Skanska dokončila nový most přes D10 a opravu silnice, využila recyklát ze staré vozovky
Nový most na silnici II/610 přes D10 u Benátek nad Jizerou. Foto: Skanska
Nový most je hotový o dva měsíce dříve.
Nový most je hotový o dva měsíce dříve.
recyklát se do určitých vrstev používá běžně. snad ani neni obalovna, která by to neuměla přimíchávat. před X lety to bylo součástí každé opravy, pak to ustalo, zřejmě je větší byznys vyrábět jinak, ted se k tomu honem každej vrací
Možná se to o dva měsíce delší plánovalo někdy úplně na začátku, ale co si pamatuju, všude se uváděla jako termín dokončení polovina října…
http://www.ksus.cz/aktuality/stavba-ii-610-benatky-nad-jizerou-most-ev-c-610-021a-pres-d10
https://www.benatky.cz/evt_file.php?file=31334
Vejde se pod most plánované uspořádaní 3+3 pruhy včetně odstavného? Nebo se při rozšiřování dálnice bude most bourat?
Bohužel spíš ne. Ale buďme realisté – kolik let životnosti by musel mít most, aby měl reálnou šanci se dožít 3+3 v tomto úseku… Kromě částí Praha-Stará Boleslav a Bezděčín-Kosmonosy se toho šestipruhu nedočkají možná ani dnes narozené děti 🙂
Vy jste pesimista. 🙁 Ten demolovaný most byl nejspíš původní z konce 70. let 20. století, takže letos 40+ a doufám, že současný most má návrhovou životnost minimálně 50 let. Úsek Stará Boleslav – Mladá Boleslav by měl být na řadě hned po vámi vyjmenovaných. To snad bude před rokem 2070 a dnes narozené děti by se měly dožít (aspoň polovina z nich) důchodového věku, který bude určitě v té době 70+ 🙂 .
I ta vaše optimistická varianta by ale znamenala, že se to bude řešit až na konci životnosti dnešního mostu, takže žádný problém – ten širší se pak může rovnou udělat v rámci stavby 😉
Než bude 3+3, tak ten most spadne 🙂
Prvních 3+3 bude Praha – Zápy nejdříve v roce 2028.
Ale proč na to být eventuelně připraven, že? :-/
pak stejně změní normy a boural by se, tak je fuk.. viz. příprava na I/3 – a D3 (VnL-CB)
Dá se o atypickém nosníku vyrobeném přímo na míru na místě mluvit jako o „prefabrikovaném“? 🙂
Je to takový přechod – není to ani nekde jinde (sériově) vyrobený prefabrikat, ani monolit – provedený na místě a jen odbedneny 🙂
Já myslím, že jsou to prefabrikáty – tedy předvyrobené kusy. Udělali je na silnici vedle stavby, pak je osadili na místo a celé to zmonolitnili. Důvodem nejspíš byla minimalizace omezení provozu na D10. Šalunk by se jim nad jízdní pruhy nevešel aniž by museli omezit podjezdnou výšku, tak si to vybetonovali v klidu na zemi a pak to tam šoupli.
Když si ho vyrobíre předem a pak ho jenom osadíte, tak to prefabrikát bude. Význam toho slova je „předem vyrobený“, je to z francouzštiny.
Zavádějící nadpis. Ten recyklát nepoužili na most, ale zůstal ve vozovce.
To je dobře že je to dokončené o 2 měsíce dřív. Kéž by to tak bylo u všeh dopravních staveb.