Škoda a Iveco předaly první trolejbusy pro francouzské město Limoges

Trolejbus Iveco s výzbrojí Škoda pro město Limoges. Pramen: Škoda ElectricTrolejbus Iveco s výzbrojí Škoda pro město Limoges. Pramen: Škoda Electric

Po více než roce od uzavření smlouvy předala plzeňská Škoda Electric první dva ze tří objednaných kloubových trolejbusů francouzskému městu

16 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
liposh

Ještě před pár měsíci Škoda dodávala 30Tr a 31Tr jako nejnovější a teď už má 35Tr 🙂 Je pravda, že tohle čelo je obrovskej krok kupředu oproti tomu nudnému SOR designu 30Tr a 31Tr.

dopravák

Na vzhled čela ani celého vozidla žádné vozidlo nejezdí a názor na vzhled je jen záležitostí zvyku a vkusu jednotlivce – mě třeba design vozidel od firmy SOR vůbec nedráždí a nemám žádný důvod jej hanit, navíc každý design je poplatný aktuální módě a za nějakou dobu budou i ty současné „futurizující“ tvary překonány nějakými „modernějšími“.

liposh

Ve skutečnosti se naprosto mýlíte. Tuhletu „obecnou pravdu“ že na vzhledu nezáleží do společnosti vypouští vždy akorát líní, hloupí a neschopní lidé (a Vy ji potom převezmete, protože se nad tím nezamyslíte) . Je to stejné, jako se stokilovými děvčaty, které se samy sebe snaží přesvědčit, že na vzhledu nezáleží a důležité je, co je v hlavě. Ale všichni dobře víme, že je důležité co je v hlavě A plus k tomu ještě na vzhledu záleží. 😉 A to stejné platí kdekoliv jinde, i u trolejbusů.

Pražák

Konkrétně v čem? U MHD jde o to, aby jezdila na čas, dostatečně často, v dostatečné kapacitě a vozidlo bylo čisté. Pokud je toto splněno, je mi fuk zda přijede SOR či MAN. Stejně nemám na výběr. Kromě šotoušů se o značku autobusu, tramvaje, trolejbusu či metra nikdo nezajímá.

Kubrt

Ještě by tu mohlo zaznít, že se jedná o model Iveco Crealis a je to Urbanway s jiným čelem a kapotovanými koly. Před několika lety škodovka dodávala výzbroj pro 49 podobných vozů pro Boloňu.

Martin V.

A k čemu je ta kapotáž kol? To má snižovat odpor vzduchu při rychlostech ve městě? Nebo je to dyzajnová frajeřina?

Kubrt

Je to jen design, Francouzi jsou na podobné vychytávky dost citliví 🙂
Tady http://www.cs-dopravak.cz/zpravy/2019/6/9/trolejbus-koda-35-tr-na-zkoukch-v-nancy?rq=Nancy je „sesterský“ stroj (původně postavený jako Urbanway) s normálními poklicemi a ten se mi líbí mnohem víc, což je tedy dané i tím nátěrem samozřejmě. Možná, že nakonec ten modrý projde dalším restylingem a nakonec skončí jako bílý v Limoges.

Kubrt

Aha, teď jsem si ten článek na „dopravákovi“ přečetl pořádně a opravdu ten modrý prototyp zamíří do Limoges.

Martin V.

Jo, ten modrý taky nevypadá špatně, ale nakonec si to dopravci stejně dají do svých barev. I když teď mě napadlo využití pro ta zakrytovaná kola – pokud budou mít celovozovou reklamu, tak můžou žádat víc peněz za větší plochu. 🙂 A taky jsem si vzpomněl, že nádherné kousky Škoda 606 DN se zakrytými zadními koly vyrobil Sodomka pro ČSD už v roce 1938 https://www.ivecocr.cz/data/files/time-line-images/168/1937-autobus-3-168.jpg a IVECO se skrz Karosu k jeho tradici taky hlásí.

Jan Pytela

Tohle je krása

dopravák

Martin V.: A nemůže ta kapotáž kol třeba i přispívat ke snížení hlučnosti v provozu (jak je tomu třeba u pražských tramvají)?

...

By mě zajímalo kdy bude hotový trolejbus pro DSZO???

Sitgestravel

Vypada to dost osklive. Snad to aspon bude dobre slouzit.

Xaver

Naopak vypadá skvěle. Lepší než cokoliv, co se dodává do českých měst.

A.R.

To je otazka vkusu, ktery se neda nijak hodnotit.

Přemek

Dobrý počin.