Skandální rozsudek? Polský strojvedoucí byl odsouzen za sražení ženy sedící na kolejích
Vlak dopravce Koleje Śląskie, ilustrační foto. By SQ9NIT - Own work, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=23823134
Jde o první odsouzení strojvedoucího za takovouto nehodu v Polsku. Odbory jej rovnou označily za skandální.
To je dobrá zpráva pro skokany. Začíná jaro, je jejich období. Budou spát věčným spánkem s vědomím, že vina nebyla na jejich straně.
Divná doba. Já vím, neznám podrobnosti ze spisu, nevím, zda tam nebyla například kilometr pomalá 10 km/h, ale….
Asi ako na Slovensku, keby rušňovodičom bol FICO, že, pani Kolíková a pán Lišpič
Takže až se příště v Polsku utopí sebevrah v rybníku, bude odsouzen majitel rybníku, že ho včas nevypustil, cha. Divná doba, asi za to může rok v izolaci.
Měl jet jako Sima z filmu Deník strojvůdce . Hezky zastavit , podívat se za oblouk a pak pokračovat pomalou jízdou … co je hodinová Sekyra proti jednomu zachráněnému sebevrahovi , který si to pak dopřejte jinde než na kolejích 😂
Nepořádek jako v Čechách
V Polsku je to s justicí (a nejen s ní) asi ještě divnější než u nás. Mimochodem, už mají za prezidenta toho Ježíše Krista?
Tam už justice soudí jen tak, jak Strana a Vláda rozhodne.
Ti znalci mě někdy fascinují … Ono je něco jiného, když předpokládáte, že máte zastavit a když nepředpokládáte, že na trati něco bude. Ani bych se nedivil, kdyby odbory v Polsku zastavili provoz do doby osvobození stojvedoucího.
Nevím jastli mají v Polsku stejný systém, ale v Česku je znalec obvykle najatý jednou ze stran sporu (respektive – každá strana má svého najatého znalce).
Takže i když je to (měl by být) odborník, jeho činnost není nestranná a je dopředu ovlivněna zadáním.
A znalec, ani najatý, samozřejmě _nesmí_ lhát a _nesmí_ v posudku zatajovat zjištěné skutenčosti … ale podle zájmu zadavatele samozřejmě _může_ přikládat skutečnostem různou váhu a důležitost … nebo něco nezjistit.
Jsou strojvedoucí co mají za celoživotní karieru i přes 10 mrtvých a jsou i tací co mají s podobnou praxí třeba dva. Jsou fírové co houkají kilometr dopředu, pokud možno, a jsou fírové co si dávají na čas, v podstatě jen aby měli „odhoukáno“ kdyby něco. A k tomu si přidejte za jízdy jídlo, čtení, sledování videa, vypisování papírů, balení věcí před koncem šichty apod.
na tebe vzduchovku ptáku….soudíš podle sebe ?
Bouhužel ano, všechny 4 případy fíru co jsem popisoval znám osobně a ten zbytek dělají občas víceméně jednou za čas všichni. Nesoudím fíru v Polsku jestli viděl/neviděl a mohl/nemohl zastavit, ale jen konstatuju že fírové nejsou žádní polobozi, kteří sledují x hodin trať v kuse absolutně soustředění.
Rok s podmínkou je náhodou spravedlivý trest, ale ne za zabití, nýbrž za ujetí od nehody.
Trest pro strojvedoucího nebyl vyřčen za ujetí, ale za způsobení nehody se smrtelnými následky (článek 177, §2 kodeksu karnego).
Trest za ujetí od nehody by byl v pořádku, ale zdůvodnění je v právním státě důležité.
Rozsudek zněl zabití, a neobsahoval důkaz.
Ale tady nesoudíte podle silničního zákona.
V těchto případech nemá strojvedoucí žádné velké šance nehodu ovlivnit, když se mu podaří zabrzdit, tak je to spíš náhoda. Od toho se nesmí vstupovat na koleje, pochybuji, že budou mít poláci tak rozdílné zákony při vstupu na dráhu.
Když strojvedoucí srazí zvíře, a to někam odkulhá, tak se má taky zastavit doprava?
A spousta idiotů nechává kdejaké věci v kolejích, takže kolo není výjimka.
No předevčírem ji PČRv Děhylově zastavila, i když už se vědělo, ze to sražené bylo zvíře.
I tak je tu ujetí od nehody. Strojvedoucí věděl o překážce (nebo nárazu), zastavil, jel dál.
Jiná věc je když vlak dojede do stanice s mrtvolou na čele a strojvedoucí nic neví, protože objektivně osobu nemohl vidět náraz nemusel zaznamenat.
A jak dlouho má teda pátrat? Až něco najde?
Našel kolo, klidně mohl předpokládat, že ho tam nechal nějaký idiot. Kde se v tu chvíli nacházela mrtvola? Byla vůbec vidět od vlaku? Jakou měl šanci ji najít?
Takže to sfoukne odvolací soud (proto taková možnost existuje) a bublina splaskne.
U nás byl podobný případ v Brně, kdy se nějaká bába na přechodu (lezla do cesty na červenou) namotala na zadní kolo kloubového trolejbusu. Ačkoli DI prokázala, že řidič ji ze svého stanoviště vidět nemohl, soud ho stejně odsoudil.
podobné soudce a soudní znalce máme taky
S polskou justicí začíná být na evropské poměry něco hodně špatného. Nekonečné příběhy o tom, jak Rusko může za zřícené letadlo s bratrem polského prezidenta, neuvěřitelně ostrý přístup k potratům , kdy nutí ženy porodit dopředu zdeformované děti , viz záležitost z minulého týdne. A teď tohle …..
Blbne polská vládní garnitura pod vlivem tamní již zdegenerované církve. Justice je jen ve vleku.
Nechci Vám brát iluze, ale v našem českém imbecilistánu na tom o moc lépe nejsme.
Dočkej času 🙂
V tom letadle byl prezident, když už.
Možná že jo, to už si nepamatuji. Vždyť to jsou dvojčata a není to podstatné. Ale dík
Ale vůbec ne, jenom ten argument s degenerovaným plodem trochu připomíná argumenty šotoultras ‚a čím budou ti lidé z Krupé do Kolešovic jezdit?‘ Tj. něco, co by nám rozhodně nemělo být jedno, ale patří to do jiné debaty.
Zmiňované potraty „bez důvodu“ už byly v Polsku zakázány dávno. A u toho je skutečně politická věc, jak vyvážíme právo na život (i nenarozeného plodu) a právo matky rozhodovat o vlastním těle.
Nově je problém právě s ohrožením života nebo zdraví plodu nebo matky, zakázané jsou i ty „důvodné“ potraty
Hele všichni lepiči v levém pruhu argumentují tím, že nemáš právo je blokovat ale musíš jim uvolnit cestu dle zákona . Argumentují tím, ze nevíš zda třeba nejede v krajní nouzi do porodnice nebo nemocnice. Což je pravda. Ale upřímně – kolik z těch stovek Bavoráků audin a podobných hovad veze rodičky? Když v tom autě jsou většinou sami … 😂 Podobne to je s právem na přerušení těhotenství ( jako kdyby mohlo pokračovat ) A mimochodem diskutující tady jsou MUŽI , a bránit by se měly ženy. Chlapi by měli mít pod kontrolou svoji část výrobního procesu, takže vlastně… Číst vice »
Už je to tu zase, pořád to samé dokola:
ten trest je sice exemplární, ale naprosto postrádá preventivní funkci.
Na druhou stranu, podmínka se dá často použít jako šalamounské řešení, které může „uklidnit“ rozlícenou část společnosti a obviněnému nemusí ublížit.
Obviněný už nemůže dělat svou práci. Dle soudu spáchal trestný čin.
A to se píše kde ???
Neznam konkretni podminky polskych zeleznic, ale spousta zamestavatelu vyzaduje trestní bezúhonnost, coz ten flastr v trestnim rejstriku trochu kazi.
Spousta zaměstnavatelů je neurčitý termit.
Předně je třeba rozlišovat zákaz činnosti, o tom se tam nepíše.
Zadně je třeba uvést, že ne každý zaměstnavatel výpis z RT požaduje. Když už, tak ho zajímá aby na přepážku nedal nějakého zloděje nebo defraudanta. Ale že by nezaměstnali chlapa, co dostal dvě podmínky za neplacení výživného…
CD zrovna nemaji vypsanou zadnou pozici na firu, tak sem zkusil soukromnika a je to napsane hned v inzeratu https://www.regiojet.cz/kariera/na-drahu/bohumin-brno/strojvedouci.html Ne vzdy je vsak primo v inzeratu a pochlubi se s tim az HR pri podepisovani smlouvy.
Tuším že existuje judikatura, že zaměstnavatel smí odmítnout uchazeče se záznamem pouze pokud se jeho trestný čin nějak dotýkal druhu práce. Tj. k dětem nepustíte pedofila, k penězům defraudanta, ale naopak to jde. To ale neřeší tento případ, ale snad bude zaměstnavatel rozumný.
tak nikdo soudný nebude říkat že vás nevzal z toho a toho důvodu
Polské soudnictví je v posledních letech bohužel plné podobných nesmyslů.
Bohuzel, musim souhlasit.
Nebojte se, jednou to dojde i k nám. Těch výborných právníků z Pzně máme dost.
Už došlo.
Nejhorší na tom vše je, že tento „případ“ může být vzorem pro jiné soudce v PL (ale třeba i u nás). Trošku mi to přijde jako článek předpisů SŽ (DC) D1 při ztrátě napětí v trakčním vedení: strojvedoucí musí z dohledné vzdálenosti zjistit stav…
No hrozná kauza taky tohle v článku
Srazil ji, zastavil a ujel – to je určitě ujetí od nehody, pokud ještě žila tak neposkytnutí první pomoci.
Jestli ji mohl vidět včas, na to dělat experiment za podobného světla atd.
Nepřizpůsobil, nepředvídal…
A co měl předvídat? Na co měl přizpůsobit?
Vlak neni automobil. Piloti letadel maji byt popotahovani ochranari zvirat kdyz vcucnou hejno za to, ze nepredvidali nebo ze neudelali uhybny manevr?
myslím, že ze strany ABC to byla ironie …
No tak není jasně napsáno jak to doopravdy bylo .Ale jinak tomu věřím ,jen se směju nad tím co by v Polsku udělali s fírou ,jak to bylo u nás ,když Pendolino přijelo do Pardubic a na předku mělo lidskou utrženou ruku a fíra si toho nevšiml.Jinak ano ,je možné vše u nás dítě pojede načerno MHD a v 18 ti zjistí ,že má exekuci na 100 tisíc a kmotr Janoušek ožralej srazí autem ženskou a místo výkonu trestu hraje na svobodě golf
Naučte se prosím používat správně ty čárky, to je něco strašného. Čárka a tečka se píše za slovo, ne před další slovo. Díky
V případě Ivety je to součást image. Já bych to nechal, jak to je.
Strojvedoucí vlak neřídí ale vede.. když ji sundal i s kolem musela to být lehčí slupka .to neměl pokračovat v jízdě.. tam pochybil . Za smrt ženy co neměla v kolejišti co dělat nemůže a nemá být za to souzen .. odbory mu mají dat pořádného právníka.
Podle článku zastavil, ohledal, nic nenašel, tak jel dál. Kdyby měl vždy po nárazu čekat, až se něco najde, tak my se taky nemuselo jezdit vůbec. Kolikrát strojvedoucí srazí zvíře.
Nejsmutnější je ten silniční soudní znalec. To je jako kdybych já měl dělat znalce v letectví, protože jsem už několikrát letěl letadlem. A rekonstrukce by se měla taky dělat za stejných světelných a podmínek.
V 5 ráno tam musela být pěkná tma .. ale když najdu kolo , tak mne to trkne ..
Určitě tam bylo nejenom tma, ale koleje byly minimálně vlhké, jestli ne namrzlé. To hodně ovlivňuje tření.
Soudce by si měl povinně shlédnout film o zázraku na řece Hudson, tam taky simulace nevyjadřivala realitu ale kapitán z toho vyšel se ctí…
Přesně na tento film jsem si po přečtení článku vzpomněl – něco jiného je vědět, co se stane, a něco úplně jiného je, když víte, co se za chvíli stane…
Jerry, správně píšeš, že pochybil. Nevím, jestli jsi za svou éru někdy měl smrťáka, ale musím říct, že je to celkem slušná sekaná, to nelze přehlédnout jak v kolejišti tak na HV. Navíc, pokud tam našel kolo, o to víc se dá předpokládat, že k MU došlo. Nicméně, v každém případě je takový rozsudek nepřístojný, i kdyby strojvedoucí 100x porušil předpis nemůže ho přece někdo obvinit ze smrti člověka v kolejišti. To je podobné jak obvinit výrobce kyseliny za smrt blbce, který ji vypil…
Jo mnel .. u Frýdku s 843
Tak to ti tedy mužů z vlastní zkušenosti říct, že to v žádném případě vidět nemusíš. Z mojí i z několika dalších případů, které znám.
Jsem strojvedouci a vlak RIDIM a to jak eHV, tak mHV. Na paru nemam papiry. Abych vedl vlak, musela byt to byt konesprezka, tam bych kone vedl. Fakt miluji ty kecy, ja jsem PAN Strojvedouci, kdo je vic, ja jsem vudce a vedu 🙂 P.S. A ted muzete honit ega minusovat 😉 🙂
Vlak jede po kolejích a nemůže změnit směr , tedy je veden , jeho trajektorii řídí až dispečer podle situace ale opět pouze po kolejích . Řídí někdo kdo nejen akceleruje nebo zpomaluje ale také mění směr , dokonce i mimo silnici , takže i pilot řídí letadlo. Technická čeština je víc než obecná . Takže můžeme laicky říct , že vlak někdo řídî , ale tady jsme na odborném webu z dopravy. Přívěs není návěs a tak dále …
Na co dispečer, tramvajovou cestu staví člen posádky tramvaje (a to je řidič nebo strojvedoucí?)
A na D3 bez samovratů se taky výhybka neháže sama
A povodeň není záplava…
A nebyl tam pro OČTŘ problém v tom, že pokračoval v jízdě ? Něco jako neposkytnutí pomoci ?
Možná si sám na sebe svojí vypovědí ušil oprátku…
Přijde na to co jim vykládal. Pouhé kolo by asi neucítil a je otázka, jestli by kvůli němu zastavil, je moc lehké, aby mašině něco udělalo.
Spíš vyprávěl že viděl něco jako osobu, měl pocit že do něčeho narazil, zastavil, nenašel pokračoval.
A nějaký šikovný znalec pak napsal, že kdyby byla paní poskytnuta včasná první pomoc, měla šanci to přežít. A už se vezl…
No pochybuji ze by kolo neucitil… Jednou tak jedu vlakem, najednou rychlobrzda a nejake rany pod vagonem. Kdyz sla kolem pruvodci, tak ze prej sme prejeli trakar. Majitel nastesti stihl uskocit (z obou stran trate tam byly zahradky). I tak jsme postali minimalne pul hodiny, nez zkontrolovali masinu (myslim ze to bylo eso) a jelo se dal.
Stalo se mi něco podobného, jen cyklista-kluk měl štěstí. Seskočil a utekl, kolo se mi zaklínilo pod mašinou a táhl jsem ho s sebou až do zastavení. Pouhé kolo dělalo rachot, jako když auto sklápí náklad šrotu a nakonec byl problém zaklíněné kolo vyrvat ven.
Keď zrazíte autom v noci opilca v čiernom oblečení čo ležal na ceste mimo obec, tak tiež súdni znalci radi teoretizujú, že keby vodič predpokladal a očakával, že na ceste bude niekto ležať a pripôsobil tomu svoju jazdu, tak mohol teoreticky stihnúť včas zastaviť. Vodičovi to samozrejme výrazne zhorší situáciu…
Ech, k soudu se dostanete už jenom proto, že se váš telefon vyskytoval v blízkosti nehody. Pokud mají jenom tohle, tak zatloukat, zatloukat a zatloukat, obzvlášť, když mají obžalovaného, který se přiznal… A nevypěnit, když vám soudce káže, že jste špatným příkladem pro společnost.
Kde jste seděl? Já v Ruzyni, na Pankráci a na Borech.
Za co sedíš ty ?
Ále… advokát to pos.al…
Tak na silnici narozdíl od železnice existuje všeobecný pravidlo o jízdě nejvýš takovou rychlostí, aby byl člověk schopen zastavit na dohled (ve 🇨🇭 na polovinu dohledu). Když člověk do něčeho nebo někoho vlítne bez šance na zastavení, tak je dost pravděpodobný, že se na to pravidlo vysral.
U diskutovaného případu je nutné se vrátit do historie a podívat se kdo, jak a proč tato pravidla konstruoval.
„Rychlost jízdy musí řidič přizpůsobit… okolnostem, které je možno předvídat; smí jet jen takovou rychlostí, aby byl schopen zastavit vozidlo na vzdálenost, na kterou má rozhled.“
Například předvídat protijedoucí vozidlo na silnici uzké tak, že se nevyhnete. To je zcela oprávněný požadavek. Pak přeneseně platí ta švýcarská polovina i v ČR. Doporučuju se tím řídit. Pokud ten protijedoucí měl kameru a stihl zastavit jako první, tak to neukecáte.
Jenomže na dráze strojvedoucí nemá jak předpokládat a očekávat, protože se (obvykle) nejezdí na zábrzdnou vzdálenost. To je trochu rozdíl…
Na zábrzdnou vzdálenost se umisťují návěstidla a jejich předvěsti. Patrně jste myslel jízdu podle rozhledu.
Ne, myslel to ,že když jedeš třeba kilem a nic ti nepředvesti snížení rychlosti.Tak zkrátka zastavit před člověkem, nebo jakoukoli jinou překážkou nejde
Přesto je způsob, jak jet stovkou za autoblokovým stůj a nebýt za to popotahovaný 😀 stačí neudělat průšvih.
Po ceste sa jazdí na rozhľad.
Skandal v celosvetovem meritku. Tohle opavdu nema obdoby! Pan soudce asi videl vlak maximalne z vlaku.
Chudák strojvedoucí, předpokládám, že se odvolá a jiný soud rozsudek zruší….Polsko:(
Jestli tím ,,Polsko:(“ myslíte, že Polsko je nějaká divná země, tak se tam zajeďte podívat a zjistíte, že k nám se o Polsku dostávají jen ty špatné zprávy jako například špatné dovážené jídlo atd., protože Polsko je opravdu spořádaná země až na těch pár věcí které se k nám dostanou a okolo kterých se tudíž dělá haló.
Mě Polsko nevadí, jezdil sem tam rád…
Ale trochu divní v některých věcech nepřišli jen mě….
Nedělám si ovšem iluze o ČR ani jiné zemi světa.
Jsou divní! Se zákazníky ze zahraničí jsem chodil na obědy a večeře. Všichni s výjimkou Poláků chtěli steak a v případě něčeho tradičního svíčkovou. Jen Poláci si do jednoho vždy poručili „Vypražany ser i fritky“! To jen pro odlehčení… 🙂
Protože byli slušní a chtěli české národní jídlo.
Smazeny syr a tatarska omacka (resp. smazene olomucke tvarouzky). Toho v Polsku ne mam, tak rad to ochutnam v CR.
zato když tam obnovujou nějakou trať, to se z Polska můžou všichni po…minout
Polsko je DOST divná země. Místní samosprávy tam vyhlašujou „LGBT-free“ oblasti, zakazujou potraty, PiS ovládá média, teď tohle.
WTF Polsko
Jen by mě zajímalo, jak takovýho LGBT člověka na první pohled poznají? Dotazníky u vstupu?
A to mají pro soukromá média speciální daň, z které chtějí politická média platit.
A či ty kierowci co juchają do Niemiec przez Czechy? Jak pan myśle?
A v česku by na něj ještě uvalili exekuci za způsobenou škodu na kole.
Roman: A to se u nás stalo kdy?
Pochopit nadsázku je pro tebe asi nadlidský výkon…. Bože, do čeho jsi to duši dal…..
Tohle ale dobře použitá nadsázka nebyla, „sorryjako“
Strojvedoucí asi nevolil PiS a možná byl i ateista, takže neměl na mašině polský zabezpečovač – obrázek Panenky Marie.
Ted jsem se malem pokakal smichy, super 😂😂😂😂😂😂😂
😂😂😂😂
Ekumeniczka Tabliczka Cyrkwenej Spasy…
To značí špatný způsob obhajoby. Kdyby se hájil ve smyslu „byl to boží záměr“, tak ho žádný polský soudce odsoudit nemůže…
Přesně tak. Proti blbosti se musí bojovat jejími vlastními zbraněmi.