Skanska dokončila nový most přes D10 a opravu silnice, využila recyklát ze staré vozovky
Nový most je hotový o dva měsíce dříve.
U Benátek nad Jizerou mohou řidiči opět využívat most na silnici II/610 přes dálnici D10. Současně mají k dispozici opravených 2,5 kilometru silnice ve směru na Předměřice nad Jizerou.
Rekonstrukci spojenou s výstavbou nového mostu zvládla Skanska za 7 měsíců. Kvůli demolici původní konstrukce byla na jednu noc uzavřena celá dálnice. Nový most umožní průjezd vozidel s vyšší tonáží, zlepší se také komfort jízdy.
„Tuto stavbu považuji nejen za důležitý prvek v kvalitě a bezpečnosti autodopravy pro obyvatele Benátek nad Jizerou a sousedních obcí, ale také za kvalitní alternativu v případě dopravních komplikací na D10,“ uvedl starosta Benátek nad Jizerou Karel Bendl.
Skanska stavbu zvládla o dva měsíce před stanoveným termínem. „Jsme velmi rádi, že byl projekt dokončen tak brzy i vzhledem k tomu, jaký se očekává vývoj počasí. Zároveň dříve pominulo omezení pro občany, které s sebou stavba vždy přináší,“ podotkl náměstek pro oblast investic KSUS Středočeského kraje Aleš Čermák.
Část vozovky stavaři recyklovali
Projekt zahrnoval opravu silnice II/610 v délce 2,5 kilometru a rekonstrukci mostu přes D10. Zajímavostí je i přitom využití materiálu z původní vozovky. „Původní vozovku jsme odfrézovali a v délce cca 1,5 kilometru použili recyklaci podkladních vrstev za studena, tedy velmi rychlou a kvalitní technologii. Ve zhruba stometrovém úseku před a za mostem byla vyměněna kompletně celá vozovka a v celé trase položeny nové asfaltové vrstvy, včetně výměny záchytných systémů a stálého dopravního značení,“ popsal hlavní stavbyvedoucí společnosti Skanska Jiří Červenka.
Nový most má nosnou konstrukci, kterou tvoří z části atypické železobetonové prefabrikované nosníky, které se vyráběly přímo na stavbě. Z části je monolitická. Celá stavba vyšla na 71,5 milionů korun.