cargo

Škoda Auto je poprvé druhou nejprodávanější značkou aut v EU, trh klesl o více než tři čtvrtiny

Nová Škoda Octavia, verze Liftback. Foto: Škoda AutoNová Škoda Octavia, verze Liftback. Foto: Škoda Auto

Škoda Auto dosáhla v době velké krize automobilového trhu velkého úspěchu. Poprvé v historii se stala druhou nejprodávanější značkou na

Škoda Auto dosáhla v době velké krize automobilového trhu velkého úspěchu. Poprvé v historii se stala druhou nejprodávanější značkou na trzích Evropské unie.

Vyplývá to z dnes zveřejněných výsledků o registracích nových vozidel v Evropě, které zveřejnila Evropská asociace výrobců automobilů. Podle nich došlo v dubnu k registraci 20 007 nových vozů Škoda. Více bylo v dubnu registrováno jen vozidel značky Volkswagen. Tržní podíl Škody Auto na trzích EU stoupl ze 4,9 na 7,4 %. Škoda tak těsně předstihla BMW, konkrétně o 229 vozidel.

Čísla za duben jsou výrazně zkreslená uzavřením autosalonů v řadě zemí a celkovou situací na trhu. I  tak jde pro tuzemskou automobilku o velký úspěch, který není zcela náhodný: v pořadí výrobců automobilů Škoda Auto roste dlouhodobě, stejně jako její tržní podíl. Od ledna až do dubna letošního roku je čtvrtou nejprodávanější značkou. V žebříčku prodejů za celou Evropu, tedy i včetně Velké Británie a zemí EFTA, je Škoda Auto za duben třetí ještě za BMW. Celkové výsledky za duben dosud samostatně Škoda Auto nezveřejnila.

Trh s novými auty zažil v dubnu podle očekávání extrémní pád o 76,3 %, od začátku roku pak o 38,5 %.

Nejprodávanější značky v EU (duben / leden – duben)

Volkswagen 34 161 / 329 803

Škoda Auto 20 007 / 160 048

BMW 19 778 / 152 250

Renault 17 929 / 188 888

Ford 14 976 / 132 340

Mercedes 14 413 / 154 503

Peugeot 14 404 / 183 348

Toyota 14 111 / 153 556

Audi 13 741 / 136 759

Opel 11 321 / 117 048

Tagy ACEA Škoda Auto Top
9 komentářů