Původně to mělo jít bzeneckou Doubravou v profilu 1+1 (zakryté kvůli ptákům) a s omezením na 80 km/h. To už však neplatí a ŘSD plánuje dle vyjádřen Mátla stavbu v profilu čtyřpruhové dálnice.
ŘSD u těchto úseků uvádí zahájení stavby na roky 2027 respektive 2026. Jak to bude s úsekem přes Bzeneckou Doubravu se uvidí, ŘSD uvádí rok 2029. Ale na stránkách Bzence v aktualitách se píše, že po jednáních ministr přislíbil začátek stavby 2026. Slibem nezarmoutíš, uvidíme jak to bude vše reálně.
Ottis
2 let
Bojím se jen jediného, jak to bude vypadat ve Bzenci a Strážnici po dokončení tohoto úseku. Kéž by už mělo ŘSD blíže k dobudování D55 od Bzence k Hodonínu.
Mám pochybnosti o tom, zda se motoristé, kteří chtějí pokračovat dále na západ směr Hodonín, budou chtít „vracet“ do Veselí nad Moravou. Všichni budou pokračovat dále na Kyjov přes Bzenec nebo na Hodonín přes Strážnici. Do Veselí pojedou maximálně kamiony, pokud se na 426ku pro ně hodí zákaz.
tak přes Veselí to jezdí už teď, tam celkově provoz ubyde, resp. se částečně přesměruje na I/54 od Bzence. Ve Strážnici se to také přesměruje, ale na nevhodnou silnici, což je klikatá II/426 přes náměstí Svobody
To je podle me taky nerealne, vytocit se s kamionem na krizovatce Skacela x Veselska moc nepujde, pres Veselskou branu tam ani neni videt. Pro Straznici to bude jeste zajimave …
Veselí i Strážnice jsou nesmysl, Jednak je to zajížďka a hlavně Strážnice je v podstatě od Bzence obousměrně neprůjezdná. Bzenec – Vracov – Vacenovice – Ratíškovice. Nejrychlejší a nejméně komplikovaná trasa. Tyhle obce čeká deset zajímavých let
máte pravdu, tato varianta jmě ani nenapadla. Každopádně tranzitní nákladní dopravu nebude problém v těchto úsecích zakázat, osobní tama pojede.. Extravilánové úseky jsou ve velmi dobrém stavu po rekonsturkci i se solidním šířkovým uspořádáním. Průjezdy obcemi vcelku taky ok až na pár problemetických části, např. ostrý oblouk v Ratíškovicích na příjezdu od Vacenovic (ul. Dědina x Vacenovická). Možná by ještě zvládli postavit provizorní přeložku (cca 800m) podél kolejí a napojit se na II/432 mimo toto úzké místo.. Ale otázka kdo by to platil 😀
V Ratíškovicích se plánuje v souvislosti se zrušením železničního přejezdu odbočka na pětapadesátku u býkárny. Nevím nakolik to tam dobře znáte, ale v Ratíškovicích od Vacenovic u smyku rovně, přes tzv Lišinovo k nové pekárně, za býkárnou po nově vybudované silnici na I55 , ta by měla sloužit jako exit k budoucí D55
Ve Veselí budou mít klid. Už ho tam mají 2 roky. Bzenec se Strážnicí se promění v dopravní peklo. Nikoho to nebude zajímat protože nemají 50000 obyvatel.
tak díky výrazně vyšší hustotě osídlení na Moravě oproti Čechám a rozmístění větších sídel není moc jiná možnost.. dálniční síť je navržena adekvátně, ale rozhodně nejde o žádné předimenzování… v Čechách je radiální síť nutná vzhledem k tomu že je Praha uprostřed, D0 je samozřejmě absolutní nutnost a doplnění tangenciálních vazeb dále od Prahy výhledově také.. Na druhou stranu aktuálně plánovaná síť na Moravě už bude dostačující, tangenciální vazby v Čechách zatím jen ve stádiu vzdálených úvah
Radiální síť v Čechách není nutná, jde o přežitek plánovačů z období minulého režimu. Celý ten koncept je špatně, protože svádí dopravu na jedno místo, kde se ucpe. Morava má obecně lépe rozvrženou síť.
jako základ tam radiální sít být musí, která by byla vhodně doplněná o tangenciální vazby.. Nebo byste chtěl ignorovat Prahu která je uprostřed Čech a stotisícové města okolo byste nepropojil přímo s Prahou (Hradec, Liberec, ČB, Plzeň, Ústí)?? Ať chceme nebo ne, minimálně co se týče osobní dopravy je drtivá většina zdrojová/cílová v Praze. Tranzitu je výrazně méně, u nákladní dopravy to samozřejmě je spíš naopak, minimálně ve směru D1-D5/D8… Stačí se podívat na jiné evropské země kde mají hlavní a zároveň největší město +/- ve středu, všude je radiální sít jako nezbytný základ, který je dále rozšířen (Francie, Španělsko,… Číst vice »
Ano, radiální síť jako základ. Ale kouzlo je v detailech (počtu radiál). Méně je někdy více a místo nich doplnit tangenty.
Ne, my raději budeme budovat hromadu radiál, takže bude x desítek let neúnosná situace kolem Prahy, než někomu dojde a povede se mu protlačit nějaké tangenty.
Zajímavá reakce na můj příspěvek, podle mě úplně mimo. Když si to přečtete znovu a pomaleji, tak zjistíte, že nikde nemluvím o přidávání dálnic. Ale o tom, že se celá koncepce měla lépe navrhnout (v Čechách), kde budeme mít sice hromadu dálnic v radiálním směru, ale žádné tangenty. Dá se z toho vyčíst, že kdyby ubylo radiál a namísto nich se postavily tangenty, tak při stejných kilometrech dálnic to zvládne obsloužit republiku lépe. Ale pozdě bycha honit, bohužel toto už nepředěláme.
Které radiály by podle vás šly redukovat? Za mě asi jen D6, která by šla nahradit D7 + zkapacitněnou I/13 v tangenciálním směru, ale i tak by bylo nutné alespoň část I/6 od Prahy mít čtyřpruhovou, stejně jako bude třeba I/12 z Běchovic na Úvaly.. Někdo argumentuje zbytečností mít dvě dálnice do jižních Čech, jenže na jedné máte Tábor a napojení na J.Hradec, na druhé zas máte Příbram, Písek a napojení Strakonic, což jsou všechno dost velké sídla + samozřejmě spojení oběma do Č.Budějic
Protože zepelíny jsou nepraktické… Nicméně větší důvod bude počet míst obsloužitelných silnicí a dráhou, objem/hmotnost nákladu a vzdálenost na kterou se to vozí. Pokud běžný náklad vezete z jednoho kraje kraje na druhý tak to vlakem nemá smysl.
Jenže je radiální a radiální, to co tam je dnes, tak je to kruháč Praha. Lepší by IMHO bylo mít dálniční „mřížku“ či „objezd“ Čech a krátkými radiálami ku Praze, případně mřížkou kvalitních cest po aglomeraci kolem Prahy.
ano, podle mě nejlepší řešení kapacitní čtyřpruhy ve stopě I/19+29+20 (Humpolec-Tábor-Písek-Plzeň) a pak I/38+16 D1-H.Brod-Kolín-Nymburk-Mělník-Slaný-D6
Nevím jestli je na Moravě měrně vyšší hustota zalidnění (Morava má trochu míň obyvatel ale i o nějaké ty čtvereční kilometry je menší), nicméně tu nemáme nic co by deformovalo metriky jako Praha v Čechách.
A jak byste jednotlivé aglomerace Moravy chtěl jinak propojit? Je jich víc, není pouze jedna dominantní jak v Čechách (Praha). Brněnská 700.000, Olomoucká 400.000, Ostravská téměř milion, Zlínská 150.000 (silnicemi 1. třídy?). Ono možná vypadá, že celá Morava žije v Praze, ale opravdu to jenom tak vypadá. Osídlení není jenom v pár bodech hvězdicovitě vytryskujících z Prahy jak v Čechách, ale je rovnoměrnější. Moravou navíc prochází historický tranzit Balt – Terst – Řím, kdysi známý jako jantarová stezka (což dnes znamená místo povozů tisíce kamionů denně, parodie D46 opravdu absolutně nestačí), což je nutné také vzít v úvahu + nutnost… Číst vice »
Nekopne no. V letácích ŘSD mají zahájení 2030. Kromě toho se počítá s kategorií S12,5/80 (2+1), prostě krize. Slováci mají termín u jejich R6 stanoven na „po roce 2040“ 🙂
Možná proto, že je :Rychlá doba a on-time dodávky vyžadují rychlejší a širší cesty. Skladiště jsou v podstatě přesunuta na korby náklaďáků a vagóny a pro oblast jako ČR stačí jen 3 velká logistická centra.
Nebo aspoň tak si to myslím… Maršálskou hůl nenosím, takže by toasi vysvětlil lépe někdo z logistiky.
Jasně, v rámci boje proti betonování kraniny si každá firma postaví megasklad pro železniční kapacity a jednou měsíčně vypraví vlak, namísto +- 1 náklaďáku denně. A výroba chleba bude zlikvidována, protože žádná domácnost nebude chtít celoroční zásobu.
Přestaň ignotrovat existenci Metransu a kontejnerových přeprav obecně.
Děláš, jak kdyby na Ferdinandce za týden neprojel jediný nákladní vlak. A jak kdyby žádná příprava na VRT Moravská brána neexistovala, protože Přerov-Hranice kapacitně nestíhá.
V Čechách je dálniční sit postavena úplně blbě, kdy vše musi jet přes Prahu. Chybi hlavne moznost Prahu podjet z jihu kvalitni dalnici, treba pri ceste z Jizni Moravy do Zapadnich Cech, takze mate trasu hned o tretinu delsi. Chtelo by to dalnici z Jihlavy do Tábora ci jizneji na Plzeň, tak, aby ji mohlo byt vyuzito pro cesty z ČB.
V ideálním světe by existovala vize 3 proudé D1 a z ní úplně nová dálnice z Humpolce přes Tábor, Písek, blatnou až do Plzně a Varů. Pak by republika fungovala úplně jinak a lépe.
s tou třetinou velmi přeháníte, ač se to na první pohled nezdá, tak vzdálenost z D1(Exit90 u Humpolce) na D5(napojení I/19 u Plzně) je po I/19 přes Tábor jen o 20km kratší než přes Prahu (165 vs. 185km)!!! Tím ale nepopírám potřebu této dálnice, jen že i tak by to byla z Brna do Plzně +/- podobná vzdálenost… Zřejmě by se D19 trochu „narovnala“ ale to by bylo jen o pár km
Dobrá zpráva. Jen tak dál a až do Rakouska.
… je zajimave, ze at je ta dalnice v jakemkoliv terenu, tak na to vybudovani maji stavari 3 roky, takze to celkove postupuje snecim tempem. 🙁 P.
by to skoro chtelo jit cestou delsich useku, nez nejaky jednotky kilometru
A nebo zadávat více úseků naráz. Že by se třeba stavěly 3 úseky zároveň, staby by se zahajovaly max. půl roku po sobě.
…počkat, ony vlastně budou rozestavěné 3 úseky naráz v délkách 8,5+8,8+4,1 km a celé to má být hotové za 4 roky.
Zahájit víc úseku najednou neni to.sane jako mít více úseku…je to 3x víc procesních věci, například výběrových řízení na kde co.
Jo, jsem rád, že se staví. Úseku o jednotkách kilometru, co se pak staví 3 roky mi ale přijde málo.
Tempo výstavby jako takové je naprosto v pořádku. Co je tristní tak administrativní příprava. U nás běžných 15 a více let je přímo tragických.
A není to náhodou dané tím že náspy si musí sednout a beton vyzrát?
Aby tam ještě nenašli náhodou nějaké narychlo dovezené křečky nebo hady.
Nevite někdo jak to vypadá dál s úseky Rohatec – Hodonín – Břeclav? Nebo se čeká, až se vyřeší Bzenec – Rohatec?
Původně to mělo jít bzeneckou Doubravou v profilu 1+1 (zakryté kvůli ptákům) a s omezením na 80 km/h. To už však neplatí a ŘSD plánuje dle vyjádřen Mátla stavbu v profilu čtyřpruhové dálnice.
O tomhle už jsem četl. Mě šlo spíš o další úseky směr Břeclav.
K tomu asi nic ještě není. Ta silnice je relativně moderní (cca 80. léta) a dále kolem BV bude jenom dvojpruh na obchvatu.
ŘSD u těchto úseků uvádí zahájení stavby na roky 2027 respektive 2026. Jak to bude s úsekem přes Bzeneckou Doubravu se uvidí, ŘSD uvádí rok 2029. Ale na stránkách Bzence v aktualitách se píše, že po jednáních ministr přislíbil začátek stavby 2026. Slibem nezarmoutíš, uvidíme jak to bude vše reálně.
Bojím se jen jediného, jak to bude vypadat ve Bzenci a Strážnici po dokončení tohoto úseku. Kéž by už mělo ŘSD blíže k dobudování D55 od Bzence k Hodonínu.
Neměl byste se spíš bát, jak to bude vypadat ve Veselí nad Moravou?
Mám pochybnosti o tom, zda se motoristé, kteří chtějí pokračovat dále na západ směr Hodonín, budou chtít „vracet“ do Veselí nad Moravou. Všichni budou pokračovat dále na Kyjov přes Bzenec nebo na Hodonín přes Strážnici. Do Veselí pojedou maximálně kamiony, pokud se na 426ku pro ně hodí zákaz.
tak přes Veselí to jezdí už teď, tam celkově provoz ubyde, resp. se částečně přesměruje na I/54 od Bzence. Ve Strážnici se to také přesměruje, ale na nevhodnou silnici, což je klikatá II/426 přes náměstí Svobody
Někde jsem četl, že to přes Strážnici chtějí poslat mimo náměstí přes ulici Bzenecká a J. Skácela na křizovatku Nádražní x Veselská x J. Skácela.
To je podle me taky nerealne, vytocit se s kamionem na krizovatce Skacela x Veselska moc nepujde, pres Veselskou branu tam ani neni videt. Pro Straznici to bude jeste zajimave …
Mohli by to teoreticky zjednosměrnit. I/55 -> II/426 ulicí J. Skácela a II/426 -> I/55 ulicí Kostelní
Veselí i Strážnice jsou nesmysl, Jednak je to zajížďka a hlavně Strážnice je v podstatě od Bzence obousměrně neprůjezdná. Bzenec – Vracov – Vacenovice – Ratíškovice. Nejrychlejší a nejméně komplikovaná trasa. Tyhle obce čeká deset zajímavých let
máte pravdu, tato varianta jmě ani nenapadla. Každopádně tranzitní nákladní dopravu nebude problém v těchto úsecích zakázat, osobní tama pojede.. Extravilánové úseky jsou ve velmi dobrém stavu po rekonsturkci i se solidním šířkovým uspořádáním. Průjezdy obcemi vcelku taky ok až na pár problemetických části, např. ostrý oblouk v Ratíškovicích na příjezdu od Vacenovic (ul. Dědina x Vacenovická). Možná by ještě zvládli postavit provizorní přeložku (cca 800m) podél kolejí a napojit se na II/432 mimo toto úzké místo.. Ale otázka kdo by to platil 😀
V Ratíškovicích se plánuje v souvislosti se zrušením železničního přejezdu odbočka na pětapadesátku u býkárny. Nevím nakolik to tam dobře znáte, ale v Ratíškovicích od Vacenovic u smyku rovně, přes tzv Lišinovo k nové pekárně, za býkárnou po nově vybudované silnici na I55 , ta by měla sloužit jako exit k budoucí D55
Myslím samozřejmě železniční přejezd v Rohatci kolonii
Ve Veselí budou mít klid. Už ho tam mají 2 roky. Bzenec se Strážnicí se promění v dopravní peklo. Nikoho to nebude zajímat protože nemají 50000 obyvatel.
Od toho se dálnice stavějí, aby více lidí i věcí mohlo jezdit auty, ne? 🙂 A spousta lidí to „peklo“ nadšeně vítá.
Jako by tam dneska projely 4 vozy za hodinu a z toho jeden nákladní.
Úplně stejně jako po dokončení již rozestavěných 2 úseků. Bude totiž chybět tohle, aby se řidiči na tu dálnici vůbec dostali: https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavby/448/infoletak_d55-5506-napajedla-babice.pdf
PS: Borovský most – dálniční generuje naprosté minimum dopravy, neboť také nemá návazné komunikace. Ale jezdí za ním turisté.
co píšete za nesmysly?? severní okraj aktuálně rozestavěné D55 bude provizorně připojen budoucím Exitem Babice na přeložku silnice III/43220 a ta okružkou na I/55 v Babicích.
https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavby/449/infoletak_d55-5507-babice-stare-mesto.pdf
Hrozně zajímavé jak z Moravy je dopravní hub a v Čechách jako by se zastavil čas. Ani tu Prahu se nedaří objet.
tak díky výrazně vyšší hustotě osídlení na Moravě oproti Čechám a rozmístění větších sídel není moc jiná možnost.. dálniční síť je navržena adekvátně, ale rozhodně nejde o žádné předimenzování… v Čechách je radiální síť nutná vzhledem k tomu že je Praha uprostřed, D0 je samozřejmě absolutní nutnost a doplnění tangenciálních vazeb dále od Prahy výhledově také.. Na druhou stranu aktuálně plánovaná síť na Moravě už bude dostačující, tangenciální vazby v Čechách zatím jen ve stádiu vzdálených úvah
Radiální síť v Čechách není nutná, jde o přežitek plánovačů z období minulého režimu. Celý ten koncept je špatně, protože svádí dopravu na jedno místo, kde se ucpe. Morava má obecně lépe rozvrženou síť.
jako základ tam radiální sít být musí, která by byla vhodně doplněná o tangenciální vazby.. Nebo byste chtěl ignorovat Prahu která je uprostřed Čech a stotisícové města okolo byste nepropojil přímo s Prahou (Hradec, Liberec, ČB, Plzeň, Ústí)?? Ať chceme nebo ne, minimálně co se týče osobní dopravy je drtivá většina zdrojová/cílová v Praze. Tranzitu je výrazně méně, u nákladní dopravy to samozřejmě je spíš naopak, minimálně ve směru D1-D5/D8… Stačí se podívat na jiné evropské země kde mají hlavní a zároveň největší město +/- ve středu, všude je radiální sít jako nezbytný základ, který je dále rozšířen (Francie, Španělsko,… Číst vice »
Ano, radiální síť jako základ. Ale kouzlo je v detailech (počtu radiál). Méně je někdy více a místo nich doplnit tangenty.
Ne, my raději budeme budovat hromadu radiál, takže bude x desítek let neúnosná situace kolem Prahy, než někomu dojde a povede se mu protlačit nějaké tangenty.
Proč se pořád všechna doprava ‚řeší‘ jen dalšími silnicemi?
Zajímavá reakce na můj příspěvek, podle mě úplně mimo. Když si to přečtete znovu a pomaleji, tak zjistíte, že nikde nemluvím o přidávání dálnic. Ale o tom, že se celá koncepce měla lépe navrhnout (v Čechách), kde budeme mít sice hromadu dálnic v radiálním směru, ale žádné tangenty. Dá se z toho vyčíst, že kdyby ubylo radiál a namísto nich se postavily tangenty, tak při stejných kilometrech dálnic to zvládne obsloužit republiku lépe. Ale pozdě bycha honit, bohužel toto už nepředěláme.
Které radiály by podle vás šly redukovat? Za mě asi jen D6, která by šla nahradit D7 + zkapacitněnou I/13 v tangenciálním směru, ale i tak by bylo nutné alespoň část I/6 od Prahy mít čtyřpruhovou, stejně jako bude třeba I/12 z Běchovic na Úvaly.. Někdo argumentuje zbytečností mít dvě dálnice do jižních Čech, jenže na jedné máte Tábor a napojení na J.Hradec, na druhé zas máte Příbram, Písek a napojení Strakonic, což jsou všechno dost velké sídla + samozřejmě spojení oběma do Č.Budějic
Protože zepelíny jsou nepraktické… Nicméně větší důvod bude počet míst obsloužitelných silnicí a dráhou, objem/hmotnost nákladu a vzdálenost na kterou se to vozí. Pokud běžný náklad vezete z jednoho kraje kraje na druhý tak to vlakem nemá smysl.
Mladej a nebo blbej.
Jenže je radiální a radiální, to co tam je dnes, tak je to kruháč Praha. Lepší by IMHO bylo mít dálniční „mřížku“ či „objezd“ Čech a krátkými radiálami ku Praze, případně mřížkou kvalitních cest po aglomeraci kolem Prahy.
Přesná tak, Čechy by výhledově rozhodně potřebovaly např. Modernizaci silnice I/20 a I/19
ano, podle mě nejlepší řešení kapacitní čtyřpruhy ve stopě I/19+29+20 (Humpolec-Tábor-Písek-Plzeň) a pak I/38+16 D1-H.Brod-Kolín-Nymburk-Mělník-Slaný-D6
Přesně tak. Bylo by to řešení přetíženého pražského okruhu a města jako Milevsko a Spálené poříčí by najednou měla úplně jiný význam.
Souhlas, HavlBrod – Kolín – M. Boleslav měla stát už dávno. Ta zátěž je tam obrovská. A do toho postaví ŘSD na Pávově kruháč.
Souhlas. Jen dodám, že v jižním směru od Jihlavy směr Plzeň chybí také železniční infrastruktura, takže tam „musí“ také vše přes Prahu.
Nevím jestli je na Moravě měrně vyšší hustota zalidnění (Morava má trochu míň obyvatel ale i o nějaké ty čtvereční kilometry je menší), nicméně tu nemáme nic co by deformovalo metriky jako Praha v Čechách.
A jak byste jednotlivé aglomerace Moravy chtěl jinak propojit? Je jich víc, není pouze jedna dominantní jak v Čechách (Praha). Brněnská 700.000, Olomoucká 400.000, Ostravská téměř milion, Zlínská 150.000 (silnicemi 1. třídy?). Ono možná vypadá, že celá Morava žije v Praze, ale opravdu to jenom tak vypadá. Osídlení není jenom v pár bodech hvězdicovitě vytryskujících z Prahy jak v Čechách, ale je rovnoměrnější. Moravou navíc prochází historický tranzit Balt – Terst – Řím, kdysi známý jako jantarová stezka (což dnes znamená místo povozů tisíce kamionů denně, parodie D46 opravdu absolutně nestačí), což je nutné také vzít v úvahu + nutnost… Číst vice »
S ohledem na to napojení na Slovensko jsem mírně v depresi z toho, jak tam od Lípy a přes Vizovice naplánovali tu D49. Docela ostuda.
Jsem take toho nazaru, ze v pripade D49 na Slovensko se pred rokem 2030 dale nekopne. Je to smutny stav.
Nekopne no. V letácích ŘSD mají zahájení 2030. Kromě toho se počítá s kategorií S12,5/80 (2+1), prostě krize. Slováci mají termín u jejich R6 stanoven na „po roce 2040“ 🙂
A ani ze Zlína do Vsetína se nestaví železnice (a ta ve Zlíně se bude rekonstruovat za dva roky, už deset let).
Proč se veškerá, a zejména silná a dálková doprava ‚řeší‘ nadále jen dalšími a širšími silnicemi?
Možná proto, že je :Rychlá doba a on-time dodávky vyžadují rychlejší a širší cesty. Skladiště jsou v podstatě přesunuta na korby náklaďáků a vagóny a pro oblast jako ČR stačí jen 3 velká logistická centra.
Nebo aspoň tak si to myslím… Maršálskou hůl nenosím, takže by toasi vysvětlil lépe někdo z logistiky.
A jak by se měla řešit? Vzducholoděmi?
Hmm. To je zajímavá myšlenka. 🙂
Po obnovené Mutěnické a přes Holíč: Polské uhlí do Rumunska. X-D
Jednoduše, sklad a další náklady by si musel hradit soukromník… takhle všechny náklady zaplatí daňový poplatník…
O mýtném na dálnicích jste už slyšel?
Ano ,slyšel. A přečetl jsem to že ani opravy dálnic a silnic se z toho nezaplatí, natož aby se zaplatila výstavba… viz https://www.sfdi.cz/soubory/obrazky-clanky/rozpocet/2021_rozpocet2021.pdf tabulka 2.
dotace ze státního rozpočtu na krytí deficitu… 56 miliard…
Takže neplatí všechny náklady daňový poplatník, jak jste tvrdil?
Jasně, v rámci boje proti betonování kraniny si každá firma postaví megasklad pro železniční kapacity a jednou měsíčně vypraví vlak, namísto +- 1 náklaďáku denně. A výroba chleba bude zlikvidována, protože žádná domácnost nebude chtít celoroční zásobu.
Jasně, těch 50 pct transitních kamionů co přez Nás jen přejdou, tak ty všechny vozej jenom chleba… nic jinýho.. jen chleba…
pokud odmyslime cisty tranzit z ciziny do ciziny pres nase uzemi – jak jinak bez toho, aby se vybudovalo x prekladist?
Přestaň ignotrovat existenci Metransu a kontejnerových přeprav obecně.
Děláš, jak kdyby na Ferdinandce za týden neprojel jediný nákladní vlak. A jak kdyby žádná příprava na VRT Moravská brána neexistovala, protože Přerov-Hranice kapacitně nestíhá.
Protože pro nové silnice peníze jsou a pro nové železniční tratě nikoliv. Jak prosté…
A taky to znamená, že Císařpán vedli železnici tudy. Dnes po ní jezdí desítky tisíc tun denně.
V Čechách je dálniční sit postavena úplně blbě, kdy vše musi jet přes Prahu. Chybi hlavne moznost Prahu podjet z jihu kvalitni dalnici, treba pri ceste z Jizni Moravy do Zapadnich Cech, takze mate trasu hned o tretinu delsi. Chtelo by to dalnici z Jihlavy do Tábora ci jizneji na Plzeň, tak, aby ji mohlo byt vyuzito pro cesty z ČB.
V ideálním světe by existovala vize 3 proudé D1 a z ní úplně nová dálnice z Humpolce přes Tábor, Písek, blatnou až do Plzně a Varů. Pak by republika fungovala úplně jinak a lépe.
s tou třetinou velmi přeháníte, ač se to na první pohled nezdá, tak vzdálenost z D1(Exit90 u Humpolce) na D5(napojení I/19 u Plzně) je po I/19 přes Tábor jen o 20km kratší než přes Prahu (165 vs. 185km)!!! Tím ale nepopírám potřebu této dálnice, jen že i tak by to byla z Brna do Plzně +/- podobná vzdálenost… Zřejmě by se D19 trochu „narovnala“ ale to by bylo jen o pár km
Vis kolik km dalnic se na jizni Morave postavilo za poslednich 18 let? NULA.. hovno.. nic.. tak jaky dopravni hub
Morava, ne jižní Morava.
Myslím že na Jižní Moravě byl poslední budovaný úsek D52, otevřený v roce 1996