Automobilový průmysl Automobily

Škoda Auto je poprvé druhou nejprodávanější značkou aut v EU, trh klesl o více než tři čtvrtiny

Nová Škoda Octavia, verze Liftback. Foto: Škoda Auto
Nová Škoda Octavia, verze Liftback. Foto: Škoda Auto

Škoda Auto dosáhla v době velké krize automobilového trhu velkého úspěchu. Poprvé v historii se stala druhou nejprodávanější značkou na trzích Evropské unie.

Vyplývá to z dnes zveřejněných výsledků o registracích nových vozidel v Evropě, které zveřejnila Evropská asociace výrobců automobilů. Podle nich došlo v dubnu k registraci 20 007 nových vozů Škoda. Více bylo v dubnu registrováno jen vozidel značky Volkswagen. Tržní podíl Škody Auto na trzích EU stoupl ze 4,9 na 7,4 %. Škoda tak těsně předstihla BMW, konkrétně o 229 vozidel.

Čísla za duben jsou výrazně zkreslená uzavřením autosalonů v řadě zemí a celkovou situací na trhu. I  tak jde pro tuzemskou automobilku o velký úspěch, který není zcela náhodný: v pořadí výrobců automobilů Škoda Auto roste dlouhodobě, stejně jako její tržní podíl. Od ledna až do dubna letošního roku je čtvrtou nejprodávanější značkou. V žebříčku prodejů za celou Evropu, tedy i včetně Velké Británie a zemí EFTA, je Škoda Auto za duben třetí ještě za BMW. Celkové výsledky za duben dosud samostatně Škoda Auto nezveřejnila.

Trh s novými auty zažil v dubnu podle očekávání extrémní pád o 76,3 %, od začátku roku pak o 38,5 %.

Nejprodávanější značky v EU (duben / leden – duben)

Volkswagen 34 161 / 329 803

Škoda Auto 20 007 / 160 048

BMW 19 778 / 152 250

Renault 17 929 / 188 888

Ford 14 976 / 132 340

Mercedes 14 413 / 154 503

Peugeot 14 404 / 183 348

Toyota 14 111 / 153 556

Audi 13 741 / 136 759

Opel 11 321 / 117 048

9 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Míla

…a PSA? Jenom Opel 117tis…

Vít Jůza

“ V žebříčku prodejů za celou Evropu, tedy i včetně Velké Británie a zemí EFTA, je Škoda Auto za duben třetí ještě za BMW. “ Nějak nechápu, jakou zvláštní roli v celé Evropě má několik zemí EFTA. Spíše by stálo za ujištění, zda je z Turecka a Ruska počítána poctivě jen jejich Evropská část.

Eduard

Dá rozum, že když jsou lidé na karanténě, tak jaksi nemohou nakupovat auta. Co by teď měla EU udělat, tak slevit se svých rádoby ekologických požadavků, aby firmy zbytečně nemuseli platit pokuty, aby mohli dále bez problémů fungovat. Protože pokud bude EU trvat na svém, tak to nejen automobilovému průmyslu způsobí nedozírné problémy.

Márty

Chybka v článku, podle tabulky předstihla Škoda BMW ne o 29, ale o 229 vozidel 🙂

Gawain

Kdo by to byl v roce 89 řekl, že bude Škoda před takovými značkami jako je Renault, Audi, Opel, Ford atd.

jozka

Ja bych z jednoho mesice v extremni situaci nedelal nejaky velky zavery…

Kubrt

Nebyli a asi ani nebudou trvalou dvojkou, ale ve společnosti světových značek se pohybují zcela jistě.

Greta

Světových ne, evropských.

Jiří Kocurek

Z velkých světových automobilek v tom výčtu chybí jen GM a Honda, ostatní velké značky tam jsou.

Partneři

Škoda transportation
RLP
CSCARGO