lot
Infrastruktura Silnice Stavebnictví

Skanska dokončila nový most přes D10 a opravu silnice, využila recyklát ze staré vozovky

Nový most na silnici II/610 přes D10 u Benátek nad Jizerou. Foto: Skanska
Nový most na silnici II/610 přes D10 u Benátek nad Jizerou. Foto: Skanska
Nový most je hotový o dva měsíce dříve.

U Benátek nad Jizerou mohou řidiči opět využívat most na silnici II/610 přes dálnici D10. Současně mají k dispozici opravených 2,5 kilometru silnice ve směru na Předměřice nad Jizerou.

Rekonstrukci spojenou s výstavbou nového mostu zvládla Skanska za 7 měsíců. Kvůli demolici původní konstrukce byla na jednu noc uzavřena celá dálnice. Nový most umožní průjezd vozidel s vyšší tonáží, zlepší se také komfort jízdy.

„Tuto stavbu považuji nejen za důležitý prvek v kvalitě a bezpečnosti autodopravy pro obyvatele Benátek nad Jizerou a sousedních obcí, ale také za kvalitní alternativu v případě dopravních komplikací na D10,“ uvedl starosta Benátek nad Jizerou Karel Bendl.

Skanska stavbu zvládla o dva měsíce před stanoveným termínem. „Jsme velmi rádi, že byl projekt dokončen tak brzy i vzhledem k tomu, jaký se očekává vývoj počasí. Zároveň dříve pominulo omezení pro občany, které s sebou stavba vždy přináší,“ podotkl náměstek pro oblast investic KSUS Středočeského kraje Aleš Čermák.

Část vozovky stavaři recyklovali

Projekt zahrnoval opravu silnice II/610 v délce 2,5 kilometru a rekonstrukci mostu přes D10. Zajímavostí je i přitom využití materiálu z původní vozovky. „Původní vozovku jsme odfrézovali a v délce cca 1,5 kilometru použili recyklaci podkladních vrstev za studena, tedy velmi rychlou a kvalitní technologii. Ve zhruba stometrovém úseku před a za mostem byla vyměněna kompletně celá vozovka a v celé trase položeny nové asfaltové vrstvy, včetně výměny záchytných systémů a stálého dopravního značení,“ popsal hlavní stavbyvedoucí společnosti Skanska Jiří Červenka.

Nový most má nosnou konstrukci, kterou tvoří z části atypické železobetonové prefabrikované nosníky, které se vyráběly přímo na stavbě. Z části je monolitická. Celá stavba vyšla na 71,5 milionů korun.

Odebírat
Upozornit na
guest
15 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
martin

recyklát se do určitých vrstev používá běžně. snad ani neni obalovna, která by to neuměla přimíchávat. před X lety to bylo součástí každé opravy, pak to ustalo, zřejmě je větší byznys vyrábět jinak, ted se k tomu honem každej vrací

MLB

Možná se to o dva měsíce delší plánovalo někdy úplně na začátku, ale co si pamatuju, všude se uváděla jako termín dokončení polovina října…

http://www.ksus.cz/aktuality/stavba-ii-610-benatky-nad-jizerou-most-ev-c-610-021a-pres-d10
https://www.benatky.cz/evt_file.php?file=31334

Jirka

Vejde se pod most plánované uspořádaní 3+3 pruhy včetně odstavného? Nebo se při rozšiřování dálnice bude most bourat?

MLB

Bohužel spíš ne. Ale buďme realisté – kolik let životnosti by musel mít most, aby měl reálnou šanci se dožít 3+3 v tomto úseku… Kromě částí Praha-Stará Boleslav a Bezděčín-Kosmonosy se toho šestipruhu nedočkají možná ani dnes narozené děti 🙂

Martin V.

Vy jste pesimista. 🙁 Ten demolovaný most byl nejspíš původní z konce 70. let 20. století, takže letos 40+ a doufám, že současný most má návrhovou životnost minimálně 50 let. Úsek Stará Boleslav – Mladá Boleslav by měl být na řadě hned po vámi vyjmenovaných. To snad bude před rokem 2070 a dnes narozené děti by se měly dožít (aspoň polovina z nich) důchodového věku, který bude určitě v té době 70+ 🙂 .

MLB

I ta vaše optimistická varianta by ale znamenala, že se to bude řešit až na konci životnosti dnešního mostu, takže žádný problém – ten širší se pak může rovnou udělat v rámci stavby 😉

Démon

Než bude 3+3, tak ten most spadne 🙂
Prvních 3+3 bude Praha – Zápy nejdříve v roce 2028.

Jackub

Ale proč na to být eventuelně připraven, že? :-/

libor

pak stejně změní normy a boural by se, tak je fuk.. viz. příprava na I/3 – a D3 (VnL-CB)

Leden

Dá se o atypickém nosníku vyrobeném přímo na míru na místě mluvit jako o „prefabrikovaném“? 🙂

Kubrt

Je to takový přechod – není to ani nekde jinde (sériově) vyrobený prefabrikat, ani monolit – provedený na místě a jen odbedneny 🙂

Martin V.

Já myslím, že jsou to prefabrikáty – tedy předvyrobené kusy. Udělali je na silnici vedle stavby, pak je osadili na místo a celé to zmonolitnili. Důvodem nejspíš byla minimalizace omezení provozu na D10. Šalunk by se jim nad jízdní pruhy nevešel aniž by museli omezit podjezdnou výšku, tak si to vybetonovali v klidu na zemi a pak to tam šoupli.

Jiří Kocurek

Když si ho vyrobíre předem a pak ho jenom osadíte, tak to prefabrikát bude. Význam toho slova je „předem vyrobený“, je to z francouzštiny.

bkv

Zavádějící nadpis. Ten recyklát nepoužili na most, ale zůstal ve vozovce.

martin

To je dobře že je to dokončené o 2 měsíce dřív. Kéž by to tak bylo u všeh dopravních staveb.