U Benátek nad Jizerou mohou řidiči opět využívat most na silnici II/610 přes dálnici D10. Současně mají k dispozici opravených 2,5 kilometru silnice ve směru na Předměřice nad Jizerou.
Rekonstrukci spojenou s výstavbou nového mostu zvládla Skanska za 7 měsíců. Kvůli demolici původní konstrukce byla na jednu noc uzavřena celá dálnice. Nový most umožní průjezd vozidel s vyšší tonáží, zlepší se také komfort jízdy.
„Tuto stavbu považuji nejen za důležitý prvek v kvalitě a bezpečnosti autodopravy pro obyvatele Benátek nad Jizerou a sousedních obcí, ale také za kvalitní alternativu v případě dopravních komplikací na D10,“ uvedl starosta Benátek nad Jizerou Karel Bendl.
Skanska stavbu zvládla o dva měsíce před stanoveným termínem. „Jsme velmi rádi, že byl projekt dokončen tak brzy i vzhledem k tomu, jaký se očekává vývoj počasí. Zároveň dříve pominulo omezení pro občany, které s sebou stavba vždy přináší,“ podotkl náměstek pro oblast investic KSUS Středočeského kraje Aleš Čermák.
Část vozovky stavaři recyklovali
Projekt zahrnoval opravu silnice II/610 v délce 2,5 kilometru a rekonstrukci mostu přes D10. Zajímavostí je i přitom využití materiálu z původní vozovky. „Původní vozovku jsme odfrézovali a v délce cca 1,5 kilometru použili recyklaci podkladních vrstev za studena, tedy velmi rychlou a kvalitní technologii. Ve zhruba stometrovém úseku před a za mostem byla vyměněna kompletně celá vozovka a v celé trase položeny nové asfaltové vrstvy, včetně výměny záchytných systémů a stálého dopravního značení,“ popsal hlavní stavbyvedoucí společnosti Skanska Jiří Červenka.
Nový most má nosnou konstrukci, kterou tvoří z části atypické železobetonové prefabrikované nosníky, které se vyráběly přímo na stavbě. Z části je monolitická. Celá stavba vyšla na 71,5 milionů korun.
recyklát se do určitých vrstev používá běžně. snad ani neni obalovna, která by to neuměla přimíchávat. před X lety to bylo součástí každé opravy, pak to ustalo, zřejmě je větší byznys vyrábět jinak, ted se k tomu honem každej vrací
Možná se to o dva měsíce delší plánovalo někdy úplně na začátku, ale co si pamatuju, všude se uváděla jako termín dokončení polovina října…
http://www.ksus.cz/aktuality/stavba-ii-610-benatky-nad-jizerou-most-ev-c-610-021a-pres-d10
https://www.benatky.cz/evt_file.php?file=31334
Vejde se pod most plánované uspořádaní 3+3 pruhy včetně odstavného? Nebo se při rozšiřování dálnice bude most bourat?
Bohužel spíš ne. Ale buďme realisté – kolik let životnosti by musel mít most, aby měl reálnou šanci se dožít 3+3 v tomto úseku… Kromě částí Praha-Stará Boleslav a Bezděčín-Kosmonosy se toho šestipruhu nedočkají možná ani dnes narozené děti 🙂
Vy jste pesimista. 🙁 Ten demolovaný most byl nejspíš původní z konce 70. let 20. století, takže letos 40+ a doufám, že současný most má návrhovou životnost minimálně 50 let. Úsek Stará Boleslav – Mladá Boleslav by měl být na řadě hned po vámi vyjmenovaných. To snad bude před rokem 2070 a dnes narozené děti by se měly dožít (aspoň polovina z nich) důchodového věku, který bude určitě v té době 70+ 🙂 .
I ta vaše optimistická varianta by ale znamenala, že se to bude řešit až na konci životnosti dnešního mostu, takže žádný problém – ten širší se pak může rovnou udělat v rámci stavby 😉
Než bude 3+3, tak ten most spadne 🙂
Prvních 3+3 bude Praha – Zápy nejdříve v roce 2028.
Ale proč na to být eventuelně připraven, že? :-/
pak stejně změní normy a boural by se, tak je fuk.. viz. příprava na I/3 – a D3 (VnL-CB)
Dá se o atypickém nosníku vyrobeném přímo na míru na místě mluvit jako o „prefabrikovaném“? 🙂
Je to takový přechod – není to ani nekde jinde (sériově) vyrobený prefabrikat, ani monolit – provedený na místě a jen odbedneny 🙂
Já myslím, že jsou to prefabrikáty – tedy předvyrobené kusy. Udělali je na silnici vedle stavby, pak je osadili na místo a celé to zmonolitnili. Důvodem nejspíš byla minimalizace omezení provozu na D10. Šalunk by se jim nad jízdní pruhy nevešel aniž by museli omezit podjezdnou výšku, tak si to vybetonovali v klidu na zemi a pak to tam šoupli.
Když si ho vyrobíre předem a pak ho jenom osadíte, tak to prefabrikát bude. Význam toho slova je „předem vyrobený“, je to z francouzštiny.
Zavádějící nadpis. Ten recyklát nepoužili na most, ale zůstal ve vozovce.
To je dobře že je to dokončené o 2 měsíce dřív. Kéž by to tak bylo u všeh dopravních staveb.