Skanska s EŽ dokončily na české části koridoru ke slovenským hranicím provizorní propojku

Práce na provizorní propojce u Lanžhota. Foto: SkanskaPráce na provizorní propojce u Lanžhota. Foto: Skanska

Díky propojce nedojde k výraznému zpoždění prací na české straně.

Společnosti Skanska a Elektrizace železnic dnes dokončily novou kolejovou spojku u Lanžhota na koridorové trati Brno – Bratislava. Důvodem jejího vybudování je zpoždění v modernizaci trati na slovenské části. Spojku od dnešního dne využívají všechny vlaky. Otevření spojky nabralo zhruba dvě hodiny zpoždění kvůli lomu kolejnice na Slovensku.

Nová spojka získala název S-Propoj. „S-propojem dostaneme provoz z nově dokončené druhé traťové koleje na našem území na první kolej na mostě a dál na Slovensko. Práce na slovenské straně totiž nabrala zpoždění a toto řešení nám umožní pokračovat v práci na naší straně hranice. Bez toho bychom ztratili celou stavební sezónu tím, že bychom čekali, až na slovenské straně dokončí a usadí most,“ řekl projektový manažer Skanska Ondřej Zedník.

Vlak při jízdě ze Slovenska přejede most přes řeku Moravu po stávající 1. koleji. Těsně za mostem bude pokračovat po nové 2. koleji dál do Česka.

Modernizace 1,5 kilometru dlouhého úseku přinesla již novou kolej a mosty přes místní vodní toky. Práce začaly loni v únoru, za 595,7 milionu korun bez DPH je provádí společnosti Skanska a Elektrizace železnic Praha. Optimalizace traťového úseku přinese rychlejší a bezpečnější provoz. Dojde ke zvýšení rychlosti z původních 120 na 160 km/h, zlepší se bezpečnost a plynulost provozu a sníží hlučnost a vibrace.

Kvůli zachování jednokolejného provozu práce probíhají na etapy. Modernizace úseku zahrnuje i zvýšení polohy kolejí nad terénem o 0,75 m, jednak kvůli napojení na budoucí hraniční most přes Moravu s vyšší polohou, jednak kvůli ochraně před pravidelnými záplavami v okolních lužních lesích.

Tagy Lanžhot - st. hranice Lanžhot / Kúty Skanska Správa železnic
13 komentářů