Skanska převzala staveniště obchvatu Karviné, využije hlušinu po těžbě uhlí

Silnice I/67, Karviná. Autor: ŠJů, Wikimedia Commons, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=17446472Silnice I/67, Karviná. Autor: ŠJů, Wikimedia Commons, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=17446472

Stavební společnost Skanska převzala ve středu od Ředitelství silnic a dálnic staveniště obchvatu Karviné, práce začnou ve druhé polovině května

7 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ic540

Nejlepší na tom všem je, že se tam opět povolila těžba a mírnými úpady území se počítá.
Neuvěřitelné…
A to, že je to nejméně vhodná varianta obchvatu raději ani nekomentovat…

https://www.idnes.cz/ostrava/zpravy/karvina-obchvat-video-rsd-darkov.A200210_532198_ostrava-zpravy_jog

Jako by se člověk dobrovolně vzdal své vlastní zahrady před domem.
V případě Karviné to bude jizva v místech kde mohla rozkvétat…

Chce se mi zvracet a těm lidem se ani trochu nedivím…

Ic540

https://www.patriotmagazin.cz/vedeni-karvine-pod-laznemi-a-rezidencni-casti-darkova-se-uhli-tezit-nebude

V tomto článku se píše, že co se týká obchvatu se s problémy počítá.
No investice by v Darkově ohrožené být neměly.
To míní zastupitelé i těžaři. No těžba může způsobit problémy že zas bude o čem psát…

Jirka

Tak na koho se hodí reklamace?

Dalibor

No bomba. Horší materiál zvolit nemohli…. životnost nula nula prd. I struska v sobě skrývá nebezpečí nestability, tohle je nestabilní už ze svýho principu.

Radovan Komínek

Hlušina je materiál, který vznikl pod obrovským horninovým tlakem z živočišných a rostliných sedimentů. Pokud se dostane do prostředí bez tohoto tlaku postupně se rozpadá a mění zpátky na svou původní podobu, tedy bláto a humus. V Ostravsko-Karvinském reviru se používal na vyrovnání výškových poklesů v místech, která v době těžby klesala i 5 cm měsíčně, takže, než se materiál rozpadl na původní konzistenci, byl několik metrů pod terénem, což nevadilo. Z kameniva 32-63 do deseti let byla běžně frakce 0-8, takže použití do dopravních staveb které by měly mít běžnou trvanlivost spodní stavby několik desítek let je nevhodné. Je… Číst vice »

Vnější pozorovatel

Tak ještě že ne studený odval, s tím mají v regionu taky zkušenosti…

Dalibor

To jo, ovdal se leckde úspěšně použil, za tu cenu … ale asi není nejvhodnějším materálem do spodních vrstev vozovky…