsou díly, které jsou variantní a u každého auta jiné. Vše ostatní je v JIT. A zase…taková ŠKODA používá hodně variant, ale taková Toyota v Kolíně měla před pár lety v JIS pouze 3 díly…

Petr

Můžete mi, prosím, osvětlit ten termín „Just in sequence“? Just in time ještě jakž takž chápu, jako, že se to dodá v okamžiku, kdy je to potřeba, ale in sequence nevím, jak si vysvětlit nějaký rozdíl. Díky předem.

V.N.

Je to o tom, že díly dodáváte na linku v tom pořadí,jak jsou auta vyráběna. Takže když dodáváte zpětná zrcátka a auta se zjednodušeně řečeno vyrábí v pořadí modré-zelené-červené… tak musíte ty díly setřídit v tomto pořadí. Cílem je, aby manipulant nepřemýšlel, co na auto namontovat , ale aby příslušný díl vytáhl z palety a namontoval jej.

Martin

Když jim to zákazníci v ceně auta zaplatí tak vlastně proč ne.

vitapb

Tohle se jim dost možná zaplatí jen z úspor. Mimoto to byl celkem nutný krok pro další expanzi závodu. A prostě lepší řešení.

Jiří Šturma

Dlouhou dobu odkládaný projekt. :- ) …. velmi hezky zpracované video. Škoda, že se ve videu nezapojila více bezpečnost = manipulace s břemeny na jeřábů a k tomu v těsné blízkosti osoby nebo osoby na lešení a pokládka nosníků? Krása je o detailech …. zde se bohužel nepovedlo. ;- ) …. Simply Clever??

Jan Lukšo

Na nejúrodnější půdě v kraji stavět sklady,parkoviště,spalovny,mosty?Za to by se ti co to vymysleli měli snažit v pekle!

Jiří Kocurek

Most té úrodné půdy fakt zabere hodně. Obzvlášť když vede přes dálnici.
A jinak Laurin s Klementem tu fabriku založili tam, kde ji založili. Že se 100 let po jejich smrti rozrostla, za to už nemůžou. A přesťehovat tu fabriku? Kam? Nebo ji zrušit, zakázat, zničit, vzteky vystřílet ty, kteří budou proti?

rozinka

Hlavně jestli sám žijete v dřevěné chýši a svítíte svíčkou (z pravého vosku). Žádná elektřina z uhlí ze severočeských dolů, jen je teda záhada, kde jste ji sebral na psaní svého příspěvku.

czhunter

Proč zrovna takhle?

Dle jeho logiky – i kdyby žil v tisícipokojovém paláci, ale bylo to na neúrodné půdě (a také se tam těžilo to uhlí pro jeho soukromou elektrárnu), tak je to v rámci jeho logiky úplně Ok.

Viktor Nárožný

Co si budeme povídat. Jedním z lidí, který si tuto stavbu prosadil byl jakýsi pan Dědek. Ano , správně… jde o miliardáře, který vlastní několik logistických parků v republice a měl i má nadstandardně dobré vztahy s vlivnými škodováky. Pan Dědek vlastní všechna pole vedle dálnice do kterých tento most bude směřovat. Zkuste hádat, jaké má s nimi úmysly ?? Budoucím cílem je navíc tento prostor vedle dálnice zavlečkovat.. až bude Všejanská/Bezděčínská spojka a nová stanice Boleslav východ…

Poudy

No já nevím, není to tam poněkud zadrátovaný?

Viktor Nárožný

To se všechno dá vyřešit…

Jan Lukšo

Jo jo koupit pole za desetikoruny.Je to jednička bonita (nejúrodnější půda v kraji),pak zkorumpovat politiky a oni zařídí změnu územního plánu na průmyslovou zónu.Síťování pozemku -něco manyžeři z německé Škoda Auto, zbytek politici z našich daní.Vydělá dalši miliardy za sklady-čert ty prachy vem. Budeme žít v zabetonováné krajině s plechovkama a dělat levnou pracovní sílu,pak kupovat drahý chleba z dovezené pšenice.Ekologie Škoda ?simply není

Jiřik

Poděkuj Karlu Loevensteinovi, Vilému Hromádkovi, Karlu Hrdličkovi a dalším ekonomickým potentátům, kteří tu Klementovu manufakturu začali rozšiřovat na velkovýrobní fabriku už před 95 lety. 🙂
A pak samozřejmě Josefu Šimonovi, Miroslavu Vignerovi, Miloslavu Zapadlovi a Janu Banýrovi, kteří ten závod v 60. a v 80. letech rozšířili na více než 80 hektarů včetně deseti kilometrů vlastních kolejišť. 🙂

K.S.

Rychlá typografická: zdvojené méně v nadpisu.

xXHonza

Jsem nikdy nepochopil proč radši neudělají vlečku na elektrovlaky když už to staví. Ohání se nějakou ekologií a pak budou smrdět v okolí kamiony….

Blzx

Cože? Vždyť tam vlak je v současnosti na hraně kapacity. Možná až do boleslavi nepovede železnice ze začátku 20. století, tak půjde přeprava po kolejích navýšit.

David

Ten kamion co to rozvazi po zavode nemůže být s baterkou ci na CNG a být 10x levnější?

Ketchup1970

Na CNG a levnější ? Už tak rok ne . Mám CNG auto . Berlingo . Spotřeba 5,5kg CNG / 100km při ceně 53-58kc za kg . Naftové Berlingo bere 5,5-6 l nafty při ceně 44,9-45,9 za litr ..

Jenda

Tak když v koncernu kamiony vyrábí, bylo by nejjednodušší s testováním začít u sebe.

Jiřik

Otevřte si na Mapy.cz letecký snímek automobilky a zjistíte, že už teď jsou tamní vlečky plné.

Jiří Kocurek

Na ty asi 2 až 3 km od skladů do fabriky k montážní lince?

A jinak ta vlečku na elektrovlaky má vést kam až? Aby to Správa Železnic zadrátovala až k napojení vlečky. Dotáhnout troleje do Mladé Boleslavi může jen SŽ.

Jarda Š.

Ona SŽ trolej do MB slibuje, ale příprava se vleče tak jako u prakticky všech železničních staveb.

Luboš Beneš

jojo SŽ je Slibotechna Železnic