Z-Group bus vyřešil problémy s nedostatkem řidičů, Moravskoslezský kraj už výpadky neeviduje

Ústřední autobusové nádraží Ostrava (Ostrava, ÚAN). Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýÚstřední autobusové nádraží Ostrava (Ostrava, ÚAN). Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

Zkraje léta nevyjely na některých místech v Moravskoslezském kraji stovky autobusových spojů, dopravci chyběli řidiči.

Zatímco na začátku léta nevyjely na Novojičínsku, Opavsku a Vítkovsku až stovky spojů, nyní už je situace stabilní. Moravskoslezský kraj v rámci zajištění dopravní obslužnosti ze strany Z-Group bus v současnosti neeviduje žádný zvýšený počet nevypravených spojů. Deníku Zdopravy.cz to řekla mluvčí kraje Nikola Birklenová.

„Z předchozích jednání je nám známo, že společnost využila k zajištění dopravní obslužnosti řidiče, jež pracují v rámci holdingu společnost Z-Group a mimo uvedené také kontinuálně pořádá náborové osobní kampaně právě s cílem stabilizovat počty potřebných řidičů do budoucna. Na základě uvedených skutečností rovněž došlo k obměně ve vedení společnosti,“ uvedla Birklenová.

Důvodem výpadků ve vypravování byl tehdy podle dopravce nedostatek řidičů. Údajně jich mělo několik onemocnět, přičemž náhradu za ně nedokázal sehnat. V České televizi se však mluvilo i o hromadných výpovědích podaných ze strany řidičů, a to z důvodu jejich neúnosného nasazení, kdy měli mít až 300 hodin přesčasů za měsíc.

Finanční sankce

Vzhledem ke skutečnosti, že dopravce neplnil povinnosti z uzavřených smluv, udělil mu podle Birklenové Moravskoslezský kraj jako objednatel sankce za inkriminované měsíce ve výši zhruba dvou milionů korun. Od počátku smluvních vztahů s dopravcem pak udělil Moravskoslezský kraj sankce za asi třinácti milionů korun. Mluvilo se i o možném vypovězení smlouvy a hledání nové společnosti.

Jak vyplývá z internetových stránek Z-Group bus, firma nové řidiče pro Moravskoslezský kraj stále hledá. Vypsány jsou dokonce inzeráty v polštině a ve slovenštině. Dopravce láká na náborový příspěvek ve výši 30 tisíc korun, ale i další příspěvky a benefity.

„Průměrná mzda ve výši 40 tisíc korun, hodinová sazba je 165Kč/hod, osobní ohodnocení 5 Kč/hod, benefitní program-kafeterie ve výši 3,30 Kč/hod. Odměna za čekání ve výši 90% z minimálně zaručené mzdy pro 5. třídu, každoroční valorizace mezd, pracovní poměr na dobu neurčitou,“ uvádí dopravce v českém inzerátu. Firma nabízí dohodu o provedení práce nebo dohodu o pracovní činnosti s okamžitým nástupem.

Tagy Moravskoslezský kraj nedostatek řidičů Z Group bus Z-Group
15 komentářů