Skanska na opravě D52 otestovala unikátní technologii, má zabránit „kolejím“

Oprava odpočívky Rajhrad na D52. Foto: SkanskaOprava odpočívky Rajhrad na D52. Foto: Skanska

Nová technologie kombinuje beton s původním asfaltem, má mít větší odolnost

14 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
None

I kdyby to byla super technologie, u nás to zase nějak pokazí a za chvíli bude díra zpět.
U nás opravovali popraskanou silnici takovým zahříváním a rozpuštěním asfaltu. Teď to tam vypadá ještě hůř a z těch několika desítek záplat je několik desítek výmolů.

Martin V.

Já bych to nezatracoval. Beton jim připravila vlastní betonárka, takže pokud budou mít vše pod kontrolou, mohlo by to fungovat. U té vámi zmíněné technologie nahřívání starého asfaltu pro lepší propojení záplat jsem už viděl několik pozitivních příkladů. A jsou firmy, které jsou schopny položit asfalt do jedné roviny s dekly revizních šachet kanalizace a podobně. Už jsem tomu skoro nevěřil, ale jde to. Zadavatel musí být důsledný při přebírání díla a vymáhání záručních oprav. Pak se zhotovitelé vyselektují.

Ondřej Holub

To opravdu jde zasfaltovat bez následného vyřezávání a výškového ladění kanálů? Já jsem jen laik, takže jsem si myslel, že okamžité rozřezání týden položeného asfaltu je technologická nutnost (ironie). A to už vůbec nemluvím o detekci úniku plynu nebo vody výhradně až po dokončení stavby.

Tak snad se s tím někdy také setkám.

Peeetr

Česko má v podstatě nejhorší počasí pro povrch silnic na světě, časté změny teplot kolem nuly ve dne rozteče a zateče do trhlinek a v noci zamrzne a trhliny zvěší. Jakákoliv cenově dostupná funkční metoda, která prodlouží proti tomu životnost povrchů je pro ČR velmi potřebná.

BND 30

To je hodně odvážné tvrzení, že tu máme nejhorší počasí, spíš z oblasti dojmologie… Evropa nekončí v Krkonoších ani za Šumavou… Se zbytkem souhlas.

Peeetr

Za prvné jsem nepsal v Evropě, ale jedno z nejhorších na světě. A za druhé, nejde vůbec o extrémní počasí, ale o co nejčastější změny mezi zhruba +5 a -5 až -10 stupni celsia.

thegrid

Česko je především expert na splachování. Když se tu propadají kanály (zřejmě tím Vaším českým extrémním počasím), tak se problém nechá vyhnít nekolik let až je propad neúnosný a dala by se za šlendryan vysoudit nová kola. To samé s dírami. Ty se u nás už ani nelátají. Nechají se prostě, ani nezaplácnou a když je to neúnosné tak se silnice vyfrezuje. No nesvadel bych to na počasí, ale spíš polohou nás v Evropě, kdy se casto hlasime na západ, ale infrastruktura je východní.

Jiří Kocurek

Podnebí je v ČR úplně stejné jako v Bavorsku.

kodl

To je PR clanek nebo co si ma clovek o tom myslet? 🙂
Nejradeji bych cetl zpravy o zahajeni dostavby cele chybejici D52 az na Rakousko, do te doby….

MildaIV

Já bych to rozhodně nepodceňoval. Delší životnost znamená méně časté uzavírky a finanční úsporu za méně časté opravy.

Zrzek

A ještě možnost investovat do oprav silnic nižších tříd.

Jiří Kocurek

Což určitě nebude dělat ŘSD.

Pezos

Pokud jako referenci vezmeme D52 (nebo obecně dálnici), tak do definice „silnic nižších tříd“ spadnou i jedničky 😉

Jiří Kocurek

Někoho zase zajímá popis té technologie.