Skanska na opravě D52 otestovala unikátní technologii, má zabránit „kolejím“
Oprava odpočívky Rajhrad na D52. Foto: Skanska
Nová technologie kombinuje beton s původním asfaltem, má mít větší odolnost
Nová technologie kombinuje beton s původním asfaltem, má mít větší odolnost
I kdyby to byla super technologie, u nás to zase nějak pokazí a za chvíli bude díra zpět.
U nás opravovali popraskanou silnici takovým zahříváním a rozpuštěním asfaltu. Teď to tam vypadá ještě hůř a z těch několika desítek záplat je několik desítek výmolů.
Já bych to nezatracoval. Beton jim připravila vlastní betonárka, takže pokud budou mít vše pod kontrolou, mohlo by to fungovat. U té vámi zmíněné technologie nahřívání starého asfaltu pro lepší propojení záplat jsem už viděl několik pozitivních příkladů. A jsou firmy, které jsou schopny položit asfalt do jedné roviny s dekly revizních šachet kanalizace a podobně. Už jsem tomu skoro nevěřil, ale jde to. Zadavatel musí být důsledný při přebírání díla a vymáhání záručních oprav. Pak se zhotovitelé vyselektují.
To opravdu jde zasfaltovat bez následného vyřezávání a výškového ladění kanálů? Já jsem jen laik, takže jsem si myslel, že okamžité rozřezání týden položeného asfaltu je technologická nutnost (ironie). A to už vůbec nemluvím o detekci úniku plynu nebo vody výhradně až po dokončení stavby.
Tak snad se s tím někdy také setkám.
Česko má v podstatě nejhorší počasí pro povrch silnic na světě, časté změny teplot kolem nuly ve dne rozteče a zateče do trhlinek a v noci zamrzne a trhliny zvěší. Jakákoliv cenově dostupná funkční metoda, která prodlouží proti tomu životnost povrchů je pro ČR velmi potřebná.
To je hodně odvážné tvrzení, že tu máme nejhorší počasí, spíš z oblasti dojmologie… Evropa nekončí v Krkonoších ani za Šumavou… Se zbytkem souhlas.
Za prvné jsem nepsal v Evropě, ale jedno z nejhorších na světě. A za druhé, nejde vůbec o extrémní počasí, ale o co nejčastější změny mezi zhruba +5 a -5 až -10 stupni celsia.
Česko je především expert na splachování. Když se tu propadají kanály (zřejmě tím Vaším českým extrémním počasím), tak se problém nechá vyhnít nekolik let až je propad neúnosný a dala by se za šlendryan vysoudit nová kola. To samé s dírami. Ty se u nás už ani nelátají. Nechají se prostě, ani nezaplácnou a když je to neúnosné tak se silnice vyfrezuje. No nesvadel bych to na počasí, ale spíš polohou nás v Evropě, kdy se casto hlasime na západ, ale infrastruktura je východní.
Podnebí je v ČR úplně stejné jako v Bavorsku.
To je PR clanek nebo co si ma clovek o tom myslet? 🙂
Nejradeji bych cetl zpravy o zahajeni dostavby cele chybejici D52 az na Rakousko, do te doby….
Já bych to rozhodně nepodceňoval. Delší životnost znamená méně časté uzavírky a finanční úsporu za méně časté opravy.
A ještě možnost investovat do oprav silnic nižších tříd.
Což určitě nebude dělat ŘSD.
Pokud jako referenci vezmeme D52 (nebo obecně dálnici), tak do definice „silnic nižších tříd“ spadnou i jedničky 😉
Někoho zase zajímá popis té technologie.